Rullez Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 Beste mensen, Ik zoek een DJ Programma. Ik wil er liedjes mee inmekaar kunnen mixen. En ik wil mijn eigen mixen maken van bepaalde liedjes. Het programma mag geld kosten. Maar ik heb momenteel niet meer dan 150 euro. Ietsjes erboven mag wel. Maar liever niet. Rullez Reageren
bramboy Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 (bewerkt) ik zou je wel kunnen helpen maar dan gaat het VER boven je budget uit!!!(boven 350 € als ik het goed heb dus) EDIT: Om deze liedjes te maken gebruik ik FL Studio 7.0 (FL = FruityLoops) Voor 369 euro kun je die kopen. Voor tutorials zoek op google bron!!!!klik!!!! Bewerkt: 14 september 2007 door bramboy Reageren
The GamerII Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 Virtual DJ is volgens mij een gratis programma, of heeft in ieder geval een trial. Is handig, niet te veel effecten en je kan 2 liedjes te gelijk draaien + opnemen Reageren
Wazuup Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 DJ'ing, een term die vaak verkeerd wordt gebruikt. Je hebt een Disc Jockey (plaatjes draaier) en een Producer. Een Disc Jockey draait nummers en mixed deze vloeiend over. Hiervoor heeft hij gear zoals draaitafels om met vinyl te draaien en dubbele CD spelers of een CDJ om met CD's te draaien. Altijd heeft hij een mengpaneel. Eventueel kun je ook nog software gebruiken, zoals Traktor DJ Studio. De meeste bekende DJ's (zoals Tiesto) produceren ook eigen nummers door middel van producing software. Hiervoor zijn programma's als Fruity Loops, Cubase en Reason. Lang niet alle DJ's kunnen goed produceren, en andersom is het hetzelfde. Ik neem aan dat je FruityLoops zoekt. Reageren
Schno009 Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 Let er wel op dat het niet zomaar iets is om een goed nummer neer te zetten. DJ's als Tiësto en Armin van Buuren spinnen al plaatjes van kinds af aan. Ik blijf erbij dat de beste manier om nummers te maken beats en tunes te mixen met vinyl. Alleen dat is weer een prijzige bezigheid. Wat natuurlijk ook superleuk is, is met een synthesizer (simpel keyboardje voldoet al gauw) een nummer in elkaar te draaien. Werking verschilt niet zo gek veel als van Fruity Loops, maar het is veel leuker en geeft meer voldoening als het klaar is. Je kunt bijvoorbeeld een beat afspelen op je computer, en met je synth meespelen. Dat kun je met dezelfde computer weer opnemen, en met een programma als Audacity (gratis) mixen. Zitten ook allemaal effecten in. 'T is maar waar je zelf meer zin aan hebt. Talent ben je bij elke optie nodig Reageren
Rullez Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Ik wil niet ofzo mijn eigen loiedjes maken. Ik wil meer mixen maken van andere liedjes. Reageren
Schno009 Geplaatst: 17 september 2007 Rapport Geplaatst: 17 september 2007 Dan zul je toch bijvoorbeeld je eigen beats moeten maken... Kruis maar eens een liedje van Cosmic Gate met marco borsato.... Beats lopen niet goed, en de stijl past niet bij elkaar. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 19 september 2007 Rapport Geplaatst: 19 september 2007 ik DJ ook op mijn jonge leeftijd en ik vind het best meevallen. wat tips als je echt wilt gaan draaien. *koop aan het begin een niet alte uitgebreid mix progamas das te moelijk. *pak ook weet niet meteen een progama waar je numers maakt * voordat je begint met allemaal moelijk doen speel eventjes met je spulletjes ( als je die hebT) meer tips ? PB me. ik weet niet of je hier wat hebt want ik weet niet of je vedder wil. maar voor nu raad ik ook FL Studio 7.0 (FL = FruityLoops aan. gr. fiegel5 ene als je tips wilt over draai aperatuur ofzo ik kan je altijd helpen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.