Jump to content

Sabayon Linux Live-CD

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoe moet ik mijn Live-CD van Sabayon Linux opstarten?

Klinkt misschien als een stomme vraag :puh: majah ik krijg hem maar niet opgestart.

Ik heb gewoon de ISO op een cd gebrand, start dan de computer op. dan komt er te staan onder in beeld:

Boot from CD.. de cd speler begint wat te knorren en daarna start windows gewoon op.

Dit is toch de manier waarop je een Linux live cd moet opstarten?

Ik heb ookal een keer de ISO uitgepakt, op cd gebrand maar die kon ook niet opstarten.

En ja, de Bios Setup staat goed ingesteld en via F8 doet ie het ook niet.

Wie kan me vertellen wat ik verkeerd doe? :cab: (als dit een slechte Linux is en iemand een betere weet, dan hoor ik het graag )

Bewerkt: door Bronko
Geplaatst:

Staat je CD drive wel als master? Bedoel dus dat ie opstart vanaf je CD drive en niet vanaf je hdd. Of bedoel je te zeggen met deze zin

En ja, de Boot Setup staat goed ingesteld en via F8 doet ie het ook niet.

Dat je dat al hebt ingesteld?

Geplaatst:

Probeer het gewoon eens met Ubuntu. Daar heb ik (tot nu toe) nog geen problemen mee gehad.

Waarmee brand je de .iso op een CD? Sommige programma's kunnen niet omgaan met 'opstartbestanden'. Daarvoor moet meestal een aparte sector worden gebrand. Met Nero kan het in ieder geval prima.

Ik heb de ISO een keer op een dvd gebrand met Nero en een keer op een cd gebrand met silentnight microburner.

Een aardige tijd terug heb ik SuSe geprobeert (de Live-CD), dat lukte wel.. ik kijk wel of iemand me hier nog bij kan helpen en ik zal ubuntu wel eens proberen. Iniedergeval bedankt :)

---------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb net Ubuntu (7.04 ) gedownload en geinstalleerd, maar ook die werkt niet :7

Precies hetzelfde probleem, ik start de pc op, er staat onderin: Boot From CD:

Dan na een paar seconden gaat alle tekst 1 regel omhoog en start windows gewoon op :duh:

Weet iemand hier een oplossing voor, of wat ik verkeerd doe?

Ik heb trouwens Windows Transformation Pack (gedeeltelijk) op mijn PC geinstalleerd.. ik weet niet of het hier aan kan liggen (lijkt me niet).....

EDIT: oops, sorry voor de dubbelpost :$ :puh:

>>> Door SummerBase: Tot uw dienst. Samengevoegd. :)<<<

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

Misschien moet je als er komt te staan "Boot from CD" op Enter drukken.

Zo gaat dat bij de installatie van Windows ook.

Als je een paar seconden wacht bij de melding "Opstarten van cd" dan start windows gewoon op. Als je op enter drukt, start de installatie.

Succes!

Mvg,

Flitskikker

Misschien moet je als er komt te staan "Boot from CD" op Enter drukken.

Bedankt, maar dat helpt helaas ook niet :N

Wat me wel op valt is dat als ik op enter druk, het wel wat langer duurt voordat hij naar het laadscherm van windows gaat.

Heb nu trouwens de volledige versie van sabayon Linux gedownload en ook die doet het niet.

Ik snap echt niet wat ik nou verkeerd doe :cab:

EDIT: Linux doet het nu eindelijk :dans:

Heb een ouwere versie van Nero geinstalleerd, de ISO weer opnieuw gebrand en toen deed ie het wel :)

Dat type ik nu vanuit de Mini Versie.. zometeen ff de volledige versie van Linux Sabayon branden en installeren.

Toch bedankt voor jullie hulp :engel:

Bewerkt: door Bronko

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...