osmgek11 Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 (bewerkt) Bewerkt: 16 oktober 2007 door osmgek11 Reageren
RonaldVC Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 Dat werkt inderdaad niet echt goed samen. Dat komt omdat "Dual Channel" dan niet werkt, en het kan zelfs zijn dat je tragere prestaties krijgt. Bankjes van verschillende grootte communiceren heel slecht met elkaar. Je moet weten welk geheugen je nodig hebt (MHz frequentie), en het type. Dat staat wel op de geheugenbankjes die er nu in zitten. Het beste kan je die meenemen naar de winkel, zodat je zeker bent dat je de juiste koopt. Maar let er wel op dat je de geheugenbankjes veilig meeneemt, en vooral niet in een boterhamzakje of ander plastic zakje vervoeren. Je kan óf twee bankjes van 1 gig plaatsen, of vier van 512 mb. Waar je dus op moet letten is dat de bankjes precies hetzelfde zijn. Het beste nog zijn bankjes van dezelfde lijn/merk. Reageren
osmgek11 Geplaatst: 24 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 september 2007 (bewerkt) kan ik deze bankjes halen want ik doe die 2× 256 mb weg Geheugencapaciteit 1 GB Front Side Bus 667 Hz ECC Nee Merk Nanya Type DDR2 Bewerkt: 24 september 2007 door osmgek11 Reageren
Dead-Dodo Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 zo te zien kan je alleen ddr1 op je moederbord prikken dus ik zou als ik jou was kijken naar pc3200 ddr geheugen want ddr2 past er niet op Reageren
nick11123 Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 Ik heb even een vraagje over mijn geheugenkaarten. ik heb 4 bankjes in me PC. nou heb ik 2x 256 mb en 1x 512 mb dat is dus samen 1024 mb dit is dus bijna hetzelfde als wat osmgek11 heb. maar dan zonders nog 1024 mb erbij. dus dat betekend dan dat je tragere prestaties krijgt ?? of is het altijd dan nog beter dat ik dan bijv. gewoon 2x 512 mb erin doe? of gewoon in een keer 1024 mb ?? Reageren
Galiorix Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 Als ik me niet vergist functioneerd Dual Channel alleen als je er 2 of 4 bankjes erin heb zitten. Dus kan je er als je maar 1gig nodig heb 4 van 256 in doen of 2 van 512. Greetz Reageren
Schno009 Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 en vooral niet in een boterhamzakje of ander plastic zakje vervoeren. Waarom niet? Wel een van de veiligere manieren. Textiel (wat is er verder nog voor optie) is nog erger ivm statische electriciteit. Dan is de ESD van een boterhamzakje nog wel aardig laag. Het beste is het om het in een antistatisch zakje (plastic met ijzer erin) te doen. Voor de dual channel is het wenselijk (níet noodzakelijk) om 2 exact gelijke geheugenstrips te hebben. Verder moet je op op de kleuren op het moederbord (van de geheugensockets) letten. Stop ze dat niet in een gelijke kleur, dan heb je nog geen dual channel. Het is inderdaad waar dat je systeem trager kan worden van verschillende geheugens. Vooral als de snelheden ook nog eens verschillend zijn. Het is wel slomer, maar het kán wel. In ieder geval sneller als géén dual channel. Voor jouw pc zou ik gaan voor 2 strips van 512 MB, dat is sneller als de opstelling dan je nu hebt. Reageren
nick11123 Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 okej bedankt dus kan ik misschien die andere wel is een keertje verkopen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.