kees1991 Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 (bewerkt) ik heb een tut gemaakt over het maaken van een alpha. benodigdheden: * Photoshop * 3D Max * 15 minuten moeilijkheidsgraad: 2/5 spellingsfouten voorbehouden Bewerkt: 14 september 2007 door kees1991 Reageren
Wazuup Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 Wel mooie tutorial, maar het is ook handig om het Photoshop gedeelte te behandelen. Reageren
Galiorix Geplaatst: 14 september 2007 Rapport Geplaatst: 14 september 2007 Super tut Kees. Simpel maar goed overzichtelijk en makkelijk te doen. Greetz Reageren
kees1991 Geplaatst: 14 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 14 september 2007 Wel mooie tutorial, maar het is ook handig om het Photoshop gedeelte te behandelen. dat is zo makelijk. dat ik dacht dat dat er niet bij hoefde. ik kan het nog wel even uitleggen hoor. gewoon met de toverstafje selecteeren wat zwart moet worden. hout de shift ingedrukt. nu heb je het gedeelte geselecteerd wat zward moet worden. neem nu gewoon een zwarte brush. en maak het zwart. draai nu de selectie om doormidel van rechte muis knop en dan Slect Inverse. maak dit deel nu wit en klaar is het photoshop gedeelte. tnx voor de het positive commentaar sorry van de spel fouten. maar ja dislexy he Reageren
Wazuup Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 Ik weet dat wel, maar een beginnende photoshopper/3dsmaxer niet. Tutorial toegevoegd aan de MTL. Reageren
Nickonly Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 Mooie tut! Alleen jammer dat het stukje hoe je dat dan ook ingame moet zetten er niet bij zit . Reageren
K.O. Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 Zal ik even helpen met de spellingsfouten? Making an Alpha.Open eerst de texture die je wilt gebruiken in Photoshop. Verwijder alles wat je transpirant wilt maken. Alles dat wit is, zul je straks in 3D Studio Max kunnen zien. Alles dat zwart is, wordt transpirant. Daarom gaan we nu het plaatje zwart/wit maken. Als je dit gedeelte gedaan hebt, is het Photoshop-gedeelte klaar. Nu gaan we in 3D Studio Max verder. Maak een 'plane' waar je je alpha op wilt maken. Klik op het vierkantje naast 'Opacity' en laad het zwart/witte plaatje. Klik en sleep je texture bolletje in een ander leeg bolletje. Laad dan je texture met het vierkantje achter 'Diffuse'. Als je dit allemaal goed gedaan hebt, is het gedeelte dat je in Photoshop zwart gemaakt hebt, nu doorzichtig. Je zult dus zo'n resultaat krijgen: Verder een prima tut hoor!!! Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 2 januari 2008 Rapport Geplaatst: 2 januari 2008 Had hij geen dislectie . Maar zeker handige tutorial hoor gast-die-geen-eigenlijk-geen-kees-heet . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.