Jump to content

Ik maak een (klein) eiland

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben nu bezig met een klein eiland te maken, en ik ben van plan het ten zuiden van Ocean Docks te laten liggen. Het wordt een kleine woonwijk met voornamelijk lage apartementencomplexen. Het eiland is nog niet af (ik heb pas een 2 huizenblokken af, plus een interieur van een appartement). Er is tot nu toe een bioscoop en wat flatjes. Nu is er een probleem: Ik maak het met Sketchup, omdat ik 3ds Max te ingewikkeld vind en de trial verlopen is. Dat brengt dus de problemen met zich mee dat ik iemand nodig heb die dit bestand voor me kan omzetten naar .dff én dat ik het texturen moet geven (dat is namelijk nog niet gebeurd omdat ik de texturen van sketchup niet wil gebruiken omdat dit later problemen oplevert).

Nu wil ik vragen of iemand me wil helpen hiermee: Ik maak het eiland af qua moddelen, en dan kan iemand anders de textuur- en omzet-taak op zich nemen. Hier even een screen van het geheel: (de tweede screen is het interieur)

@Hieronder: Puma had hierover eens een tut gemaakt dacht ik :?

Bewerkt: door MartyCeha
Geplaatst:
Ik ben nu bezig met een klein eiland te maken, en ik ben van plan het ten zuiden van Ocean Docks te laten liggen. Het wordt een kleine woonwijk met voornamelijk lage apartementencomplexen. Het eiland is nog niet af (ik heb pas een 2 huizenblokken af, plus een interieur van een appartement). Er is tot nu toe een bioscoop en wat flatjes. Nu is er een probleem: Ik maak het met Sketchup, omdat ik 3ds Max te ingewikkeld vind en de trial verlopen is. Dat brengt dus de problemen met zich mee dat ik iemand nodig heb die dit bestand voor me kan omzetten naar .dff én dat ik het texturen moet geven (dat is namelijk nog niet gebeurd omdat ik de texturen van sketchup niet wil gebruiken omdat dit later problemen oplevert).

Nu wil ik vragen of iemand me wil helpen hiermee: Ik maak het eiland af qua moddelen, en dan kan iemand anders de textuur- en omzet-taak op zich nemen. Hier even een screen van het geheel: (de tweede screen is het interieur)

Hallo,

Voor modelen in de stad moet het geen dff zijn maar ipl of ide.

Ik ben het aant leeren om met 3dsmax modellen in sanandreas te zetten en te texturen maar hoe je van sketshup naar dff gaat weet ik niet.

Geplaatst: (bewerkt)

Inderdaad, ik heb daar een tutorial over gemaakt. In die tutorial staat ook hoe je het ingame kan krijgen als je geen 3dsMax hebt, namelijk met Gmax.

Van Sketchup tot Ingame - Tutorial door Puma.

Stel je erop in dat je maximaal 5 nieuwe objects aan San Andreas kunt toevoegen! Als je meer objects wilt hebben zul je delen van San Andreas moeten weghalen of de complete map moeten deleten zodat je er een TC (total conversion) van kunt maken.

Bewerkt: door Puma
Geplaatst:

En... hoe groot kunnen die 'objects' maximaal zijn? (ik bedoel geen bestandsgrootte, maar afmeting). Is een object een stoel, een huis, een huizenblok of een compleet eiland? Want ik heb wel meer mods gezien die een heel eiland toevoegen aan de huidige eilandengroep.

Geplaatst:

Een object kan een stoel zijn, een huis, een huizenblok óf een heel eiland. Nou weet ik niet veel van sketchup, maar in 3dsmax moet je alle 'objecten' aan elkaar 'attachen' zodat het in totaal één object vormt. Wat Puma dus bedoelt is dat je maximaal 5 dff bestanden kunt toevoegen.

Geplaatst:

En dat maakt niet uit hoe groot dat is? Want ik maak het namelijk allemaal aan elkaar. Nu is mijn vraag of iemand mijn bestand (als het klaar is) uit Sketchup wil exporteren (dat kan in de pro versie en in de trial, maar die is verlopen), dan wil 'textureren' (noem ik het maar :7 ) En als .dff wil exporteren. Want je kunt in 3ds max toch texturen van GTASA 'lenen' of niet?

Het is geen kleine taak maar ook geen levenswerk voor degene die dat misschien wil doen. Maar ik moet ook nog wat moddelen, dus dan zijn de taken ongeveer gelijk verdeeld. Zie het als een soort project :puh:

Geplaatst:

Jawel, er is ook een soort van limiet wat betreft het aantal poly's. Ook zal de framerate problemen gaan geven bij een te hoog aantal poly's. Maar wie niet waagt, wie niet wint, dus probeer het gewoon uit.

Over dat converteren, exporteren van SketchUp kun je toch zelf? Of begrijp ik nu iets verkeerd!?

Geplaatst:

Exporteren kan ik niet zelf :puh: Daarvoor heb je de Pro versie van sketchup nodig en die heb ik niet. Dan moet je nog eens 3ds max hebben en dat heb ik ook niet (meer). Ik had een paar maanden geleden een trial.

Maar waarom kan er in San Andreas dan wel 3 hele steden+ platteland zitten maar is één klein eilandje te veel of zou de framerate vertragen :?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...