Bronko Geplaatst: 21 september 2007 Rapport Geplaatst: 21 september 2007 Hallo gtaforum'ers, Ik was op zoek naar een leuke pc, waarme ik weer ff mee vooruit kan, aardig goed mee kan gamen en die high-poly models in 3ds-max 9 ook goed moet aankunnen. Ikzelf had al een pc samengesteld bij Alternate.nl : Ik heb alleen nog nooit een pc samengesteld, dus ik ben er ook niet echt goed in. De Processor leek mij erg verleidelijk, alleen denk ik dat ik met de videokaart (dat is deze *klik* die op het plaatje klopt niet) flink verkeerd zit. Maar mijn vraag is dus, zou iemand mij kunnen helpen? Dit lijstje verbeteren.. of een goeie pc voor mij willen samenstellen? (liefst op gistron.com of alternate.nl) Mijn budget is trouwens 700 euro. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Gr, Bronko Reageren
xgaming Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 (bewerkt) Stel wel wat voor je samen op azerty. Kom uit op 700,07 euro. Mooi rond je bedrag. Echter kan je ook nog 50 euro doorsparen en heb je een snellere CPU. Als je dat niet wilt is dit een mooie keuze Bewerkt: 22 september 2007 door xgaming Reageren
Big-Bear Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 Vervang die 6000+ door een 5600+, en laat het gehuegen zo. Of neem 800 Mhz geheugen en laat je cpu zo. Reageren
Bronko Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2007 (bewerkt) Ok, bedankt voor het helpen @xgaming ik kan er nog wel 50 euro bijleggen Dus wat kunnen jullie voor me samenstellen? (er hoeft geen hardeschijf in, daar heb ik er thuis nog zat van liggen) Mijn budget is nu dus €750,- Bewerkt: 22 september 2007 door Bronko Reageren
xgaming Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 (bewerkt) 5 eurotjes over je budget heen. 11 euro over je budget... Vorige plaatje was zonder voeding dus heb ik het systeem even wat aangepast Als je geen HDD nodig hebt kan je die weglaten scheelt 62 euro en kan je er een 8800GTS 640MB van maken. Let wel op: Hier zit nog geen assemblage bij! Dus je moet je pc zelf inelkaar zetten. Denk dat je dat wel kan. Zoniet? Haal de HDD weg en zet er assemblage pakket bij bij services. Kost 48,99. Als je geen HDD nodig hebt kan je die weglaten scheelt 62 euro en kan je er een 8800GTS 640MB van maken. Let wel op: Hier zit nog geen assemblage bij! Dus je moet je pc zelf inelkaar zetten. Denk dat je dat wel kan. Zoniet? Haal de HDD weg en zet er assemblage pakket bij bij services. Kost 48,99. Bewerkt: 22 september 2007 door xgaming Reageren
Bronko Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2007 (bewerkt) Hardstikke bedankt xgaming. En ik had al assemblage kosten bij die 750 euro erbij op gerekend, gezien ik denk ik in de problemen kom bij het plaatsen van de voeding, processor en het moederboard. Ik heb dat namelijk nog nooit eerder gedaan De hardeschijf laat ik weg, ik zat alleen nog te twijfelen aan die processor... Is dit er eentje waarmee ik lang vooruit kan? Mij leek de amd athlon 64 X2 6000+ beter, of heb ik dat verkeerd? Die heeft meer ghz en van de rest van de processor heb ik niet zo veel verstand Want de processor is op dit moment wel het belangrijkste voor mij, de rest kan ik eventueel later nog een keer upgraden. En ik verander denk ik de videokaart in die 8800GTS 640MB.. Iniedergeval bedankt, Gr Bronko Bewerkt: 22 september 2007 door Bronko Reageren
xgaming Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 AMD was vroeger sneller met games enzo. Maar dit is veranderd naar Core 2 Duo van Intel. Met deze je processor kan je nog wel even vooruit Als je hem echt wilt gebruiken voor zwaar 3d renderen moet je een Q6600 nemen (quad, 4 kernen). Die is 250 euro. Reageren
Bronko Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2007 (bewerkt) AMD was vroeger sneller met games enzo. Maar dit is veranderd naar Core 2 Duo van Intel. Met deze je processor kan je nog wel even vooruit Als je hem echt wilt gebruiken voor zwaar 3d renderen moet je een Q6600 nemen (quad, 4 kernen). Die is 250 euro.Dus die 2.66 Ghz Core 2 duo is beter als die 3 Ghz amd athlon 64 x2 ?hmmf, dan word het al gelijk aardig wat prijziger.. en dan moet er zeker ook een betere voeding in of niet? van 600watt ofzo.. Ik wil mijn pc gewoon goed kunnen gebruiken voor high poly modelleren, niet echt voor renderen. Ook wil ik graag games als DiRT, Crysis en Call of Duty 4 op kunnen spelen. Hoeft niet allemaal met de hoogtste setting, als ik het meeste maar op high kan draaien. Bewerkt: 22 september 2007 door Bronko Reageren
xgaming Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 Met een 8800GTS kan je waarschijnlijk Crysis op High/Medium spelen. Als ik tijd had had ik nog een systeem voor je samengesteld.... Maar ik moet zo basketballen. Zal vanavond (rond 20:30) even een nieuwe samenstellen. Reageren
Bronko Geplaatst: 22 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 september 2007 Met een 8800GTS kan je waarschijnlijk Crysis op High/Medium spelen. Als ik tijd had had ik nog een systeem voor je samengesteld.... Maar ik moet zo basketballen. Zal vanavond (rond 20:30) even een nieuwe samenstellen. Ok, alvast bedankt. Misschien dat ik van mijn budget €800,- exclusief assemblage kosten kan maken, maar dat weet ik nog niet zeker. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.