Jump to content

iPod Nano-filmpjes

Recommended Posts

Geplaatst:

Binnenkort koop ik waarschijnlijk de nieuwe iPod Nano en die heeft de opties om videobestanden af te spelen. Alleen, welke filmpjes komen daarvoor in aanmerking? Op Apple.com staat uiteraard dat je voor een aantal dollars films kunt kopen, maar dat is toch niet echt m'n bedoeling. Kunnen filmpjes van YouTube en soortgelijke sites ook op een iPod gezet worden? En zo ja, hoe? Want voordat ik 't ding koop zou het handig zijn om te weten wat nou precies de mogelijkheden zijn met de nieuwe Nano... :)

Geplaatst: (bewerkt)

Op een iPod kun je elk filmpje zetten zolang het maar het mp4 formaat heeft. Filmpjes van Youtube hebben het flv formaat, dus die moet je nog converteren. Dat kun je doen met dit programma (kies in de lijst links Free iPod Video Converter).

Als je het programma geïnstalleerd hebt, kopieer je de link naar het filmpje in het progje, waarna dit het filmpje download en als dit aangevinkt is converteert naar mp4.

Vervolgens open je iTunes, en voeg je het filmpje toe met Bestand > Bestand aan bibliotheek toevoegen. (of Ctrl + O). Let op, dit kan even duren, waarbij het lijkt of iTunes vastgelopen is.

Zo, hopelijk weet je nu genoeg.

:bier: Nuke[NL]

Edit: Helemaal vergeten: om te downloaden kun je ook www.vixy.net gebruiken, dat kan elk filmpje converteren i.p.v. alleen die van youtube.

Bewerkt: door Nuke[NL]
Geplaatst:

Op google video kun je video's zonder copyright ook downloaden voor de Ipod/ PSP. In MP4 formaat. Muziek clipjes, fimpjes van TV programma's en computerspelletjes kunnen helaas niet, daar zit een copyright op. Maar ownage video's bijvoorbeeld wel.

Geplaatst:

Allen dank voor de reacties! Ik heb de iPod Nano inmiddels binnen (Wat een schitterend ding :D) en heb er eerst enkel muziek opgezet. In de filmopties ga ik me binnenkort wat meer verdiepen en ik ben in ieder geval wat op weg geholpen dankzij jullie posts :)

PS: Je pb-inbox zit vol
Ik weet 't ... na m'n terugzetting tot Megalid zat m'n inbox 200 % vol; Ik moet binnenkort even kijken wat ik wel en niet wil bewaren en dan hoop ik weer onder de 100 % te zitten ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...