Jump to content

PC een beetje upgraden

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo,

ik wil heel misschien mijn PC een klein beetje upgraden om wat beter te kunnen gamen enz..

nouw ben ik iniedergeval zeker vanplan om mijn Processor te gaan upgraden nouw wil ik wat vragen om advies.

zoals wat voor processor ik het best kan nemen.

ik had deze processor in mijn hoofd AMD Athlon 4000+ 2,2 Ghz

en nou zat ik misschien aan deze video kaart te denken. :Y

Klik

mijn huidige PC spec, zijn dit:

Processor: AMD Sempron 3000+ 1,8 Ghz Socket 939

Geheugen: 1024 mb

Videokaart: Nvidia Geforce 7100 GS 256 mb maar nu in eene 512 mb :?

Moederbord: Asus A8N-VM/PVG

Harddisk: 80 GB

nouw heb ik nog een vraag: stel al word de processor een AMD Athlon 4000+ en mijn videokaart een 7600 GT

gaan dan mijn game en andere dingen zoals photoshop en 3ds max prestaties omhoog?

of zal ik weinig merken?

iniedergeval mag het ook een andere processor zijn die goed is ik heb een Socket 939.

en de Video kaart als er een betere is en die is goedkoop. alles is welkom.

mijn budget is iniedergeval onder de 200 euro

Alvast bedankt. :cya:

Weet Niemand hier een vraag op ??? :sst:

Bewerkt: door nick11123
Hij is wel geschikt om te gamen, maar misschien kan je door sparen en dan een Dual-Core nemen?

Greetz :sigaar:

en dan zijn de prestaties veel en veel beter ? volgens mij is een dualcore helemaal niet zo duur.

maar ik denk dat ik van plan ben om een nieuwe PC te gaan kopen. dus ik stel hem samen op azerty.nl

en dan zet ik hem zelf inelkaar. :Y mijn budget is onder de 400 euro. is niet veel en dat weet ik.

maar ik heb wel wat samengesteld wat volgens mij een best redelijke PC is. de Spec.

Moederbord: Asus M2N-SLI Deluxe

Processor: AMD Athlon 64, 4000+ 2,6 Ghz Socket AM2 Boxed

Geheugenkaart: Adata DDR2 1024 mb, PC5300 667 Mhz

Hardeschijf: Hitachi Deskstar T7K500, 320 GB, 7200RPM, 16mb SATAII

Videokaart: Asus EAX1650pro 256mb, DDR2, 600 Mhz grafische processor.

Voeding: HKC SZ-400R,400 Watt, Retail.

over de voeding twijfel ik omdat hij maar 12,26 Euro is. en ik weet niet of het dan van goede kwaliteit is.

dit systeem is met dvd rewriter en behuizing. 384,39 Euro.

En klopt het dat DDR2 geheugen kaarten goedkoper zijn dan normale PC3200 kaarten van 400 Mhz ??

want je zou denken dat DDR2 duurder is.. :Y

nou is mijn vraag? zou ik met dit systeem wel een paar jaar vooruit mee kunnen of is hij nog net te zwak voor games. en dan heb ik het over Call of duty 2, Half Life 2, Oblvivion enz... en heel misschien Gta IV als hij uit komt voor de PC :Y

Alvast bedankt :cya:

Geplaatst:

Neem die voeding NIET! Tenminste eentje van €50+ van Antec, ASUS, Enermax, Fotron etc. Ik denk niet dat je systeem een paar ja mee vooruit kan, iig wel dit jaar + volgend jaar. En het DDR2 verhaal:

Fabriekanten dachten dat er veel DDR2 zou worden gekocht, daardoor hebben ze overgeproduceerd waardoor het nu goed leverbaar is en DDR2 geheugen weinig kost.

Op azerty: kingston 2GB @67 MHZ CL5, slechts 50 euro! 1 maand geleden zelfde setje, 80 euro. Nu is het een goede kans om DDR2 te kopen

Deze samenstelling kosste?

deze samenstelling is met behuizing en dvd rewriter: 384,39 euro. :Y

maar wat zal er met de voeding aan de hand zijn? gaat na een jaar stuk ofso :puh:

okej dat dit systeem niet zo veel jaren mee kan dacht ik al :puh:

maar ik ben dan toch vanplan om te gaan upgraden.. :Y het is nu gewoon om een redelijke goedkope systeem te vinden. want hij is iniedergeval beter als mijn huidige PC..

alleen wat voor voeding kan ik het beste nemen? gewoon een 400 Watt ofso?

Is het dan niet slimmer om nog even door te sparen tot de 500 à 600 euro? Is nog een eindje weg maar dan heb je wel een beter systeem. Of je koopt hem nu, of je gaat verder met pijn in je hart en koopt daarna een nieuwe pc ;) .

