-Omar- Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 Hallo beste mensen *slijm* Ik wil graag een wikimaken net zoals wikigta ( maar niet hetzelfde ) Maar dan zie ik dat je het moet downloaden en weer allemaal codes en aangezien ik nog niet zo ver ben laat ik dat nog maar even zitten. Nu is mijn vraag weten jullie een gratis wikipedia waar je je gewoon moet aanmelden en moet bouwen. Het zal leuk zijn als het er precies hetzelfde uitziet . Ik hoop dat iemand iets weet ( Ik het er al diverse gebruikt ) Alvast bedankt . MVG, gtaman122 Reageren
Fuffie Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 Je kan beter voor een echte gaan meestal als je het met hosts doet van andere sites gaat dit veel slomer. Reageren
-Omar- Geplaatst: 15 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 september 2007 Je kan beter voor een echte gaan meestal als je het met hosts doet van andere sites gaat dit veel slomer. Ja maar aangezien ik daar niet zo heel veel van afweet..... Ik snap dat downloaden en dat niet ( ik ben jammer genoeg 12 jaar en begin net een beetje redelijk Engels te spreken ) dus.. MVG, gtaman122 Reageren
Fuffie Geplaatst: 15 september 2007 Rapport Geplaatst: 15 september 2007 (bewerkt) Ik zou wel zoiets kunnen maken voor je PM voor informatie ! -------------------------- Ben trouwens ook 12 en ik heb de Wiki handleiding gelezen,nu snapte ik het Wikisyteem nu ook ! Bewerkt: 15 september 2007 door fuffie Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 http://www.instant-wiki.net, ik kan er zelf niet meewerken, maar ik heb het vandaag nog van Woetsha gekregen. Reageren
-Omar- Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 september 2007 http://www.instant-wiki.net, ik kan er zelf niet meewerken, maar ik heb het vandaag nog van Woetsha gekregen. Hee dat doe ik nu ook mar wil je me er mee helpen? Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 http://www.instant-wiki.net, ik kan er zelf niet meewerken, maar ik heb het vandaag nog van Woetsha gekregen. Hee dat doe ik nu ook mar wil je me er mee helpen? No thanks, ik ben bezig met PHPFusion voor een eigen site, en dat is al meer dan genoeg. Ook kon je dit via PB doen. Reageren
-Omar- Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 Oke ik heb nu besloten een wiki te gaan maken over mijn favoriete gitarist genaamd: Stevie Ray Vaughan! Maar ik heb een paar stappen: Dit moet ik dus doen?: 1: een host account aanmaken 2:Wiki software downloaden. 3:Wiki sofware uploaden met filzilla 4:Pagina's maken! Maar nu heb ik een vraag: Somme tut zeggen dat ik: EasyPHP nodig heb sommige zeggen van niet! Moet ik voor het uploaden nog taal instellen of load je het up en kan dat via beheerders paneel? Dit was het tot nu toe ik post het maar in dit topic al mijn vragen ( als dat goed is ) MVG, -Omar- Reageren
Grove St. Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 1: een host account aanmaken2:Wiki software downloaden. 3:Wiki sofware uploaden met filzilla 4:Pagina's maken! 1: Ja, een host en het liefst een betaalde uiteraard, je moet ook de goede Apache hebben en de MSQL en de juiste PHP hebben. In een pm heb ik de benodigdheden benoemd (ben nu aan het typen dus kan niet kijken). 2: Lijkt me handig, neem de nieuwste en update regelmatig 3: Filzillia ken ik niet, maar ik gebruik SmartFTP. 4: Na de juiste instelling en een goede opzet kun je inderdaad aan de slag. Bespaar een hoop tijd en denk eerst over het concept na, en de sitemap (menu/structuur). Daarnaast denk ik dat je niet over 1 artiest een Wiki moet maken omdat dat niet echt nodig is. Daar kan je beter een fanclub voor oprichten en een website. Wiki is echt voor archieven bedoeld. In ieder geval succes! Reageren
-Omar- Geplaatst: 1 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 1: een host account aanmaken2:Wiki software downloaden. 3:Wiki sofware uploaden met filzilla 4:Pagina's maken! 1: Ja, een host en het liefst een betaalde uiteraard, je moet ook de goede Apache hebben en de MSQL en de juiste PHP hebben. In een pm heb ik de benodigdheden benoemd (ben nu aan het typen dus kan niet kijken). 2: Lijkt me handig, neem de nieuwste en update regelmatig 3: Filzillia ken ik niet, maar ik gebruik SmartFTP. 4: Na de juiste instelling en een goede opzet kun je inderdaad aan de slag. Bespaar een hoop tijd en denk eerst over het concept na, en de sitemap (menu/structuur). Daarnaast denk ik dat je niet over 1 artiest een Wiki moet maken omdat dat niet echt nodig is. Daar kan je beter een fanclub voor oprichten en een website. Wiki is echt voor archieven bedoeld. In ieder geval succes! Het is filezilla. EN hoe zit dat met talen? PS: En het soort als freehostia zou dat kunnen? Reageren
Thundercover Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 Volgens mij heb je geen EasyPHP nodig voor een Wiki. Het draait immers niet op PHP, maar op de Wiki-code. Je hebt wel een database nodig (MySQL) en een host die een database heeft, heeft vaak ook PHP, dus vandaar dat er gezegd wordt dat je PHP nodig hebt. Als je het download, kan je volgens mij kiezen met welke taal je het download, dus dan hoef je geen taal te selecteren. Of het instellen was bij het installeren van je Wiki, één van de twee. Je kan naderhand wel je taal wijzigen, maar dan zit je ook nog met de pagina's van de oude taal. Bijvoorbeeld: Je installeert het Engels en wijzigt de taal naar Nederlands, dan zullen pagina's als MainPage ook nog bestaan naast Hoofdpagina. Kan onoverzichtelijk worden, dus kies je taal goed. Houd de naam en wachtwoord van je database bij de hand, want die heb je nodig voor het installeren van de Wikisoftware. Veel succes! Reageren
Grove St. Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 Je hebt PHP4+ nodig, dus PHP4 óf PHP5. Daarnaast zoals Thunder zegt kan je bij het installeren een taal kiezen. Wil je de taal veranderen naderhand (want install taal is niet de website taal dacht ik), dan kan je in de localsettings.php de taal op 'nl' zetten. Taal: Door de "LocalSettings.php" file te veranderen kan ook een Nederlandstalige interface worden getoond:$wgUseDatabaseMessages = false; $wgLanguageCode = "nl"; Daarnaast kan je door dus ook kiezen of gebruikers mogen uploaden, registreren enzovoorts. Reageren
Thundercover Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 Je hebt PHP4+ nodig, dus PHP4 óf PHP5. (...) Neem in dat geval PHP5. PHP4 is zo goed als dood, nu de support aan het eind van het jaar wordt stopgezet. (Klik!) Reageren
Grove St. Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 Ja uiteraard, mijn host die WikiMedia omhoog moet houden heeft ook nu PHP5.. Ligt eraan wat je hoster doet uiteraard, maar dan kan je het alsnog vragen uiteraard. Reageren
-Omar- Geplaatst: 2 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 oktober 2007 Oke dus het is eigelijk heel makkelijk Ik maar een account aan bij een host upload de files en kan beginnen? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.