Scarface92 Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Nederhop is Nederlandstalige rap. Deze NL rappers zijn doorgebroken in de rap wereld: Ali B, Yes-R, Jiggy Djé, Lange Frans & Baas B, Opgezwolle, Negativ, Typhoon, The Opposites, Pete Philly, Raymzter, Dicecream, Spacekees, Excellent, Ontstaan In 1986 begonnen de eerste successen in het nieuwe genre, Extince bracht zijn eerste plaat uit (de 7" "Rap Around The Clock"), en het rapduo MC Miker G & DJ Sven scoorden met hun 12" "Holiday Rap" in 34 landen een nummer één positie in de hitlijsten. De Amsterdamse groep Osdorp Posse stond eind jaren '80 aan de basis van de Nederlandstalige rap. Rapper Def P, de voorman van de Osdorp Posse, vertaalde voor vrienden die het Engels niet zo goed beheersten als hij, de teksten van Amerikaanse hiphop in het Nederlands. Het letterlijk omzetten van clichés leverde daarbij een komisch effect op. Hiermee was het begrip "Nederhop" geboren. Bron: Wikipedia Ik zelf vind nederhop zeker goed! Vooral Kempi,Nino en The Opposites luister ik veel naar. Hip Hop uit Amerika is toch wel wat beter..Zoals: Tupac,50 cent,The game enz. Ook al vind ik Nederhop zeker niet slecht Mijn broer rapt ook..Hij doet het zeker niet slecht. De vraag is: Luister jij veel naar Nederhop? Reageren
Blue Yoshi 97 Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 (bewerkt) Nee, geef mij maar de American Ol' Skool Underground Hiphop. Bijvoorbeeld: Lange Frans en BaasB zeiden toch dat ze van de straat komen? Waar slaat dat op? Bewerkt: 16 september 2007 door Blue Yoshi 97 Reageren
Gino99 Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 (bewerkt) Nee!.Ik haat dit soort muziek.Sommige vallen nog wel mee,maar de meeste zijn gewoon stijlloos.Iedereen heeft zijn eigen smaak ,maar ik vind er echt niks aan.Amerikaanse rappers vind ik wel iets beter Mvg Bewerkt: 16 september 2007 door Gino99 Reageren
RobertSA Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Soms nog naar Kempi..maar die wordt ook steeds minder vind ik. Alleen The Game, T.I., Mos Def en Talib Kweli vind ik wel goed, maar voor de rest is het niveau in Nederland en in Amerika bedroevend slecht. Daarom luister ik nu ook niet zo veel meer naar rap. Reageren
Eros Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Extince vind ik zeer goed, hij is de enige waar ik af en toe eens naar luister, verder geen Nederhop. Reageren
xgaming Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Geen Nederhop of Rap.... Haat die muziek. Hip Hop uit Amerika is ook slecht dus luister ik ook niet Reageren
Clowntje_93 Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Soms nog naar Kempi..maar die wordt ook steeds minder vind ik. Alleen The Game, T.I., Mos Def en Talib Kweli vind ik wel goed, maar voor de rest is het niveau in Nederland en in Amerika bedroevend slecht. Daarom luister ik nu ook niet zo veel meer naar rap. Ik ook, maar Kempi vind ik nog wel een van de betere Nederlandse rappers, en Amerikaanse rap luister ik eigenlijk ook steeds minder. Reageren
Advancegta Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Soms nog naar Kempi..maar die wordt ook steeds minder vind ik. Alleen The Game, T.I., Mos Def en Talib Kweli vind ik wel goed, maar voor de rest is het niveau in Nederland en in Amerika bedroevend slecht. Daarom luister ik nu ook niet zo veel meer naar rap. Ik begin er ook steeds minder naar te luisteren maar eerst veel meer. Reageren
Juju Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 (bewerkt) Ik luister af en toe nederhop. Jiggy Dje is de beste Nederlandse rapper, zijn wordplay in elke track is echt zeldzaam. Ik luister meer American Hiphop Bewerkt: 16 september 2007 door Juju Reageren
The GamerII Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Als er iets is dat ik echt lelijk vind, is het wel NederHop. In zulke muziek zit gewoon geen flow. Ze kunnen gewoon niet lauw rappen, mijn mening Reageren
NSA Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Tiss Kempi Bitch Appa, Kempi, Klemma, THC Jevergeet de beste!! Reageren
Scarface92 Geplaatst: 16 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Tiss Kempi BitchAppa, Kempi, Klemma, THC Jevergeet de beste!! Ja zeg ,moet ik hier het hele lijstje gaan opnoemen van rappers.. Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Eerder was ik wel fan van Extince. :$ Spraakwater lest de dorst, punt! Reageren
TomHagen Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 kheb zoiezo niks met rap maar nederhop is gewoon puberale allochtonen die iets leuks in elkaar proberen te zetten. Reageren
Groot-Duimpje Geplaatst: 16 september 2007 Rapport Geplaatst: 16 september 2007 Tiss Kempi BitchAppa, Kempi, Klemma, THC Jevergeet de beste!! Ja zeg ,moet ik hier het hele lijstje gaan opnoemen van rappers.. , Kempi dan nog Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.