Jump to content

Probleem met vBKeys in Visual Basic 6.

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik probeer sinds kort Visual Basic 6 te leren door simpele tools te maken(ik ben nu bezig aan een simpele Hotkey Paster (die zou een gewenst lapje text moeten kopieren naar het clipboard , en weer plakken door de middel van een hotkey). Dit begint al te lukken, aleen heb ik nog wel een aantal moeilijkheden. Ik krijg die VbKeys maar niet werkend;

Private Sub Form_Load(KeyCode As Integer, Shift As Integer)

If KeyCode = vbKeyControl And vbKeyNumpad1 Then

Clipboard.Clear

Clipboard.SetText Text1.Text

End Sub

Terwijl dit wel werkt;

Private Sub cmd1_Click()

Clipboard.Clear

End Sub

Ik heb al verschillende combinaties geprobeert, maar ze lijken maar niet te werken. Wat doe ik fout? Voor mij gaat het vooral om het leer gehalte, later wil ik nog een extern config bestand support toevoegen, zodat langere lappen tekst mogelijk zijn.

Ps:Dit is mijn tweede simpele tool, en ik doe pas aan VB6 sinds vandaag (zondag).

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst:
Ik probeer sinds kort Visual Basic 6 te leren door simpele tools te maken(ik ben nu bezig aan een simpele Hotkey Paster (die zou een gewenst lapje text moeten kopieren naar het clipboard , en weer plakken door de middel van een hotkey). Dit begint al te lukken, aleen heb ik nog wel een aantal moeilijkheden. Ik krijg die VbKeys maar niet werkend;
Private Sub Form_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)

If KeyCode = vbKeyControl And vbKeyNumpad1 Then

Clipboard.Clear

End Sub

Terwijl dit wel werkt;

Private Sub cmd1_Click()

Clipboard.Clear

End Sub

Ik heb al verschillende combinaties geprobeert, maar ze lijken maar niet te werken. Wat doe ik fout? Voor mij gaat het vooral om het leer gehalte, later wil ik nog een extern config bestand support toevoegen, zodat langere lappen tekst mogelijk zijn.

Ps:Dit is mijn tweede simpele tool, en ik doe pas aan VB6 sinds vandaag (zondag).

Vriendelijke groeten,

De error die hij geeft zou wel handig zijn. ^_^

Private Sub Form1_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles Me.KeyDown

Select Case e.KeyCode

Case Keys.F9

Button1.BackColor = Color.Azure

Case Keys.F10

Button1.BackColor = Color.Magenta

End Select

End Sub

Dit heb ik trouwens gevonden, dit moet gewoon werken, je moet wel wat dingen veranderen maar dat snap je zelf wel.

Geplaatst:

Die code heb ik geprobeert, maar lijkt niet te werken. Tevens denk ik ook dat het een VB.NET (of VBE) is (omdat je in visual basig 6 niets achter de haakjes van de private sub mag zetten? (wel onder))[Edit: Een vriend van me vertelde net dat het wel degelijk VB6 code is ? :? ]. De error die ik krijg is trouwens:

Compile Error:

Procedure declaration does not match description of event or procedure having the same name.

Weet iemand hier meer van? Ik weet helemaal nog niet veel van errors enzovoort af. Ik code nu immers nog maar 2 dagen met Visual Basic 6 :7 .

Vriendelijke groeten,

Geplaatst:

De control knop waar jij op wilt controleren zit in de variable "Shift", en volgens mij moet je dan de vbControlMask hebben. Zoiets dus:

If (Shift = vbControlMask) And (KeyCode = vbKeyXXX) Then

-=-

Het zou kunnen dat je wel gewoon vbControl moet hebben, het kan ook zijn dat je vbCTRLMask moet hebben, weet ik zo niet uit mijn hooft, zul je even moeten proberen.

-=-

succes

Geplaatst:

Ik zou niet echt weten waarom die 'vbCTRLMask' er bij moet zitten. Ik heb weer wat anders geprobeert;

Private Sub cmd1_Click()

On Error Resume Next

Clipboard.Clear

End Sub

--------------------------------------------------------

Private Sub cmd1_KeyPress(KeyAscii As Integer)

KeyAscii = cmd1

If KeyAscii = vbKeyControl Then

Clipboard.Clear

End Sub

Blijkt weer niet te werken :N (ook zonder 'KeyAscii = cmd1' of heel de private sub cmd1_click werkt hij niet..) . Iemand nog iedeën? Als iemand mijn project files wil, kan ik die eventueel sturen als het nodig is.

Vriendelijke groeten,

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...