BrokenTable Geplaatst: 4 februari 2005 Rapport Geplaatst: 4 februari 2005 de maps zijn in quake groter? Nee, groter & mooier is niet belangrijk... Het wordt geloof ik tijd voor een hint: in de levels van DooM is iets niet mogelijk, wat bij Duke3D een soort van mogelijk is en wat Quake gewoon wel kan. Wat is dat iets :-)
Ironfist Geplaatst: 4 februari 2005 Rapport Geplaatst: 4 februari 2005 (bewerkt) van doom ken ik niet veel,maar kdenk dat je wel kan zwemmen in quake Bewerkt: 4 februari 2005 door ironfist99
BrokenTable Geplaatst: 4 februari 2005 Rapport Geplaatst: 4 februari 2005 van doom ken ik niet veel,maar kdenk dat je wel kan zwemming in quake Maar dat bedoel ik niet :-)
BrokenTable Geplaatst: 4 februari 2005 Rapport Geplaatst: 4 februari 2005 Oh, springen/klimmen Nope, ook niet. Het heeft met het level design te maken. Bij Quake heb je in levels mogelijkheden die bij DooM niet kunnen.
Baffie Geplaatst: 8 februari 2005 Rapport Geplaatst: 8 februari 2005 Ja, er zijn nu al minstens 3 verschillen gegeven. Personage Oh, het belangerijkste... Andere uitgever? Was een verschil Het feit dat er alleen Monsters zijn en in de andere niet altijd? Was een verschil de maps zijn in quake groter? Was een verschil van doom ken ik niet veel,maar kdenk dat je wel kan zwemmen in quake Was een verschil Oh, springen/klimmen Was weer een verschil. Er zijn nu 4 verschillen opgenoemd, en nóg niet degene die jij bedoelde. Waarom heb je de vraag in het begin dan niet meteen duidelijk gesteld? Zo komen we er nooit achter.
The Godfather Geplaatst: 8 februari 2005 Rapport Geplaatst: 8 februari 2005 Er zijn nu 4 verschillen opgenoemd dan moet er een nog belangrijker verschil zijn....dat was immers de vraag Wat is het belangrijkste verschil tussen DooM en Quake
Baffie Geplaatst: 8 februari 2005 Rapport Geplaatst: 8 februari 2005 (bewerkt) Hij bedoelt misschien iets als Laadscherm, wapenmogelijkheden, graphics, uitzien van persoon waar je mee speelt, tegenstanders, icoontjes ofzoiets dergelijks? Misschien is het belangrijkste verschil wel de kleur waarmee het laadscherm zich vult :lol: :lol: ! Ik zou het anders écht niet weten. 20 minuten later Ik denk dat ik het weet, in de ene kan je altijd het spel opslaan, en bij de andere alleen op bepaalde locaties/tijdstippen Bewerkt: 8 februari 2005 door Baffie
-Richard- Geplaatst: 8 februari 2005 Rapport Geplaatst: 8 februari 2005 Het heeft met het level design te maken. Bij Quake heb je in levels mogelijkheden die bij DooM niet kunnen. Meer 3D? (daarmee bedoel ik, waar je wel en niet kunt komen, geheime ruimte's, verdiepingen, dat soort gein.)
BrokenTable Geplaatst: 8 februari 2005 Rapport Geplaatst: 8 februari 2005 Er zijn nu 4 verschillen opgenoemd, en nóg niet degene die jij bedoelde. Waarom heb je de vraag in het begin dan niet meteen duidelijk gesteld? Zo komen we er nooit achter. Ik vroeg om een belangrijk verschil, niet een verschil. Dar er betekenisloze verschillen worden aangedragen is niet mijn fout. Daarnaast had ik wel verwacht dat meer mensen het zouden weten... helaas maar 1: Meer 3D? (daarmee bedoel ik, waar je wel en niet kunt komen, geheime ruimte's, verdiepingen, dat soort gein.) Verdiepingen is goed! DooM is qua level design een spel met alleen een 2D plattegrond die een hoogte hebben. Daarmee bedoel ik: in DooM is het niet mogelijk 2 ruimten boven elkaar te hebben. Het was dus niet mogelijk dat 2 spelers / monsters recht boven elkaar zijn in het spel. Een brug / flat is dus niet te maken. Spellen met deze mogelijk heden worden 2.5D genoemd. Duke Nukem 3D is een 2.75D spel. Ook hier is er alleen een 2D plattegrond als level mogelijk. Alleen is het in Duke mogelijk om een bepaalde entiteit horizontaal neer te leggen en daar overheen te lopen. Een brug is dus te maken, alleen met enteiten en niet als level. Quake is 3D. Een flat / brug is dus te maken. En dit verschil is mi. een stuk belangrijker dan bijv. een andere uitgever (lekker boeiend :-) ).
-Richard- Geplaatst: 8 februari 2005 Rapport Geplaatst: 8 februari 2005 Oke, volgende vraag: Hoe heet je maatje in Grim Fandango?
Baffie Geplaatst: 8 februari 2005 Rapport Geplaatst: 8 februari 2005 Mercedes Colomar? Zulke vragen zijn opzich niet zo heel erg moeilijk, je gaat naar www.gamefaqs.com, je zoekt een Walkthrough op, je kijkt naar de personages en degene die aan de eis voldoet díé kies je uit, nu weet ik natuurlijk niet of ik meteen de goede heb uitgekozen... Dit is trouwens m'n officiele 1000e bericht op www.gtaforum.nl
-Richard- Geplaatst: 8 februari 2005 Rapport Geplaatst: 8 februari 2005 Mercedes Colomar? Zulke vragen zijn opzich niet zo heel erg moeilijk, je gaat naar www.gamefaqs.com, je zoekt een Walkthrough op, je kijkt naar de personages en degene die aan de eis voldoet díé kies je uit, nu weet ik natuurlijk niet of ik meteen de goede heb uitgekozen...Dit is trouwens m'n officiele 1000e bericht op www.gtaforum.nl Hij is dus fout . Maar het hoort ook een makkelijke vraag te zijn. Ik persoonlijk vind het leuker als om de dag of 2 iemand het raad, in de plaats van dat we met zijn allen een week aan het raden zijn.
Baffie Geplaatst: 8 februari 2005 Rapport Geplaatst: 8 februari 2005 (bewerkt) [Dit zou het voor andere leden ook verpesten]Ik weet het bijna zeker, nou volgende dan maar. Is het Glottis? Maar wat jij zei over die vraag. Ik vind dat de vraag wel een béétje moeilijk moet zijn. Niet een personage van een game, die kan je altijd opzoeken. Een beetje doordenkvragen lijkt me denk ik leuker! Bewerkt: 9 februari 2005 door El Guarda
-Richard- Geplaatst: 9 februari 2005 Rapport Geplaatst: 9 februari 2005 [Dit zou het voor andere leden ook verpesten]Ik weet het bijna zeker, nou volgende dan maar. Is het Glottis? Maar wat jij zei over die vraag. Ik vind dat de vraag wel een béétje moeilijk moet zijn. Niet een personage van een game, die kan je altijd opzoeken. Een beetje doordenkvragen lijkt me denk ik leuker! Ja, deze is idd wel aan de makkelijke kant. Maar wist even niks anders te bedenken, maar maakt voor de rest niet uit. Jij hebt hem goed, en mag de volgende posten. (ik kan wel een vraag stellen over een level design ofzo, maar daar snap ik zelf geen hol van.)
Recommended Posts