Jump to content

Windows wil niet opstarten

Recommended Posts

Geplaatst:

Bij ons thuis heeft een computer een naar probleem: Als hij bij het booten aanbeland is en hij de hardeschijf moet lezen, zegt hij dat dat niet kan. Je moet dan de computer opnieuw opstarten met de CTRL+ALT+DEL toetscombi. Als ik via een Ubuntu Boot cd op een partitie van de HD wil, dan zegt hij dat hij er niet op kan. Weet iemand of dit een ernstig probleem is, of het makkelijk op te lossen is en of alle bestanden die er op staan verloren zijn gegaan?

Het rare overigens is dat er volgens mij maar een HD in zit maar hij kan de andere partitie (backup) wel laden.

greetz :sigaar:

Geplaatst:

Dat heb ik nu ook en gehad.

De laatste keer dat ik dit had, had ik Windwos opnieuw moeten installeren. (ik weet niet of dat bij jouw nodig is)

Het bestand dat beschadigd was heb je nodig bij het opstarten van Windows (bij mij).

Nu heb ik het ook, als die bij het bootscreen is druk ik op F11 en dan kan je kiezen van welke loklatie je Windows wil opstarten. (Floppy drive, hardeschijf of de Windows cd)

Als ik nu de hardeschijf kies via f11 wil die gewoon opstarten maar uit zich zelf niet :N helaas

In het weekend zet ik mijn image terug en dan functioneerd die hopelijk goed weer.

Je kan ook op f8 drukken en dan kiezen voor: de laatste juiste bekende configuratie

(van waar Windows nog goed functineerde bij mij werkt dat nu ook helaas niet).

Dit is wat ik geprobeerd heb. je kan dus proberen via f11, het kan zijn dat gewoon een bestand beschadigd is. VEel verstand heb ik er ook niet van.

succes :cya:

Geplaatst:

Maar, ik kan dus via Ubuntu ook niet op de Boot partitie van de HD,dus ik denk dat er meer aan de hand is. Want als er maar 1 bestand beschadigt is, zou ik gewoon op de hardeschijf moeten kunnen, netzoals op het Backup deel van die zelfde HD.

Ik laad met die Ubuntu ook de NTFS drivers, dus het ligt er niet aan dat hij niet genoeg opstart.

greetz :sigaar:

Geplaatst:

ik had dat ook laatst gehad echt een hele vreemde fout vind ik het want als je de windows CD erin doet en hij zoekt naar partitie,s dan is hij leeg :-( echt heel vaag. dat had ik toen ook. en veilige modus werkt als het goed is ook niet.

wat ik toen had gedaan is de PC kast opengeschroeft en toen de BIOS batterij eruit gehaald gewoon 30 sec ofso eruit laten en dan er weer in doen. En dan moet je ff kijken of je Windows dan wel wild starten. Zoniet dan moet je XP maar even opnieuw erop zetten. :7

je weet waar dat batterij ligt? al weet je het niet het is een zilvere ronde batterij die op je moederbord zit. je kent als het goed is wel die batterijen. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...