DaBeast Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 Ik ben al een tijdje en test template aan het proberen te maken (gewoon om de iframe's enzo te leren). Nu heb ik een probleem met mijn iframe, en heb ik al zoveel geprobeert, dat ik er niet meer aan uit kan. Ik wil zeg maar een iframe op overlay van de site (zodat de background stil blijft staan zeg maar) en dat je een webpage gewoon al dan niet transparant er op laad. Ik gebruik dreamweaver en photoshop, mischien dat dat helpt. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
gybrus Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 (bewerkt) ok listen.. om een plaatje als background te gebruiken moet je "background" gebruiken in plaats van "bgcolor" en dat plaats je: <BODY bgcolor="#333333" text=#c8c8c8 link=#c8c8c8 vlink="#c8c8c8"> nu heb je een plaatje of in mijn geval een kleur als achtergrond. plaats nu tussen de body tags je site en deze zal erover heen gaan. het zou kunnen dat je afbeelding heel vaak wordt gekopieeerd dan moet je nog een code toevoegen effe opzoeken. Grats,G EDIT dit is beter <style type="text/css"> body {background-image: url(my_background_image.gif); background-repeat: no-repeat;} </style> plaats dit tussen de head tags en je body tags. EDIT:zoals argon heeft gezegd tussen de head tags waar ook je meta data staat en zo. spreekt voorzich denk ik. Bewerkt: 22 september 2007 door Dhr.Gybrus Reageren
Argon Geplaatst: 22 september 2007 Rapport Geplaatst: 22 september 2007 Die CSS code moet alleen maar in de head tags he. Trouwens zal die code niet veel effect hebben als je ook niet zegt dat de afbeelding stil moet blijven staan: background-attachment: fixed; background-repeat zorgt ervoor dat de afbeelding naast elkaar gezet wordt zodat je een kleinere afbeelding kan gebruiken als je en patroon als afbeelding hebt. Dus je gebruikt best ook: background-repeat: repeat; Dus geen "no-repeat". En dan kan je een kleine afbeelding gebruiken. Succes ermee! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.