Jump to content

Sirene's op willekeurige auto

Recommended Posts

Geplaatst:

IS het mogelijk om op een willekeurige auto een politie/brandweer/ambulance sirene te zetten?

Ik heb namelijk een ghostbusters auto gedownload, die de romero vervangt, en het zou leuk zijn als dat ding ook geluid maakt :)

Geplaatst:
IS het mogelijk om op een willekeurige auto een politie/brandweer/ambulance sirene te zetten?

Ik heb namelijk een ghostbusters auto gedownload, die de romero vervangt, en het zou leuk zijn als dat ding ook geluid maakt :)

Helaas is dat haast onmogelijk!

Je kan geen sirenes op elke auto neer zetten.

Dat is alleen voor de policewagens, ambulances en brandweer.

Geplaatst: (bewerkt)

Misschien had ik het beter uit moeten leggen :) Ikbedoel namelijk niet de lampen die flikkeren (al zou dat wel mooi geweest zijn) maar ik wilde eigenlijk het geluid hebben, dus dat je de sirene hoort als je op de claxon knop drukt

Bewerkt: door Proximitus
Geplaatst:

Het is wel mogenlijk om de toeter door een ander geluid te vervangen. Helaas zijn hier 2 nadelige kanten aan. Teneerste kan je alleen geluiden editen door een tool, genaamt SAAT (San Andreas Audio Tool), met een GUI. Nu is het niet zo moeilijk om aan dat progamma te komen of ermee te werken, maar de geluidbestanden zijn nogal chaotisch geoordeeld. Ze hebben namenlijk allemaal een nummer, en niet een logiche naam zoals de bestanden in de .IMG bestanden. Dus zal je nogal veel moeite moetten doen om de goede geluiden te vinden (en ik kan je vertellen dat er héél veel geluiden in SA zitten). Het andere probleem, is dat als je dat geluid eindelijk gevonden hebt, dat er dan ook nogeens de kans bestaat dat dat geluid van die toeter door meerdere voertuigen gebruikt word. Zo zal je dus dat geluid wat jij erop wil doen ook op andere auto's horen.

Dus, als je het echt wil doen, ben je er wel even me bezig.

Geplaatst:

Het punt is daarbij dat je die sirene dan niet constant hoort maar alleen als je H indrukt.

En omdat er maar weinig claxons zijn voor de auto's (tussen de 10 en de 15, misschien wel minder) krijg je die sirene op elke andere auto die ook de zelfde claxon gebruikt.

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Ik wist dat het moeilijker zou zijn dan ik dacht.. Naja, de auto ziet er niet echt mooi uit, en m'n game hapert ook een beetje als ikhem gebruik (is een nogal groot bestand dus ja)

Geplaatst:

De 'atributen' van de ambulance, politie auto (of eender elk voertuig met sirene) zijn hardcoded.Hierbij bedoel ik dus de plaats van de 'lampen' en de sirene(s). Het enige wat je zou kunnen doen, is om gewoon een politie auto te vervangen. Mischien zou er wel een manier zijn om de sirenes enzovoort te 'emuleren' bij gewone auto's. Maar dan mag je denk ik ver zoeken :7 .

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Geplaatst:

Als je het echt moeilijk wilt doen, kan je natuurlijk een aanpassing maken in de SCM-file. Gewoon zeggen dat op het moment dat je in die auto zit, en je drukt op een knop (in dit geval "horn"), dan een geluid laten afspelen. Het is zeker mogelijk, maar ook zeker niet eenvoudig. En ander nadeel is natuurlijk dat als je niet gebruik maakt van de nieuwste technieken (bijvoorbeeld CLEO), dat je dan een nieuw game moet starten...

Moeilijk, zeker niet onmogelijk, maar handiger is gewoon als je de politieauto vervangt :Y.

Geplaatst:

Ja, het zou inderdaad kunnen, maar ik ben niet zo'n modder.. En daar komt nog bij dat ik de speciale automods die k in het spel zet graag voor mezelf houd, dus vervang ik voertuigen die alleen ik kan bemachtigen

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...