Jump to content

Script slaat niet op


Recommended Posts

Geplaatst:

Als ik een auto koop met /buycar dan staat er dat ik de eigenaar bent, dan sluit ik de server af en dan staat er in het script dat ik de eigenaar niet bent. Dat is hetzelfde met properties, En de voertuigen blijven niet op slot zitten het getal gaat van 1 naar 0 automatisch. Hoe verander ik dat dat het wel automatisch opgeslagen word

Geplaatst: (bewerkt)
Als ik een auto koop met /buycar dan staat er dat ik de eigenaar bent, dan sluit ik de server af en dan staat er in het script dat ik de eigenaar niet bent. Dat is hetzelfde met properties, En de voertuigen blijven niet op slot zitten het getal gaat van 1 naar 0 automatisch. Hoe verander ik dat dat het wel automatisch opgeslagen word

Je moet er dan voor zorgen dat al die dingen worden opgeslagen in bestanden.

Als bijvoorbeeld de eigenaar van een auto alleen in het script zelf word op geslagen, en je herstart de server, dan worden alle variabelen ge-reset.

Ik weet helaas nog niet hoe je voor elk voertuig een apart bestand moet maken.

Ik weet het alleen voor spelers zelf (zodat spelers zich kunnen registreren en dat hun geld automatisch wordt opgeslagen in die bestanden)

P.s. neem anders eens een kijkje in het script van 'taxi'

Die heeft ook een /buycar en propertie-systeem.

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst:

Ja die heb ik, Ik zat net andere server die heeft ook taxi en daar slaat het wel op nadat je de server hebt gesloten. Ook getunede autos blijven getuned. Alleen bij mij niet.

Geplaatst:
Ja die heb ik, Ik zat net andere server die heeft ook taxi en daar slaat het wel op nadat je de server hebt gesloten. Ook getunede autos blijven getuned. Alleen bij mij niet.

- heb je zelf iets veranderd aan het script?

- Heb je wel alle bestanden in de map 'scriptfiles' "?

Geplaatst: (bewerkt)

Ja zijn er 3:

tAxI_SYS_PLAYERS

tAxI_SYS_SAVE

tAxI_vehicles_perm

tAxI_businesses_perm

tAxI_SYS_SETUP

tAxI_businesses_setup

tAxI_vehicles_setup

Heb wel zelf autosgespawnd en properties gemaakt maar met standaard script slaat hij ook niet op als ik server uit en aan doet.

En wat is ''announce''

Is dit mischien het probleem:

553,423.486907,2502.184082,17.820198,89.066596,1,8,2000000,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0

0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,[null],Nevada,-1

553,423.4869,2502.1841,17.8202,89.0666,1,8

486907 is langer dan 4869 zelfde met 820198 8202 .De 1e regel komt in tAxI_vehicles_perm de 2e in tAxI_vehicles_setup. Ik deed eerst altijd dit:

553,423.4869,2502.1841,17.8202,89.0666,1,8,2000000,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0

0,0,0,0,0,0,0,[null],Nevada,-1

553,423.4869,2502.1841,17.8202,89.0666,1,8

De 4869, is netzo lang als de andere bij de bovenste is de 1 langer zelfde is voor 8202

Als dit het probleem is welke 2 cijfers moet ik er dan extra achter zetten gewoon 2 lage cijfers?

Bewerkt: door Las Vegas
Geplaatst:

Sorry, zegt me niks. Heb geen ervaring wat betreft het aanpassen van zo'n grote gamemode.

Het is trouwens sowieso geen goed idee, om als beginnende scripter, die hooguit zelf een klein tekstcommandotje kan maken, zo'n groot script aan te passen. 0_0

als bijvoorbeeld in het script ergens staat dat het aantal voertuigen '365' is (ik noem maar wat)

en jij voegt een voertuig toe, zonder die variabelen aan te passen. Loop je kans dat het hele script niet meer werkt.

(zoals nu het geval is)

Geplaatst:

Ik weet het al er zit een standaard fout in het script met /sellcar en /sellbiz en /buycar & /buybiz als je dat teveel doet of meerdere spelers dan slaat hij dat uit eindelijk niet meer op. Heb dat getest met een standaard script van tAxIFR en nieuwe server van samp. In het begin slaat het script wel alles op, Ook als je getunede autos verplaats of maak.

Weet iemand waarom ik bij het 1e regeltje langere coordinaten moet doen en bij die andere niet het komt bijna op hetzelfde neer.

Geplaatst:
Ik weet het al er zit een standaard fout in het script met /sellcar en /sellbiz en /buycar & /buybiz als je dat teveel doet of meerdere spelers dan slaat hij dat uit eindelijk niet meer op. Heb dat getest met een standaard script van tAxIFR en nieuwe server van samp. In het begin slaat het script wel alles op, Ook als je getunede autos verplaats of maak.

Weet iemand waarom ik bij het 1e regeltje langere coordinaten moet doen en bij die andere niet het komt bijna op hetzelfde neer.

Hoe meer getallen achter de komma, hoe precieser het object wordt geplaats.

Over het algemeen worden er bij coördinaten 4 getallen achter de komma gebruikt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...