brbgtaplayer Geplaatst: 5 september 2007 Rapport Geplaatst: 5 september 2007 Hallo, Ik wil de pc bij ons thuis (die we allemaal voor van alles en nogwat gebruiken) upgraden, zodat games en andere programma's lekkerder lopen. Nu is dit mijn vraag: Ik heb op het web een intel core2duo gezien (1.8ghz) voor een zacht prijsje, is die processor vergelijkbaar met een pentium 4 van 3ghz of hoger? Of moet ik dan eentje met meer kracht kopen om dezelfde prestaties als zo'n P4 3ghz te krijgen? (En nee, ik koop geen pentium 4 meer, die is slecht verkrijgbaar en ouderwets.) Reageren
W3sl3y Geplaatst: 5 september 2007 Rapport Geplaatst: 5 september 2007 (bewerkt) Houd er rekening mee dat je voor een duel core processor ook gelijk een nieuw moederbord nodig hebt. Je zegt dat de pc van jullie allen is dus misschien willen je vader en moeder wat geld bij leggen. Als dat het geval is zou ik je aanraden om een Q6600 (goedkoopste quadcore http://www.alternate.nl/html/productDetail...ml?artno=HPGI49 te kopen met een leuk moederbord die daarmee overweg kan. Dan zit je weer met het probleem dat je misschien een AGP videokaart hebt dus zou je die ook weer moeten vervangen en word het een duur grapje. Dus je moet zelf maar even op sites als alternate.nl kijken om tot de conclusie te komen hoeveel geld eraan gespendeerd moet worden. EDIT: Ook zou je dan met een nieuw moederbord nieuw geheugen moeten kopen (DDR2). Dus als ik jou was zou ik even met me vader en moeder overleggen of er misschien gewoon een hele nieuwe pc moeten komen te staan. Bewerkt: 5 september 2007 door W3sl3y Reageren
xgaming Geplaatst: 6 september 2007 Rapport Geplaatst: 6 september 2007 Houd er rekening mee dat je voor een duel core processor ook gelijk een nieuw moederbord nodig hebt.Je zegt dat de pc van jullie allen is dus misschien willen je vader en moeder wat geld bij leggen. Als dat het geval is zou ik je aanraden om een Q6600 (goedkoopste quadcore http://www.alternate.nl/html/productDetail...ml?artno=HPGI49 te kopen met een leuk moederbord die daarmee overweg kan. Dan zit je weer met het probleem dat je misschien een AGP videokaart hebt dus zou je die ook weer moeten vervangen en word het een duur grapje. Dus je moet zelf maar even op sites als alternate.nl kijken om tot de conclusie te komen hoeveel geld eraan gespendeerd moet worden. EDIT: Ook zou je dan met een nieuw moederbord nieuw geheugen moeten kopen (DDR2). Dus als ik jou was zou ik even met me vader en moeder overleggen of er misschien gewoon een hele nieuwe pc moeten komen te staan. 1.8 GHz, zeker de E2160? Als dat zo is kan je beter de AMD Athlon X2 4400 kopen. Die is beter, alleen is de E2160 geen echte dual core. Q6600.... kan je beter mee wachten, tenzij je veel met videobewerking doet. Zoniet? Neem dan een E6750 (172,- euro op azerty.nl). Je moet socket 775 van Intel hebben als je een E2160 ofzo wil kopen, E6750 ook. Amd Athlon X2 4400+, AM2 dacht ik. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 6 september 2007 Rapport Geplaatst: 6 september 2007 Als je wilt upgraden, en je wilt advies van ons kun je beter 2 dingen goed vermelden. 1.- Budget: hoeveel wil je eraan uit geven? 2.- Welke hardware heb je nu? videokaart, moederbord, grafische kaart, geheugen en proccesor. Als je de proccesor upgrade, heb je waarschijnlijk ook een nieuw moederbord nodig, als je huidige videokaart geen PCIe is kan het zijn dat je deze ook moet upgraden. Conclusie upgraden heeft geen nu, nieuwe complete PC is dan goedkoper en completer. Geheugen is een belangrijk detail omdat een sterke proccesor zonder genoeg werkgeheugen "misbruikt" word, hetzelfde geld op het moment dat je een te sterke videokaart hebt in verhouding tot de proccesor. Het is dus belangrijk bij het upgraden dat alles meer of minder in dezelfde klasse blijft, anders word sommige hardware niet optimaal gebruikt. Voor online kopen raad ik Alternate.nl aan, deze heeft mij altijd goed en goedkoop bedient . Je kunt daar overigens ook zelf je desktop samenstellen, en/of producten vergelijken. Reageren
