Jump to content

Ramps


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

forward DelObj(playerid,Obj);

public DelObj(playerid,Obj)DestroyPlayerObject(playerid,Obj);

public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)

{

if ((newkeys & KEY_FIRE)) {

if (IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) {

new Float:x,Float:y,Float:z;

new Float:x2,Float:y2,Float:az;

GetPlayerPos(playerid,x,y,z);

GetVehicleZAngle(GetPlayerVehicleID(playerid), az);

x2 = x + (10 * floatsin(-az+5, degrees));

y2 = y + (10 * floatcos(-az+5, degrees));

new Obj=CreatePlayerObject(playerid,1632,x2,y2,z,0,0,az-360);

SetTimerEx("DelObj",3500,0,"d d",playerid,Obj);

}

}

}

Heb ik als ramp script, alleen andere kunnen dan de ramp niet zien tijdens het rijden wat moet ik veranderen zodat andere het wel zien. Nog 1 vraag ik wil graag dat ze uit 5 ramps kunnen kiezen.

Bewerkt: door Las Vegas
  • 2 weken later...
Geplaatst: (bewerkt)

nou ehm... als je een beetje had gekeken zou je misschien uit dit

CreatePlayerObject

kunnen op maken dat dat misschien de oorzaak zou kunnen zijn, want hier maakt hij een object voor de speler

dus wat dacht je dan van :

CreateObject(1632,x2,y2,z,0,0,az-360);

Bewerkt: door Simbad
Geplaatst: (bewerkt)

Ben je ziekjes dat je reageert op me onderwerp :puh:

Maja thnx he

EDIT: Ze verdwijnen nu niet....

Bewerkt: door Las Vegas
Geplaatst: (bewerkt)

Je moet natuurlijk wel DestroyPlayerObject veranderen naar DestroyObject

p.s. Je klinkt niet echt dankbaar voor onze hulp. :-\

P.s.2. Je moet ook niet zomaar stukken scripts kopieëren van een site en in je script gaan plakken en er vervolgens van uit gaan dat het perfect werkt.

Meestal moet je nog wat dingen aanpassen.

Ook weet ik zeker dat je nog nooit de help-file van pawno hebt gelezen.

Als je dat doet, scheelt dat een hele hoop vragen. ;)

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst: (bewerkt)

Sim en ik hebben iets anders wat jij niet weet :7

krijg deze error C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\Server\gamemodes\lvdm.pwn(124) : warning 202: number of arguments does not match definition

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

1 Warning.

Bewerkt: door Las Vegas
Geplaatst: (bewerkt)
Sim en ik hebben iets anders wat jij niet weet :7

Oehh, een nieuwe gta-forum-relatie?!? ^^ :puh::klap:

krijg deze error C:\Documents and Settings\Administrator\Bureaublad\Server\gamemodes\lvdm.pwn(124) : warning 202: number of arguments does not match definition

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

1 Warning.

Stappenplan "Hoe los ik een error of een warning op:"

- De pop-up geeft warning #202 aan op regel #124

- Warning 202 = "number of arguments does not match definition"

- Open de help-topics (druk op F1)

- Zoek de lijst met errors en warning op

- Zoek naar warning 202

-

202

Number of arguments does not match definition

At a function call, the number of arguments passed to the function

(actual arguments) differs from the number of formal arguments

declared in the function heading.

- Conclusie:

- Er staan teveel (of te weinig) argumenten in je functie

- bijvoorbeeld heb je staan: SetPlayerHealth(playerid, COLOR_GREEN, 30);

of (SendClientMessageToAll(playerid, COLOR_RED, "hier krijg je ook warning 202");

- Zoek gewoon in je script regel 124 en lees die eens goed door.

- Probeer het eens zelf op te lossen.

P.s. De volgende keer als je hier een error- of warning-bericht neerzet, is het handig als je de betreffende regel hier ook neer zet. Wij kunnen niet ruiken wat er op regel #124 in jouw script staat. ;)

Groetjes San

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst: (bewerkt)

Ok Error bij regel 124.

Regel 124: public DelObj(playerid,Obj)DestroyObject(playerid,Obj);

Bewerkt: door Las Vegas
Geplaatst:
Ok Error bij regel 124.

Regel 124: public DelObj(playerid,Obj)DestroyObject(playerid,Obj);

Zoek eens het bestand 'a_objects.inc' op.

Daarin staan de native-fucties

die van DestroyObject is

native DestroyObject(objectid);

jij hebt

DestroyObject(playerid, Obj);

Die playerid moet dus weg ;)

Ik denk trouwens ook dat dat DestroyObject(Obj); tussen haakjes {} moet

Dus

public DelObj(playerid,Obj)
{
DestroyObject(Obj);
}

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...