Jump to content

Huidige harde schijf in nieuwe computer gebruiken voor dual-boot.

Recommended Posts

Geplaatst:

Heey allemaal!

Ik ga binnenkort (oktober/November) een nieuwe PC kopen met vista. Ik zit eraan te denken om een dual-boot te draaien met vista en XP. Nu kan ik alles wel op een harde schijf doen en dan partities maken e.d. maar hier heb ik helemaal geen zin in. Kan ik niet gewoon de HDD die ik nu in mijn huidige PC heb in mijn nieuwe PC erbijplaatsen? En als ik hem er gewoon inplaats kan ik dan eeen dual boot draaien? Dat XP op mijn huidige HDD staat en Vista op mijn nieuwe? Of moet ik hier een heleboel moeilijke dingen voor doen?

Groetjes,

Boris H.

Geplaatst:

Als het een S-ATA aansluiting, dan wel. Let op: Als je dualboot wilt installeer EERST xp dan pas Vista. XP ondersteunt bepaalde dingen waardoor Vista er ook op kan. Andersom is dit echter niet mogelijk. Zat zelf ook aan dualboot te denken. Heb jammer genoeg 1 hardeschijf dus zoch ik wat informatie over dualboot. Vista staat er nu op en XP wil ik er ook bij doen, maar omdat dat niet gaat.... Ik weet verder niet hoe het zit met het instellen van een dualboot.

Geplaatst:

Ik ga de PC bestellen met Vista (legaal) en plaats dan later mijn harde schijf met WinXP erbij. Dit moet toch wel kunnen? Want volgens mij is het ook mogenlijk 2 WinXP's op 1 PC te hebben.

Geplaatst:
Ik ga de PC bestellen met Vista (legaal) en plaats dan later mijn harde schijf met WinXP erbij. Dit moet toch wel kunnen? Want volgens mij is het ook mogenlijk 2 WinXP's op 1 PC te hebben.

Ik hoop het voor je.... Ik heb echt geen idee, maar ik denk wel dat het moet lukken. Btw wat voor pc ga je kopen? In de winkel of stel je hem zelf samen? (Als je in de winkel koopt geef even budget op :puh:, stel ik wat voor je samen). 2x windows XP op 1 pc.... Nooit van gehoord :)

Geplaatst:

Ik ga mijn PC bij Alternate bestellen. Mijn budget is 800 euro (exclusief verzendkosten, inclusief assemblagekosten). Ik hoef geen gigantishe super PC als ik maar MTA DM, S.T.A.L.K.E.R. en Crysis(op lage instellingen) kan draaien. Als 800 euro niet genoeg is voor een PC die crysis kan draaien mag er ook op de videokaart bespaard worden als ik maar S.T.A.L.K.E.R. en MTA DM goed kan draaien. Verder mag het een AMD based maar ook een Intel based systeem zijn. Het lieft de beste prestaties voor de laagste prijs. ;)

Ik ben benieuwd wat je samenstelt.

Boris H.

Geplaatst: (bewerkt)

PC nummer 1, goede game pc! Kan je crysis mee spelen. Nadeel: 37 euro over je budget

pc8001ol6.jpg

PC nummer 2, goede game pc! Met dx9 kaart weet niet of je er crysis mee kan spelen. Igg wel de games die jij noemt met gemak! Zit 48 euro onder je budget

pc8002nl0.jpg

PC nummer 3: goede game pc! Zelfde als pc2 alleen met 250 GB extra schijfruimte. 12 euro over je budget.

pc8003nd9.jpg

Hoop dat je het wat vind :)

EDIT: Ik zie net dat je er assemblage bij moet hebben. dan raad ik systeem 2 aan met de assemblage kosten inbegrepen. Nieuw plaatje zal ik even maken :)

EDIT: 2 Met assemblage :)

pc8004do0.jpg

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst:

misschien kan je wat bezuinigen op de case, kan je weer een ander onderdeel iets verbeteren.

/offtopic xgamer zit jij op casejunkies? kdacht dat ik eens iemand met dezelfde naam zag rondhuppen :puh:

Geplaatst:

Die kase is een van de beste.... Zeer goede airflow wat belangrijk is in een systeem. Tevens is het simpel om bijv. een nieuwe hardeschijf erin te zetten. Maar als TS is antwoord... :) Als ie wilt bezuiningen is dit altijd mogelijk. Ken nog wel een handig kast (niet super mooi) maar wel handig van binnen.

@ Backsmash

Casejunkies? Nope... Je vindt mij wel op vele andere fora's met de naam: xgaming

Geplaatst: (bewerkt)

Omdat je zegt je oude harde schijf er in doen verwacht ik dat je al behuizing heb dus als je die er niet bij neemt dan kan je weer wat meer uitgeven

EDIT:

Oops had een paar andere posts overgeslagen

Bewerkt: door None
Geplaatst:

Op zich mooie systemen maar ik ga voor een nog andere kast, namelijk de Thermalake Armor Jr. Dit is een case met een voorkant met gaatjes en voor en achter een fan wat zorgt voor een goede airflow. Ook heeft hij een window in de zijkant met openingen voor luchttoevoer. Hij is wel duur, namelijk 100 euro maarja.

Groetjes, :cya:

Boris H.

Geplaatst:

In de CM (CoolerMaster) Centurion 5 zit ook een fan, als je wilt kan ik nog een zijpaneeltje erbij doen (12 euro) dan heb je aan de zijkant een raam zodat je kan zien wat voor hardware er in je pc zit :)

Geplaatst:

Ik denk dat je beter niét kan gaan besparen op verschillende dingen. Als je Crysis wilt spelen (die overigens pas op 16 november verschijnt) kan je beter systeem 1 van Xgaming nemen met een mindere (zet er gewoon een 'kut' videokaart in) videokaart die je halverwege november upgrade naar de 8800GTS. Als je bezuinigt zul je jezelf alleen maar verwijten gaan maken later, kan je het nu gelijk goed doen. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...