xgaming Geplaatst: 6 september 2007 Rapport Geplaatst: 6 september 2007 (bewerkt) Was ik vergeten te vragen ja, je budget + overige onderdelen :$ Voor online kopen raad ik Alternate.nl aan, deze heeft mij altijd goed en goedkoop bedient yep.gif. Je kunt daar overigens ook zelf je desktop samenstellen, en/of producten vergelijken. Azerty.nl is ook goed en heeft een groter assortiment + lagere prijzen en ook die 'vergelijk' optie. Verder heeft alternate een pc builder wat Azerty niet heeft. Beiden zijn ze goed, hoewel ik nog nooit bij Alternate heb besteld. EDIT: offtopic, lol 300ste bericht Bewerkt: 6 september 2007 door xgaming Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 6 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 september 2007 Ik weet dat je extra geheugen en een nieuw moederbord enz nodig hebt. Er zit nu een pentium4 1.5ghz in, 512mb DDR1- geheugen (ik wil er 1024mb of meer van maken). Eerst wilde ik op dit moederbord (socket 478, dacht ik) een pentium4 3ghz (het liefst meer) monteren, maar die zijn bijna niet meer te koop dus wilde ik een core2duo van 1.8ghz op een socket 775-moederbord plaatsen. Ik heb aardig wat ervaring met computers dus de instalatie lukt wel. Nu is eigelnijk de enige vraag van mij, heeft een core2duo 1.8ghz vergelijkbare prestaties (of betere) met een pentium4 3 ghz? En oja, mijn budget (het geld van m'n ouders dus) is max €85,- tot €90,- voor de CPU en max €40,- voor een moederbord. Reageren
W3sl3y Geplaatst: 8 september 2007 Rapport Geplaatst: 8 september 2007 Ik wens je veel succes met het kopen van een mobo van 40 euro die dual core ondersteunt Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 8 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 september 2007 Ik wens je veel succes met het kopen van een mobo van 40 euro die dual core ondersteunt Die zijn er genoeg hoor (azerty?) Reageren
xgaming Geplaatst: 8 september 2007 Rapport Geplaatst: 8 september 2007 (bewerkt) Ik wens je veel succes met het kopen van een mobo van 40 euro die dual core ondersteunt Ja idd, het zijn er zát..... Alleen de upgrade mogelijkheden zijn moeilijk later en de chipsets zijn bagger. Nooit een VIA chipset nemen en die zie je daar bijna alleen. klik. Zal zo even wat voor je samenstellen EDIT: Wat de upgrade bevat -Werkgeheugen: 1 GB -Moederbord MSI P4M900M-L -Intel core 2 duo E4400 Het is wat over je budget heen, maar de pc wordt een stuk sneller. Je hebt volgens mij IDE aansluitingen (hdd, cd/dvd)? En een AGP videokaart? Als dat zo is, ik heb net nog wel een leuk mobo'tje gevonden. plaatje: zal ook even een systeem met een AMD cpu maken EDIT 2: Wat de upgrade bevat -Werkgeheugen 1 GB -Moederbord Foxconn 6100M2MA-RS2H -AMD Athlon 64 X2, 4600+ Zit onder je budget plaatje: EDIT 3: Je kan ook een 'nieuwe' pc halen. Bijna helemaal compleet, alleen geen HDD, maar die kan je uit de oude pc halen zodat je je bestanden niet mist Bewerkt: 8 september 2007 door xgaming Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 12 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 12 september 2007 (bewerkt) Thanks voor de info! Welke is sterker/beter, de amd64 of de core2duo? Edit: Kan de cpu niet wat goedkoper, maar nog steeds iets een sterker dan een p43.2ghz? Bewerkt: 12 september 2007 door brbgtaplayer Reageren
Bradley H. Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 Ik zou gaan voor het AMD samenstelling van xgaming, de AMD Athlon 64 X2, 4600+ is een leuk proccesortje, en zeker wel sterker dan een P4 3.2Ghz. Maargoed deze rotzooi is al hardstikke goedkoop, ik zou als ik jou was niet naar nog goedkoper kijken, anders heb je niks aan je upgrade. Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 september 2007 (bewerkt) Ja je hebt gelijk, sorry. Jullie hebben me hierbij erg goed geholpen en mij een stuk wijzer gemaakt. Hartelijk bedankt allemaal ! Edit: ik heb waarschijnlijk niks meer aan de AGP-videokaart? dat word een PCI-express dus? Bewerkt: 18 september 2007 door brbgtaplayer Reageren
xgaming Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 (bewerkt) Ja. Maar die kaart zin al in het upgrade / nieuwe pc pakket inbegrepen (laatste plaatje van mijn vorige post). EDIT: Dat is dus deze: Bewerkt: 18 september 2007 door xgaming Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.