Las Vegas Geplaatst: 17 september 2007 Rapport Geplaatst: 17 september 2007 dit staat er in a_vehicles * SA:MP Vehicle Functions * * © Copyright 2005-2006, SA:MP Team * */ #if defined _vehicles_included #endinput #endif #define _vehicles_included #pragma library vehicles // Vehicle native CreateVehicle(vehicletype, Float:x, Float:y, Float:z, Float:rotation, color1, color2, respawn_delay); native DestroyVehicle(vehicleid); native GetVehiclePos(vehicleid, &Float:x, &Float:y, &Float:z); native SetVehiclePos(vehicleid, Float:x, Float:y, Float:z); native GetVehicleZAngle(vehicleid, &Float:z_angle); native SetVehicleZAngle(vehicleid, Float:z_angle); native SetVehicleParamsForPlayer(vehicleid,playerid,objective,doorslocked); native SetVehicleToRespawn(vehicleid); native LinkVehicleToInterior(vehicleid, interiorid); native AddVehicleComponent(vehicleid, componentid); native RemoveVehicleComponent(vehicleid, componentid); native ChangeVehicleColor(vehicleid, color1, color2); native ChangeVehiclePaintjob(vehicleid, paintjobid); native SetVehicleHealth(vehicleid, Float:health); native GetVehicleHealth(vehicleid, &Float:health); native AttachTrailerToVehicle(trailerid, vehicleid); native DetachTrailerFromVehicle(vehicleid); native IsTrailerAttachedToVehicle(vehicleid); native GetVehicleTrailer(vehicleid); native SetVehicleNumberPlate(vehicleid, numberplate[]); native GetVehicleModel(vehicleid); // Virtual Worlds native SetVehicleVirtualWorld(vehicleid, worldid); native GetVehicleVirtualWorld(vehicleid); Staan deze voertuigen al in de server? en zoja hoe spawn ik er meer bij. Reageren
Sandra Geplaatst: 17 september 2007 Rapport Geplaatst: 17 september 2007 (blablabla)Staan deze voertuigen al in de server? en zoja hoe spawn ik er meer bij. In dit stuk staan helemaal geen voertuigen. Dit bestand (a_vehicles.inc) is om bepaalde functies met betreking tot vehicles te defineren. De voertuigen zal je in je eigen script moeten zetten. Je weet wel met AddStaticVehicle(id, x, y, z, rotatie, kleur1, kleur2); bij public OnGameModeInit() Vergeet niet dat er maar maximaal 70 verschillende types voertuigen in je server mogen. En maximaal 700 voertuigen. Reageren
Las Vegas Geplaatst: 17 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 september 2007 met welk programmatje kan ik precies zien welke coordinaten ik nodig heb? Reageren
.Timothy Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 (bewerkt) Door middel van 'San Andreas Place Manager'. Het gebruik van deze tool is makkelijk, als je het wil downloaden moet je in de Downloaddatabase van deze site kijken -hier staan nog veel meer leuke tools dus- en dan naar 'GTA San Andreas --> Tools' gaan. Als het goed is zal hier de San Andreas Place Manager te vinden zijn. Klik erop en klik op 'Downloaden'. Doe dit 2 maal. Eenmaal gedownload kun je het uitpakken met WinRAR(dit is te downloaden op http://www.winrar.nl). Pak het uit en start het op. Start nu GTA San Andreas op en ga naar de plek waarvan je de coördinaten wilt hebben. Blijf op de plek staan en ga door midel van 'Alt + Tab' naar San Andreas Place Manager. Klik op 'Add place'. Klik nu op 'Click here to insert your ingame location'. Kopiëer de coordinaten naar je PWN-bestand(je gamemode dus) en zet hem in de tags. Als ik bijvoorbeeld op de helipad van Verdant Meadows wil staan zet ik er dit neer(hiermee wil ik het gebruik van punten en komma's verduidelijken, anders werkt het niet!): AddStaticVehicle(407, 365.3735, 2536.886, 16.6647, 180, -1, -1); Veel succes! @ hieronder: Eén vraagje, werkt dat in alle servers? Anders, weet ik er ook wat bij . Bewerkt: 18 september 2007 door VWO-er Reageren
Sandra Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 Kan veel makkelijker zonder die downloads: Ga een server in ---> ga naar de plek naar keuze ----> typ /save ---> sluit gta weer af ---> ga naar /ProgramFiles/RockstarGames/Gta Sanandreas/ en op en het bestand savedpositions.txt Daar staan de coordinaten + de playerskin die je toen had, en als je in voertuig zit, staat er het model-id er bij. Reageren
Las Vegas Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 september 2007 als ik die coordinaten invul bij San Andreas Place manager dan teleporteer ik buiten de map, Als ik dan een auto op dat punt wilt spawnen zie ik hem ook niet in de map. Is met elke coordinaat zo ook die ik zelf heb gemaakt met /save. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.