TomHagen Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 Als ik Internet Explorer gebruik krijg ik af en toe een "aanval" van tabbladen die zich met tientallen achter elkaar ongevraagd open. Ik sluit hem dan af maar dan vraagt hij eerst of ik alle tabbladen wil sluiten. Op dat moment openen zich ook een aantal pop-up's en om ook nog eens die te sluiten ben ik bij elkaar zo'n tien minuten bezig. Opmerkelijk is dat ik het plus minnus drie kwart jaar ook had (toen heb ik net een Windows Live Space aangemaakt, maar daarna niet meer naar gekeken) en toen ging het vanzelf over. Nu heb ik vorig weekend weer even gekeken op mijn space en ik heb weer last van de aanvallen (raar verband maar ja). Heeft iemand anders ook een keer zo'n soort probleem gehad en weer iemand hoe het op te lossen? Alvast bedankt Oja de pagina die zich opent weet ik niet maar die wordt in ieder geval niet govonden. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 Wat staat er in die tabbladen? Is het reclame of spam? Op www.google.com kun je de google toolbar downloaden, deze heeft een anti-pop-up, deze toolbar moet als het goed is je problemen verhelpen. Reageren
OG Loco Geplaatst: 18 september 2007 Rapport Geplaatst: 18 september 2007 IE7 heeft zelf al een popup killer, dus die toolbar is niet nodig. Scan je PC op virussen en spyware, is het daarna nog, dan is er iets vreemds aan de hand met je PC. Reageren
G13nn Geplaatst: 19 september 2007 Rapport Geplaatst: 19 september 2007 Dit is een exploit, een goede anti virus kan dergelijke exploits herkennen een betere keus zou zijn om firefox te gebruiken, die heeft niet van die problemen Reageren
Ewoud Geplaatst: 19 september 2007 Rapport Geplaatst: 19 september 2007 Als ik Internet Explorer gebruik krijg ik af en toe een "aanval" van tabbladen die zich met tientallen achter elkaar ongevraagd open. Ik sluit hem dan af maar dan vraagt hij eerst of ik alle tabbladen wil sluiten. Op dat moment openen zich ook een aantal pop-up's en om ook nog eens die te sluiten ben ik bij elkaar zo'n tien minuten bezig.Opmerkelijk is dat ik het plus minnus drie kwart jaar ook had (toen heb ik net een Windows Live Space aangemaakt, maar daarna niet meer naar gekeken) en toen ging het vanzelf over. Nu heb ik vorig weekend weer even gekeken op mijn space en ik heb weer last van de aanvallen (raar verband maar ja). Heeft iemand anders ook een keer zo'n soort probleem gehad en weer iemand hoe het op te lossen? Alvast bedankt Oja de pagina die zich opent weet ik niet maar die wordt in ieder geval niet govonden. Voortaan ctr-alt-delete. Tabblad processen en dan het process "iexplore.exe" selecteren en onderaan op "Proces beeindigen" drukken. Dat scheelt je weer 10 minuten. Scan je pc is met spybot sd, ad aware en je virusscanner. Reageren
TomHagen Geplaatst: 19 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 19 september 2007 Spybot heb ik gedaan, Windows Defender vindt niks en Ad-Adware ga ik nou kijken of hij iets vindt. Bedankt voor jullie hulp Reageren
G13nn Geplaatst: 19 september 2007 Rapport Geplaatst: 19 september 2007 Er is geen virus aanwezig op de PC, ook geen malware er is een bepaalde site die gewoon een exploit laad en dan tab bladen opent Reageren
Ewoud Geplaatst: 20 september 2007 Rapport Geplaatst: 20 september 2007 Er is geen virus aanwezig op de PC, ook geen malwareer is een bepaalde site die gewoon een exploit laad en dan tab bladen opent Wees specifieker om welke exploit het gaat. Is hij al bekend en zijn er patches voor beschikbaar? Reageren
G13nn Geplaatst: 20 september 2007 Rapport Geplaatst: 20 september 2007 Er zijn geen patches, het is gewoon een exploit, en hoe zou ik moeten weten welke het is? volgens mij zijn er trouwens meerdere met dit effect, een onbegonne zak dus een goede anti virus/internet security zou in ieder geval exploits moeten kunnen tegen houden Reageren
TomHagen Geplaatst: 20 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 september 2007 Kan best dat het dat zou moeten kunnen, maar ze kunnen het niet: Snannen met: Spybot Search and Destroy Ad Adware SE Personal Windows Defender Antivirus: eTrust Antivirus Windows Defender Dit alles kan het niet verhelpen, maar de pagina die gezocht wordt is geen eens een bestaande pagina want hij wordt niet gevonden. Overigens komen er ook super veel pop up´s waar aan het begin CiD: staat, overal! Ik vindt dat heel raar. at Ewoud: Via taakbeheer gaat het idnderdaad wel een stuk sneller, maar het grootste probleem is dat ik de pagina kwijt ben. Reageren
G13nn Geplaatst: 20 september 2007 Rapport Geplaatst: 20 september 2007 een lop.com infectie dus, http://www.bendeboy.nl/security/viewtopic.php?p=4#p4 de daar beschreven instructies volgen. Als het goed is zorgt lop.com niet voor dergelijke verscheinselen (openen van vele tabs) maar omdat lop.com wel aanwezig is laat ik je toch maar een hjt logje maken. Reageren
TomHagen Geplaatst: 21 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 september 2007 (bewerkt) Ik heb twee keer ATF cleaner gebruikt, maar als ik alle bestanden wil verwijderen dmv dat programmatje lopt het vast... @ hieronder: oke dan Bewerkt: 24 september 2007 door SoaDT0M Reageren
G13nn Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 Ga dan door naar de volgende stap Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.