Jump to content

budget voor notebook van 1415 Euro


IV trailer

Recommended Posts

wat zeggen jullie van deze:

merk: ASUS Z83SV-7S010C

Proccesor: Intel Core 2 duo T7250 2 GHZ, 2MB

Geheugen/snelheid: 2GB DDR3/667mhz

HDD/snelheid: 320GB/4200 rpm

Beeldscherm/Resolutie: 17" breedbeeld1440 x 900

Video, geheugen: NVIDIA GeForce 8600 M GS 1024 MB (gedeelt)

CD/DVD: Double Layer, DVD+ReWriter

Geheugenkaartlezer: MMC, MS (Pro/Duo), SD, xD

LAN/W-Lan: 1Gbps/ 54MBps

Modem/TV out: 56 kbps/ x

USB 2.0/Firewire: 4x/1x

Vista home premium

Gewicht: 4,1 kg

1299,-

Een niet al te goede processor, neem dan de T7300 want die heeft 4 MB L2 cache. Verder is de HDD wel groot maar ook traag, dit is ook niet bevorderlijk voor de prestaties. Verder vind ik de prijs/kwaliteit verhouding niet echt goed. Vergelijk hem met mijn betere Dell laptop die ik voor 1050,- heb gekocht. Die is 250,- euro goedkoper en hij is sneller.

Groetjes,

Edit: Ik zie net ook dat de Dell die ik je aanraadde een betere videokaart heeft, die jij liet zin is een 8600m GS en de Dell heeft een 8600m GT die beter is.

Bewerkt: door Boris H.
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 33
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • IV trailer

    14

  • xgaming

    9

  • Boris H.

    5

  • Limbolander

    3

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik heb een beetje dezelfde configuratie en dat bevalt prima! Alleen weet ik niks over je videokaart. Voor desktop-PC's is de HD2600 wel een redelijke kaart maar ik weet niet hoe dat bij laptop's zit. Op zich is het een goede snelle laptop alleen over de videokaart weet ik niks dus ik weet niet of je er ook goed op kan gamen. Dit weet iemand anders vast wel.

Groetjes, :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

de verkoper van ongeveer achtien die best wel onafhankelijk overkwam omdat hij zei dat je windows office ook illigaal kan krijgen terwijl het bij hun in de winkel lag, zij dat de ASUS Z82SV-7S010C (die van 17"inch) beter was en een van de beste laptops op de markt en er hing een bordje bij met "ASUS NO.1 preformance" wat niet bij de andere asus laptops hing.

Link to comment
Delen op andere websites

Vind die beschrijvingen altijd zo onduidelijk..... 2 GB DDR2 geheugen.... Welk merk, welke cas latency, welke snelheid? Snelheid is 667 MHz, meestal zo in laptops. Ik denk dat het een zeer mooie koop is ;) Videokaart zal waarschijnlijk (80% zeker) gta wel aankunnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Vind die beschrijvingen altijd zo onduidelijk..... 2 GB DDR2 geheugen.... Welk merk, welke cas latency, welke snelheid? Snelheid is 667 MHz, meestal zo in laptops. Ik denk dat het een zeer mooie koop is ;) Videokaart zal waarschijnlijk (80% zeker) gta wel aankunnen.

het? het wie? welke bedoel je?

Link to comment
Delen op andere websites

Een videokaart met 1280 MB!??

Bestaat dat, wordt ie niet te heet dat de hele laptop naar de kloten gestuurd wordt?

dat zal dan wel een extra "cadautje" worden voor de kaart, niet in de kaart zelf dus. maar die mensen zullen het wel weten hoor, lijkt mij toch wel.

Bewerkt: door IV trailer
Link to comment
Delen op andere websites

Een videokaart met 1280 MB!??

Bestaat dat, wordt ie niet te heet dat de hele laptop naar de kloten gestuurd wordt?

Ja 1280 MB ja, haalt wat van je werkgeheugen af dat heet namelijk shared memory....

Shared memory wordt niet aangeraden voor games.

Toch?

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens heeft het ook geen zin om 1280MB voor je videokaart te reserveren. Aan de standaart 256MB heb je ruim genoeg. Als je die 1024 MB voor je videokaart klaarzet gaan je prestaties alleen maar achteruit, de videokaart krijgt het niet snel volgepompt en minder werkgeheugen is mindere prestaties. 256MB is ruim genoeg, zelfs dat krijgt je videokaart bijna niet vol (in een laptop met normale resolutie).

Groetjes, :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens heeft het ook geen zin om 1280MB voor je videokaart te reserveren. Aan de standaart 256MB heb je ruim genoeg. Als je die 1024 MB voor je videokaart klaarzet gaan je prestaties alleen maar achteruit, de videokaart krijgt het niet snel volgepompt en minder werkgeheugen is mindere prestaties. 256MB is ruim genoeg, zelfs dat krijgt je videokaart bijna niet vol (in een laptop met normale resolutie).

Groetjes, :cya:

ja idd geheugen van je grafische kaart is gewoon puur voor je resolutie

heb je een resolutie rond de 1024 x 768 dan is 256mb ruim genoeg

heb je een dikke breeldbeeld ( bij laptop al NIET het geval ) dan is 512 mb het beste.

verder moet je ook een laptop halen met 7200 rpm en 8 tot 16 mb cache voor de hardeschijf.

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens heeft het ook geen zin om 1280MB voor je videokaart te reserveren. Aan de standaart 256MB heb je ruim genoeg. Als je die 1024 MB voor je videokaart klaarzet gaan je prestaties alleen maar achteruit, de videokaart krijgt het niet snel volgepompt en minder werkgeheugen is mindere prestaties. 256MB is ruim genoeg, zelfs dat krijgt je videokaart bijna niet vol (in een laptop met normale resolutie).

Groetjes, :cya:

ja idd geheugen van je grafische kaart is gewoon puur voor je resolutie

heb je een resolutie rond de 1024 x 768 dan is 256mb ruim genoeg

heb je een dikke breeldbeeld ( bij laptop al NIET het geval ) dan is 512 mb het beste.

verder moet je ook een laptop halen met 7200 rpm en 8 tot 16 mb cache voor de hardeschijf.

ja ik snap wat je bedoelt met die harde schijf maar het probleem met laptop aanschaffen is dat bij de ene dit niet optimaal is en bij de andere dat weer wel maar wat anders weer niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...