Jump to content

SMF

kevin software

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Kan je misschien even zeggen wat de afkorting SMF betekent? En wat het 'doet'.

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst:

SMF betekend Simple Machines Forum en is dus forum software. Deze software is geheel gratis te downloaden op SimpleMachines .

Om gelijk antwoordt te geven op de vraag van kevin software:

Je download de nieuwste versie van SMF en pakt deze uit op je computer. Vervolgens maak je op je FTP een map aan met de naam forum of SMF (of een andere willekeurige naam). Dan upload je alle uitgepakte bestanden naar die map en ga je daarna naar je site met daarachter de naam van de map.

Hopelijk begrijp je het, anders verwijs ik je door naar SimpleMachines.

Blink ^_^

Geplaatst:

SMF betekend Simple Machines Forum en is dus forum software. Deze software is geheel gratis te downloaden op SimpleMachines .

Om gelijk antwoordt te geven op de vraag van kevin software:

Je download de nieuwste versie van SMF en pakt deze uit op je computer. Vervolgens maak je op je FTP een map aan met de naam forum of SMF (of een andere willekeurige naam). Dan upload je alle uitgepakte bestanden naar die map en ga je daarna naar je site met daarachter de naam van de map.

Hopelijk begrijp je het, anders verwijs ik je door naar SimpleMachines.

Blink ^_^

als ik op mijn FTP wil komen lukt het niet

ftp12.asphost4free.com

dat is mijn FTP

ik krijg een fout

da ik er niet op mag komen ofzo

Geplaatst:

Dit lijkt me niet bepaald een probleem met Simple Machines Forum, maar met het FTP programma dat je gebruikt of de FTP server van je webhost.

Kijk even in de documentatie van je webhost hoe je correct verbinding maakt met de FTP server. Heb je daarna nog problemen neem dan contact op met je webhost voor support. Dit is namelijk geen support forum van een of andere webhost of systeem.

Dit lijkt me niet bepaald een probleem met Simple Machines Forum, maar met het FTP programma dat je gebruikt of de FTP server van je webhost.

Kijk even in de documentatie van je webhost hoe je correct verbinding maakt met de FTP server. Heb je daarna nog problemen neem dan contact op met je webhost voor support. Dit is namelijk geen support forum van een of andere webhost of systeem.

Natuurlijk meot je ook nog een gebruikersnaam en wachtwoord invullen, dat heb je ook van je host of moet je nog aanmaken, want alleen een ftp adress is niet genoeg..

PS: Woonplaats Nederland? Het dorpje Nederland in Overijssel?

Edit: @kevin software, ik bedoel Joriz :puh:

Bewerkt: door Follow

thx het is geupload n uheb ik een 2e probleem.

wat moet ik invullen bij...

- MySQL server name:

- MySQL username:

- MySQL password:

- MySQL database name:

- MySQL table prefix:

ik hoop dat er snel geantwoord word ;)[/font]

EDIT: @ Follow, nee ik woon in Bunschoten-Spakenburg

Bewerkt: door kevin software
Geplaatst:

- MySQL server name:

- MySQL username:

- MySQL password:

- MySQL database name:

- MySQL table prefix:

- MySQL server name: localhost

- MySQL username: gebruikersnaam database

- MySQL password: wachtwoord database

- MySQL database name: databasenaam

- MySQL table prefix: om overzicht te houden bijvoorbeeld: ''SMF_".

Je moet natuurlijk wel een database aanmaken bij je host, want anders weet je niet wat je bij gebruikersnaam, wachtwoord en databasenaam in moet vullen. Succes. ;)

Geplaatst:

- MySQL server name:

- MySQL username:

- MySQL password:

- MySQL database name:

- MySQL table prefix:

- MySQL server name: localhost

- MySQL username: gebruikersnaam database

- MySQL password: wachtwoord database

- MySQL database name: databasenaam

- MySQL table prefix: om overzicht te houden bijvoorbeeld: ''SMF_".

Je moet natuurlijk wel een database aanmaken bij je host, want anders weet je niet wat je bij gebruikersnaam, wachtwoord en databasenaam in moet vullen. Succes. ;)

oke dat heb ik alemaal goed maar ik krijg steeds een error...

Cannot connect to the MySQL database server with the supplied data.

If you are not sure about what to type in, please contact your host.
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)
Click here to try this step again.

Geplaatst:

Nogmaals FTP en MySQL gegevens zijn te vinden bij je webhost. Deze gegevens verschillen namelijk per host.

Dit is geen support forum van je webhost. Neem met hun contact op. Alleen zij kunnen je verder helpen.

Zoals de foutmelding al zei; de SQL database is waarschijnlijk niet 'localhost' maar op een andere locatie. Als het goed is kan je die via PHPmyadmin of iets soortgelijks de locatie zien.

Greetz :sigaar:

[edit]Heb me ff bij die host van jou aangemeld en ik zie al dat je geen MYSQL heb, dus dan kan je al geen SMF forum er op plaatsen. Neem Freehostia ^_^

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:
[edit]Heb me ff bij die host van jou aangemeld en ik zie al dat je geen MYSQL heb, dus dan kan je al geen SMF forum er op plaatsen. Neem Freehostia ^_^

Eigenlijk kan het wel, alleen even een database hier aanvragen..

Wel alles even goed doorlezen voor de host ip, het punt waar normaal localhost staat en je database naam + usernaam en wachtwoord.

Tevens een tip voor andere mensen die geen database bij hun host hebben..

Geplaatst:

Eigenlijk kan het wel, alleen even een database hier aanvragen..

Wel alles even goed doorlezen voor de host ip, het punt waar normaal localhost staat en je database naam + usernaam en wachtwoord.

Tevens een tip voor andere mensen die geen database bij hun host hebben..

Zorg dan wel dat je PHP op je host hebt, anders kun je alsnog niks met die database. :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...