Jump to content

SA:MP Server

Recommended Posts

Geplaatst:

Dit zal miss al de 1000e onderwerp erover zijn maar, Ik heb de SA:MP 0.2.2 Windows Server gedownload van samp, Voor eigen server eerst nog home made daarna zie ik wel verder. Als ik het bestande open wat moet ik dan doen om online tekrijgen. En waar kan ik gedownloade script plaatsen. En dan nog waar kan ik de spawn plekken in het script veranderen van voertuigen. Mischien weet iemand nog meer handige dingen voor een begin server die makelijk zijn.

Geplaatst: (bewerkt)

Als je de Server.cfg hebt geopend, zie je inderdaad wat regeltjes. Om de server online te krijgen, moet je dit eerst goed hebben staan. Een paar dingetjes waar je goed op moet letten, zijn de volgende dingen.

echo Executing Server Config... Mooi laten staan, niets aan doen

lanmode 0 Ook op deze manier laten staan, voorlopig.

rcon_password changeme Het wachtwoord waarmee je als admin kan inloggen, verander deze altijd!

maxplayers 32 Het aantal spelers wat er op je server kunnen

port 7777 De poort waar je server op opent, hier kom ik zo nog op terug

hostname Unnamed 0.2.2 Server De naam van je server, kun je naar eigen wens aanpassen

gamemode0 lvdm 1 Gamemode, je kunt uit verschillende kiezen en meer laten draaien

filterscripts adminspec vactions De filterscripts

announce 1 Of je server in de lijst komt, of niet

query 1 Wat dit precies is, weet ik niet, maar volgens mij moet die op 0

weburl www.sa-mp.com Link, niet echt belangrijk

anticheat 0 Anti-cheat, zet hem op 1 om hem aan te zetten

Dit is de standaard server.cfg, ik zal je een stukje op weg helpen. Ik heb de dingen cursief gezet, waar je goed op moet letten.

Hopelijk begrijp je dat, gaan we nu verder met de poort, het lastigste. Dit hoeft niet als je niet achter een router zit. Zit je dit wel, moet eerst een poort open. Standaard is dit poort 7777, zoals hierboven genoemd staat. Je moet dan, in je webbrowser het volgende typen:

Je moet hier inloggen met het wachtwoord en gebruikersaccount. Wat je dan moet doen, hangt van de router af, je kunt dan het beste kijken op PortForward. Daar moet je zoeken naar je router en het spel, en vervolgens de commando's zoeken om de poort open te zetten. Vervolgens moet je alleen nog maar het linkje aan te klikken, die je vind in het mapje samp. ;)

Edit: Jup, dat staat goed. Nu moet je dus nog de poort openen. ;)

Bewerkt: door Donwell

Wooohwoohwooh niet allemaal tegelijk graag xD

Je kan niet even ''zomaar en dan zie ik we verder'' een server maken.

Somige mensen denken ook dat het makelijk is (in het begin an hè)

nou als je wilt zorgen dat ''het'' ook echt iets word, moet je hem 24/7 laten draaien en natuurlijk een ook aantrekelijk naam en gamemodes.

Zo zet je het in elkaar (heel kort voor begin)

1. Oke je hebt die map dus gedownload, open server.cfg met je kladblok

2. verander nu bij rcon wachtword ''changeme'' in: (jou wachtwoord)

3. eigenlijk is het nu al af, alles is goed ingesteld, gamemodes (de standaard lv dm)

4. je moet natuurlijk ook je router forwarde, ga dus naar je router toe (via internet in het adres balkje invoeren: 192.168.XXX.XXX (XXX is dat het totaal verschilend kan zijn en dat moet jij zelf invullen)

5. Ga naar het tablad forwarding en vul alles in, jou netwerk ip, de server port (standaard 7777) save en reboot de router dan

6. dan is hij ongeveer klaar

7. niet denken van ''WTF IS DIT ZEG? OMG'' want ik zij het je; je kan het niet ''even makelijk en 1.. 2.. 3.. doen)

EDIT: **** nèt te laat

Bewerkt: door Danny_k

Staat dit goed:

sampmr8.jpg

en btw alles op zen tijd van server.

Kan iemand mij niet op msn helpen?

Bewerkt: door Las Vegas
Geplaatst:
Staat dit goed:

sampmr8.jpg

en btw alles op zen tijd van server.

Kan iemand mij niet op msn helpen?

Waarom het lukt nu toch?

aan dat plaatje te zien, is je server online, nu kan je er in spelen.

Sluit maar VWOer heeft me goed geholpen op msn thnx :slotje:

Bewerkt: door Las Vegas
Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...