daveydraakje Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 welk programma heb ik nodig om zelf auto's en gebouwen enz. te veranderen in gta: san andreas???? het liefst een beetje makkelijk programma Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 Je zult in het Modding Forum beter geholpen worden dan hier. Als je een momentje hebt zal ik dit topic verplaatsen naar dat forum, je hoeft dus geen nieuw topic aan te maken, succes Reageren
MartyCeha Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 Ik neem aan dat je bedoelt dat je echt zelf dingen wil maken. Dan moet ik je helaas teleurstellen dat dit absoluut niet makkelijk is. Het makkelijkste programma wat ik kan bedenken is sketchup, maar om dat weer ingame te krijgen... Daar zit een hele rompslomp aan vast. Dan kun je nog gaan 3ds max of Gmax gebruiken, wat al helemaal ingewikkeld is (misschien net zoals ik daarnaar verwezen ben een tut). Je zult denk ik moeten beginnen bij het makkelijkste: texturen. Het is gewoon een kwestie van exporteren, bewerken en weer importeren. Met gebouwen enzo (3d modellen) krijg je als eerste de moeilijkheid van het modellen zelf. Je krijgt als beginner zeker weten ruzie met het modelling programma Ik ben een beginner. Dan kom je bij het volgende probleem: exporteren als .dff. Ikzelf heb daar problemen mee. Dan moet je nog de coördinaten opzoeken, en een goede textuur erbij hangen. Om dan nog maar te zwijgen van de IPL... Moeilijk dus. Reageren
DaBeast Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 Muah, de info van hierboven vind ik toch nog wat verwarrend (dingen als een IPL zijn bij een auto bv niet nodig). Kijk, eerst moet je de eigenlijke auto maken in 3D. Dit kan met programma's als Blender 3D, 3DS Max 7 of Zmodeler (ikzelf vind 3DS Max de makkelijkste), Ik heb zelfs mensen mooie auto's zien maken in Scetchup. Als je 'mesh' (model) af is, moet je de materials toevoegen. Zodat het er wat mooier ingame uitziet, en zodat GTA kan herkennen wat de bodypaint is, en de lampen. Daarnaa zou de de dummy's moeten plaatsen, zodat GTA weet wat er met de delen moet gebeuren (Positie van de lichtstraal, hoe de deuren moeten openen, maar ook bv de plaats van de tuning onderdelen). Dan moet alles gelinkt worden, en geexporteerd worden (met al dan niet een aangepaste Collision). Zoals je ziet is dit erg kort uitgelegd en een hele boterham. Alleseerst moet je natuurlijk redeijk veel ervaring met model programma's hebben voordat je met di begint. En voor dat je een hele auto maakt, zou ik eerst een bestaande auto aanpassen. Zodat je het princippe van het ingame zetten enzovoort beter leert kennen. Als je zover bent, wil ik je het gerust een keer uitleggen, maar alles in één keer uitleggen kan niet. Er is gewoon te veel om in 1 keer uit te leggen als je nog geen ervaring hebt. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
daveydraakje Geplaatst: 24 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 24 september 2007 weet 1 van jullie dan misgien een site ofso waar dit allemaal in stappen staat??? bedankt alvast Reageren
Galiorix Geplaatst: 24 september 2007 Rapport Geplaatst: 24 september 2007 Ik verwijs je graag door naar onze eigen Master Tutorial List ! Je kan ook nog eens Ik wil Leren Modden bekijken en als het niet lukt een mod aanvragen Greetz Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.