Jump to content

CS Hammer Editor


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb nu me eerste mapje, maar hoe zet ik spawn plekken neer.. ( Volgens mij zijn dat die'' Info_Player_start '' ?)

En hoe maak ik T spawns en CT spawns..

En hoe speel ik de map dan...

Bewerkt: door -eend-
Geplaatst:

Zelf weet ik niet heel erg veel van CS (Counter Strike?) dus ik kan je niet helpen met het probleem, je zou wel op google kunnen zoeken voor informatie, maar daar ben ik niet geheel zeker van. Al goed, dit hoort volgens mij beter in 'Webdesign en programmeren' thuis, omdat je een map naar mijn mening moet programmeren? Verplaatst dus...

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Maps voor Counter Strike 1.6 en Condition Zero werkt met hetzelfde princippe (Valve Hammer dus).

Ikzelf heb alles geleerd via Egir.dk. Op die site staan de grootste collectie CS Mapping tutorials te vinden dan op eender welke site dan ook. Als je geen engels kan, kan je ook Mox' zijn site proberen. Ikzelf maakte de map models zelf in 3DS Max, exporteerde deze als een .map bestand met een speciale exporter. En dan textuurde en plaatste de dummy's en lights in Hammer (en natuurlijk ook compilen). Om nu een antwoord op je vraag te geven:

-info_player_deathmatch voor Terroristen.

-info_player_start voor Counter Terroristen.

Nog een laatste tip: Let op dat je geen leaks krijgt, en gebruik de Zoner Half Life Tools compiler in plaats van de 'normale' compiler die bij Hammer zit. Deze zorgd voor een betere compile, en als je een leak hebt, valt in de log te zien wat er presies mis ging.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst:

Alles, maar ook echt alles staat perfect uitgelegd op de 2 sites die ik gaf. Gewoon een beetje zoeken er op kan geen kwaad. Ik weet het, het is moeilijk. Maar die die top tutorials zou het toch echt moeten lukken hoor. Of is de taal voor jou een grote barriere? Probeer dan met BabelFish de site te vertalen.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)

Heb het met FPSBANANA gedaan, maar nu krijg ik probleem:

Hij kan hlrad niet vinden..

>tut<

Hier wat ik krijg:

hlcsg v2.5.3 rel Custom Build 1.7 (Dec 9 2002)

Zoner's Half-Life Compilation Tools -- Custom Build

Based on code modifications by Sean 'Zoner' Cavanaugh

Based on Valve's version, modified with permission.

Submit detailed bug reports to (merlinis@bigpond.net.au)

----- BEGIN hlcsg -----

Command line: hlcsg Test

Error: Error opening Test.map: No such file or directory

----- END hlcsg -----

hlbsp v2.5.3 rel Custom Build 1.7 (Dec 9 2002)

Zoner's Half-Life Compilation Tools -- Custom Build

Based on code modifications by Sean 'Zoner' Cavanaugh

Based on Valve's version, modified with permission.

Submit detailed bug reports to (merlinis@bigpond.net.au)

----- BEGIN hlbsp -----

Command line: hlbsp Test

>> There was a problem compiling the map.

>> Check the file Test.log for the cause.

----- END hlbsp -----

hlvis v2.5.3 rel Custom Build 1.7 (Dec 9 2002)

Zoner's Half-Life Compilation Tools -- Custom Build

Based on code modifications by Sean 'Zoner' Cavanaugh

Based on Valve's version, modified with permission.

Submit detailed bug reports to (merlinis@bigpond.net.au)

----- BEGIN hlvis -----

Command line: hlvis Test

>> There was a problem compiling the map.

>> Check the file Test.log for the cause.

----- END hlvis -----

hlrad v2.5.3 rel Custom Build 1.7 (Dec 9 2002)

Zoner's Half-Life Compilation Tools -- Custom Build

Based on code modifications by Sean 'Zoner' Cavanaugh

Based on Valve's version, modified with permission.

Submit detailed bug reports to (merlinis@bigpond.net.au)

----- BEGIN hlrad -----

Command line: hlrad Test

>> There was a problem compiling the map.

>> Check the file Test.log for the cause.

----- END hlrad -----

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Druk op een toets om door te gaan.

Bewerkt: door -eend-
Geplaatst:

Ik vind het nogal een rare error, ikzelf heb nog nooit zo eentje gehad. (heb je de geupdate cfg? (cspro))

Kijk, het programma loopt vervolgens, en stopt niet als er een fout is opgetreden. Met gevolg dat op het laatste van het script hij de file niet vind om te compilen. Ook zou het helpen als je de mini-log zou lezen;

>> There was a problem compiling the map.

>> Check the file Test.log for the cause.

Kan je de inhoud ervan eens posten in een 'codebox' ([*codebox]text hier[*/codebox]?

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Edit:Sorry, mijn fout... De inhoud van de log file..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...