EDIT: je voeding; kan je bijvoorbeeld deze nemen klik

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst:

dan kan ik hem misschien beter nu kopen :Y

want ik eis toch niet het allerzwaarste van een PC. en al begint het zwaar te worden of er komen veel zwaardere games. dan upgrade ik hem toch gewoon :puh:

maarja ik kan misschien beter doorsparen maar ik heb gewoon geen zin om zo lang te wachten :puh::puh:

goed bedankt nog voor de reactie :cya:

maar nog ff een kleine vraagje? boxed betekend dat er een cooler bij zit bij de processor ??

450 is het maximale wat ik aan een PC wil uitgeven alleen weet iemand misschien hoeveel de verzendkosten namelijk kost ? als ik een hele pakket bestel?

En als ik een CPU koop waarbij staat OEM dan is het enkel een CPU en geen cooler ??

owja mijn huidige PC hoeveel kan ik daar voor vangen als ik die verkoop? 300 euro ofso.

de specificatie,s staat in de hoofdpost. maar het enige wat ik heb verandert is 512 mb meer geheugen erbij gedaan. en een Nvidia Geforce 7100 GS ingezet. eerst zat er een 6150 LE in. :7

ik denk dat ik als ik die kaart erin laat en die geheugen kaart dat ik er misschien nog 350 euro voor kan vangen.

ik zelf heb me PC gekocht voor 369 euro

Geplaatst:
450 is het maximale wat ik aan een PC wil uitgeven alleen weet iemand misschien hoeveel de verzendkosten namelijk kost ? als ik een hele pakket bestel?

En als ik een CPU koop waarbij staat OEM dan is het enkel een CPU en geen cooler ??

owja mijn huidige PC hoeveel kan ik daar voor vangen als ik die verkoop? 300 euro ofso.

de specificatie,s staat in de hoofdpost. maar het enige wat ik heb verandert is 512 mb meer geheugen erbij gedaan. en een Nvidia Geforce 7100 GS ingezet. eerst zat er een 6150 LE in. :7

ik denk dat ik als ik die kaart erin laat en die geheugen kaart dat ik er misschien nog 350 euro voor kan vangen.

ik zelf heb me PC gekocht voor 369 euro

Ik zou zeggen zet hem op marktplaats neer voor de prijs die je wilt, laat ze bieden en de hoogste bieder krijgt hem :puh: Ik had het ook gedaan met mjin oude pc; 350 voor gevraagd uiteindelijk 180 voor gekregen hoewel de hoogste bieder 150 had geboden. Ik heb wat onderhandelt en verkocht ;)

De verzendkosten hangen af bij welke shop je koopt; azerty = 6,20 + 2,00 voor betaling. Betaling met ideal in totaal 9,95. Bij overboeking 8,95. En een OEM CPU, geen ideem, staat het niet bij overige informatie of zoiets?

Geplaatst:

dus al die onderdelen die ik koop en bij elkaar in een mandje doet dan kost de verzendkosten 9,95 euro ??

of heb ik het verkeerd begrepen. :Y

maar die PC waar je 180 voor kreeg. was dat een goede PC of een oude ? :Y

dus al die onderdelen die ik koop en bij elkaar in een mandje doet dan kost de verzendkosten 9,95 euro ??

of heb ik het verkeerd begrepen. :Y

maar die PC waar je 180 voor kreeg. was dat een goede PC of een oude ? :Y

Die 9,95 euro is dus via overboeking (voor uit betaling). Mijn PC was een Pentium 4 (shuttle barbone, kosten nieuw nogal veel geld. Als je een van de nieuwste neemt. Barbone; Moederbord, behuizing, voeding. Alles is aangepast aan het kleine kastje). Met een Ati RadeoN X1650 Pro, 512 MB DDR werkgeheugen, 2x 80 GB, DVD combo drive. Dus eigenlijk niet veel soeps ^_^.

EDIT: Ik heb wat voor je samengesteld, kan iets goedkoper dan moet je er een 4800+ x2 inzetten ;) Is namelijk nu 4 euro over je budget.

pc_450.jpg

Bewerkt: door xgaming
Geplaatst:

godverdomme hartstikke bedankt man!! :*D

als ik dat zo wou samenstellen dan was het gelijk 300 euro duurder :puh:

op dit system kan je wel een jaartjes op gamen denk ik :puh: die processor is zeker nice :*D

dus al koop ik dit is het met overboeking 9,95 dus alle hardware tegelijk ? goedkope verzendkosten dan.

ik dacht eerst dat je voor iedere hardware dat je koopt eigen verzendkosten moet betalen. dus ik denk het is 30 euro verzendkosten bijelkaar is ofso..

maargoed bedankt voor die samenstelling ik denk dat dit wel een goeie keus zal zijn. :Y

Geplaatst:

Je weet dat je hem zelf nog in elkaar moet zetten? Zet bij commentaar neer (als je bestelling plaatst) dat ze alles tegelijk moeten verzenden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...