Wanted Geplaatst: 17 september 2007 Rapport Geplaatst: 17 september 2007 Hoi, Mijn eerste GTA:SA die ik dus in NL gekocht heb, is kapot gegaan . Nou ben ik dus afgelopen jaar in Amerika op vakantie geweest en heb ik daar weer een GTA:SA gekocht, maar nou wil mijn playstation heb niet afspelen..... Ik heb nog eens aanvraag gedaan bij die winkel en kom ik er dus achter dat het een NTSC versie is. Mijn playstation is een PAL versie. Maar dit is mijn vraag: Kan ik op een of andere manier een NTSC versie naar PAL veranderen? Of kan ik ergens in de opties van mijn playstation iets veranderen zodat hij wel NTSC kan afspelen?? Alvast bedankt!! Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 17 september 2007 Rapport Geplaatst: 17 september 2007 Heel kort gezegd: nee dat kan niet. PAL en NTSC zijn twee verschillende systemen, dit heeft te maken met de manier waarop het beeld wordt opgebouwd, beide systemen gebruiken volgens mij ook verschillende frequenties om een (TV)beeld op te bouwen. Als jou PS2 met het PAL systeem werkt kan je alleen spellen met het PAL systeem gebruiken. De enige opties die je hebt zijn: een NTSC-PS2 kopen/bestellen (in Amerika), maar dan moet je wel een TV hebben die NTSC kan weergeven of een PAL versie van het spel in Nederland kopen. Succes Reageren
Preddy Geplaatst: 17 september 2007 Rapport Geplaatst: 17 september 2007 Volgens mij kan zoiets wel met een Swapdisc, alleen het fijne weet ik er niet van. Misschien kan je Google eens vragen of die er meer van weet. Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 17 september 2007 Rapport Geplaatst: 17 september 2007 Je kan volgens mij ook met Action Replay Max (afgekort Armax) regiovrij films bekijken. Ik weet niet of het misschien ook met spellen werkt, maar dan heb je geluk Reageren
Wanted Geplaatst: 17 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 september 2007 Heel kort gezegd: nee dat kan niet. PAL en NTSC zijn twee verschillende systemen, dit heeft te maken met de manier waarop het beeld wordt opgebouwd, beide systemen gebruiken volgens mij ook verschillende frequenties om een (TV)beeld op te bouwen. Als jou PS2 met het PAL systeem werkt kan je alleen spellen met het PAL systeem gebruiken. De enige opties die je hebt zijn: een NTSC-PS2 kopen/bestellen (in Amerika), maar dan moet je wel een TV hebben die NTSC kan weergeven of een PAL versie van het spel in Nederland kopen. Succes Bedankt voor de informatie maar nog een ps2 voor 1 spel kopen doe ik niet... beetje te duur Het spel dat ik gekocht heb is dus weggegooit geld. Maar ja... Van fouten kun je leren!! Volgens mij kan zoiets wel met een Swapdisc, alleen het fijne weet ik er niet van. Misschien kan je Google eens vragen of die er meer van weet. Ik heb een swapdisc en een omgebouwde ps2 (niet dat je de politie nu op me af mag sturen) Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet... Je kan volgens mij ook met Action Replay Max (afgekort Armax) regiovrij films bekijken. Ik weet niet of het misschien ook met spellen werkt, maar dan heb je geluk Action Replay Max?? Nooit van gehoord, is dat net zo iets als Swapmagic?? Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 17 september 2007 Rapport Geplaatst: 17 september 2007 Je kan volgens mij ook met Action Replay Max (afgekort Armax) regiovrij films bekijken. Ik weet niet of het misschien ook met spellen werkt, maar dan heb je geluk Action Replay Max?? Nooit van gehoord, is dat net zo iets als Swapmagic?? Armax heeft hier niets mee te maken, ook armax is PAL of NTSC afhankelijk. Armax is een cheatdevice en zal je niet helpen met jou probleem. De regiocodes van DVD's heeft niets te maken met PAL of NTSC. Reageren
Galiorix Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 Maar je kan toch ook gewoon een nieuwe GTA San Andreas PS2 kopen of is die niet meer te koop ofzo? Greetz Reageren
ikt Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 (bewerkt) Google doet wonderen Het beste stukje text volgens mij: You don`t need to get the PS2 chipped to play import games, there are several boot loader discs available on the market that operate in a similar fashion, although to use them it does require that you remove a small section of panel from the front of the PS2 (non-destructively, it can be replaced if needed). You run the boot disc first and then use a little tool with them to unlock the drive tray. Swap the game, push the drive tray back in and relock it and off you go. I can`t remember which one my friend has, but it cost around 15 quid and works perfectly. Spent far too long this weekend playing the US release of Katamari Damarcy on his PAL PS2. Al moet je wel een NTSC TV hebben.. Bewerkt: 18 september 2007 door ikt Reageren
Preddy Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 Google doet wonderen Het beste stukje text volgens mij: You don`t need to get the PS2 chipped to play import games, there are several boot loader discs available on the market that operate in a similar fashion, although to use them it does require that you remove a small section of panel from the front of the PS2 (non-destructively, it can be replaced if needed). You run the boot disc first and then use a little tool with them to unlock the drive tray. Swap the game, push the drive tray back in and relock it and off you go. I can`t remember which one my friend has, but it cost around 15 quid and works perfectly. Spent far too long this weekend playing the US release of Katamari Damarcy on his PAL PS2. Daar wordt een swapdisc gebruikt, daarmee lukt het de TS niet zoals enkele berichten hierboven reeds vermeld. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.