Jump to content

Pc dood, toch nog een paar vraagjes

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo leden,

Nou is mijn vorige pc helemaal dood, toch wil ik nog even het één en het ander weten: Als ik hem aangezet hoor ik soort piepjes en hij doet verder niks (de dvd-speler en brander kunnen wel open en dicht) wat kan er dan stuk zijn? Aangezien ik inmiddels alweer een week deze tweedehands pc heb die het uitstekend doet wil ik nog vragen kan ik onderdelen uit mijn stukke pc halen? Zoals de dvd-speler (die nog best jong is) de creative soundblaster geluidskaart, of kan deze hardware ook beschadigd zijn? En kan ik beter alles laten zitten? (tegen risico's)

Gl :cya:

Geplaatst:

Je kunt alles er rustig uit halen hoor. Ik denk dat het alleen je moederbord is wat kapot is dus er zijn vast nog zat dingen die werken

Geplaatst:
Hallo leden,

Nou is mijn vorige pc helemaal dood, toch wil ik nog even het één en het ander weten: Als ik hem aangezet hoor ik soort piepjes en hij doet verder niks (de dvd-speler en brander kunnen wel open en dicht) wat kan er dan stuk zijn? Aangezien ik inmiddels alweer een week deze tweedehands pc heb die het uitstekend doet wil ik nog vragen kan ik onderdelen uit mijn stukke pc halen? Zoals de dvd-speler (die nog best jong is) de creative soundblaster geluidskaart, of kan deze hardware ook beschadigd zijn? En kan ik beter alles laten zitten? (tegen risico's)

Gl :cya:

Geef is aan hoe de piepjes klinken. Bijvoorbeeld 1 lange en 3 korte.

Dit zijn namelijk piepjes die aangeven wat er dus niet werkt in je pc. Moederboord is dus nog in orde.

Geplaatst:

Heb net even gekeken en toen ik hem aanzetten zag ik al dat die ventilator van de voeding niet draaide, de piepjes klonke verschillend in het begin 1 piep en paar seconden later een hogere piep en dat ging steeds wat snellerder en leek wel meerdere piepjes te komen?.

Geplaatst:

Neem het op met je mobieltje 0_0

Maar ik zou de onnodige zooi er 1 voor 1 uithalen, deze PC was een keer doodgegaan, maar het lag aan de videokaart, die was op een of andere ontploft.

Ik zou de hardware in deze volgorde uithalen:

PCI kaarten en alles in dat rijtje

CDROM/DVDROM dingen

hard discs

Wij hadden de videokaart eruitgeplukt, en de computer deed het weer, met de videokaart erin wou hij niet eens aan. Dus probeer het eruithalen van hardware eens.

Geplaatst:

Graaf maar een gat. Koop een mooie steen...

Ik verklaar je moederbord officieel dood. De rest van de pc is hoogstwaarschijnlijk helemaal in orde.

Geplaatst:
Graaf maar een gat. Koop een mooie steen...

Ik verklaar je moederbord officieel dood. De rest van de pc is hoogstwaarschijnlijk helemaal in orde.

*Trekt zwart pakje aan*

Maar iig. Ik denk inderdaad ook dat alleen je moederbord stuk is en de rest bruikbaar. Probeer het gewoon, het kan geen kwaad als je een niet-werkend apparaat in je PC hebt. Er gaan voor zover ik weet dan niet andere dingen stuk

Geplaatst: (bewerkt)

-hoelang heb je de PC?

-heb je nog garantie?

-bij welke winkel heb je hem gekocht?

-Komt er wel alleen de muis te staan(?), dan moet je vlak na dat je hem aan hebt gedrukt op :''F8''. drukken op op veilige modus zetten en virus scanner over een halen opnieuw opsterten en alsgoed is (bij mij) d(eed/oet) hij het weer

-en miss (als er geld voor over hebt) een nieuwe moeder board te kopen

Bewerkt: door bramboy
Geplaatst:

Ik heb alweer een andere computer. En die oude pc heb ik weggegooit (bruikbare onderdelen eruit gehaald) de computer had ik in 2004 tweedehands gekocht en was toen al 2 jaar oud, als ik hem aanzette kwam er geen beeld alleen een iritant gepiep en de ventilator van de voeding draaide niet meer.

Geplaatst:

tja dat is natuurlijk wel jammer maar volgens mij is je moederbord ook kapot ja..

maar al de rest is niet beschadigt denk ik hoor, vroeger hadden wij ook een pc we hadden een cd speler die het perfect deed en in onze nieuwe computer werkte hij dan perfect(die nieuwe computer is intussen ook al 5 jaar dus tja).

en de mijne zal ook wel iets 4 a 5 zijn en die begint ook wel raar te doen,zou ik mij al voorbereiden op het ergste?(altijd geheugen fouten , gekreun bij het opstarten , etc. ). nu ja.

veel succes nog met je nieuwe computer! :cya: .

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...