Follow Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 Met phpbb3 wil ik onderaan de pagina een advertentie manier hebben, ik heb nu een systeem die het zorgt maar de code komt niet tevoorschijn, heb het in overall_header en simple_header aangepast, en ja bij het goede theme. Waarschijnlijk is er iets mis met de code, of doe ik iets verkeerd. (Heb ook de cache leeggehaald en de template vernieuwd) <?php if (@include(getenv('DOCUMENT_ROOT').'/ads/phpadsnew.inc.php')) { if (!isset($phpAds_context)) $phpAds_context = array(); $phpAds_raw = view_raw ('', 2, '', '', '0', $phpAds_context); echo $phpAds_raw['html']; } ?> Kan wel een weekje hebben ofzo, omdat ik nog niet begonnen met adverteren maar het liefst zo snel mogelijk klaar.. Reageren
Thundercover Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 (bewerkt) Als het goed is, staat je code dus in overall_header.html en simple_header.html. Als dat zo is, is het logisch dat het niet werkt. Deze twee bestanden zijn namelijk HTML-bestanden en daarin kan je dus geen PHP-script in zetten. Het kan wel, maar het zal niet werken. Dus je zal het of in een ander bestand moeten zetten (ik weet niet zeker of dat dan kan voor de plaatsen dat jij die code wilt), of je zult, indien mogelijk natuurlijk, een HTML-code erin zetten die hetzelfde doet, maar aan je code te zien, lijkt dat niet te lukken. Edit: @ hieronder: Bedankt, weer wat geleerd. Bewerkt: 18 september 2007 door Thundercover Reageren
Argon Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 De template class van phpBB3 ondersteunt wel PHP in de HTML bestanden (door middel van de "eval" functie is dat namelijk vrij simpel te doen) je moet gewoon bij de tab general in het admin control panel in het menu zoeken naar de categorie "server configuration" en dan het item "security settings". Daar kan je ergens kiezen: Allow php in templates:If this option is enabled, PHP and INCLUDEPHP statements will be recognised and parsed in templates. Dat moet je op yes zetten. Reageren
Follow Geplaatst: 18 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 18 september 2007 Toevallig staat hij al op Ja, en ik gebruik trouwens de Nederlandse taal dus was even zoeken, maar onderaan bij beveiliging opties staat het. Nog andere ideeën? Voordat dank.. Reageren
Argon Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 Toevallig staat hij al op Ja, en ik gebruik trouwens de Nederlandse taal dus was even zoeken, maar onderaan bij beveiliging opties staat het.Nog andere ideeën? Voordat dank.. Je moet natuurlijk ook de PHP tags gebruiken ik had wel gedacht dat je dat zou gedaan hebben maar blijkbaar zat dat niet bij het script dat je gebruikte. Maar je gebruikt het dus zo: <!-- PHP --> echo "hello!"; <!-- ENDPHP --> Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.