Wrieh Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 hoi, op school hebben wij computers. Maar als je die afsluit en opnieuw opstart zijn alle veranderingen ongedaan gemaakt. en das best vervelend bij die spelletjes die erop staan want dan is saven nuteloos! de pcs zijn trouwens windows 98 =) Reageren
Joriz Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 Ten eerste is het misschien niet de bedoeling dat je spelletjes op school speelt. Ten tweede kan je dit soort vragen beter bij de systeembeheerder kwijt. Als oplossing hebben meestal elke leerling/student een eigen drive/map/iets/webspace waar hij/zij zijn bestanden permanent kan opslaan. Het is normaal dat als de pc opnieuw opstart dat er een nieuwe image op komt. Veel veiliger. Aangezien je dan zo goed als zeker bent dat je op een spyware en virusvrije pc zit. Reageren
Ewoud Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 hoi, op school hebben wij computers.Maar als je die afsluit en opnieuw opstart zijn alle veranderingen ongedaan gemaakt. en das best vervelend bij die spelletjes die erop staan want dan is saven nuteloos! de pcs zijn trouwens windows 98 =) Ze ghosten dan de pc´s. Wat inhoud dat elke keer dat je de computer opnieuw opstart een schone copy van het systeem wordt geladen. Erg handig op scholen. Vooral omdat leerlingen nog wel is willen kloten met de pc´s. Reageren
Wrieh Geplaatst: 27 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 27 september 2007 (bewerkt) we gamen vaak in de pauze en inderdaad er word nog wel si gekloot emt die pc's zo is er laatst nog een toetsenbord verneukt... nu geeft ie een error aan.. Bewerkt: 27 september 2007 door jensbrinkman Reageren
Black Force Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 Als je je tijd echt verdoet op school met spelletjes spelen, ben je niet zo lekker bezig. maar als wil dat je je voortgang bewaart, moet je zorgen dat de tijdelijke internet bestanden opgeslagen worden op je eigen stuk schijf. Ten minste, ik neem aan dat je dat wel hebt Greetz, Black Force Reageren
Schno009 Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 Sjesus. Wat doen ze tegenwoordig op die scholen? Ze kunnen je zo wat mij part direct maar naar huis sturen. Op het RSG Tromp Meesters (waar ik dus zit) zit in elke pc een videokaart zonder 3D acceleratie. Dat is pas slim! School is níet de plek om te gamen, dus jouw 'probleem' is helemaal geen probleem, eigenlijk meer een nuttige bijkomstigheid. Dan gaat dat eerste level steeds meer vervelen zodat je met je SCHOOLWERK aan de gang gaat. Krijg je geen tik op je vingers (niet letterlijk ) als je een spel aan het doen bent? Reageren
T@rget Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 (bewerkt) Op mijn oude basis school heeft de server een Quad Core... Vet zonde, want ik heb daar veel meer aan! Met mijn 3,2 ghz Processor draait Word ook wel . (DxDiag ftw ). Mocht je ooit nog op Basischool De Hoeksteen komen, w8woord van het Administrator accont is ******* @Ewoud: Wieeee! BioShock sig >>> Door .Levi.: Niet echt netjes om een wachtwoord te posten. Laat dat maar achterwege. <<< Bewerkt: 27 september 2007 door .Levi. Reageren
Schno009 Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 Op mijn oude basis school heeft de server een Quad Core... Vet zonde, want ik heb daar veel meer aan! Met mijn 3,2 ghz Processor draait Word ook wel . (DxDiag ftw ). Mocht je ooit nog op Basischool De Hoeksteen komen, w8woord van het Administrator accont is ******* @Ewoud: Wieeee! BioShock sig Quad core? Lachertje vergeleken wat er bij ons staat 32 intel Xeon servers met elk 2 500 gig hardeschijven. Glasvezelverbinding met elke switch. De computers zijn 'domme' client's. Alles draait via de server. Internetverbinding is wel supertraag... haal net 256kbps op een pc. Zal wel vastgezet zijn per pc. Op mijn basischool was ik vrienden met de systeembeheerder . Ik had als enige (zelfs de leraren niet) leerling admin-rechten . Reageren
Ewoud Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 (bewerkt) Heb zelf een jaar als stagair systeembeheer op een basisschool gelopen. De beveiling was als ik in het begin al verwachte best prut. Leerlingen hadden onbeperkte rechten op de Clients. Alle clients waren dan voor mijn regelmatig vervuild. Het eerste wat ik heb gedaan is de gebruikers rechten door policies te beperken. Via een image alle werkstations opnieuw geinstalleerd. Profielen van de administratie dubbel laten opslaan. 1 op client en bij afmelden een update naar de server. Ect. ect. ect. er is af en toe nog veel mis op basisscholen. @T@rget: BIOSHOCK regeert. Momenteel bezig om voor tweede keer uit te spelen Bewerkt: 27 september 2007 door Ewoud Reageren
Mania-92 Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 Als je je tijd echt verdoet op school met spelletjes spelen, ben je niet zo lekker bezig. maar als wil dat je je voortgang bewaart, moet je zorgen dat de tijdelijke internet bestanden opgeslagen worden op je eigen stuk schijf.Ten minste, ik neem aan dat je dat wel hebt Greetz, Black Force Sjesus. Wat doen ze tegenwoordig op die scholen? Ze kunnen je zo wat mij part direct maar naar huis sturen.Op het RSG Tromp Meesters (waar ik dus zit) zit in elke pc een videokaart zonder 3D acceleratie. Dat is pas slim! School is níet de plek om te gamen, dus jouw 'probleem' is helemaal geen probleem, eigenlijk meer een nuttige bijkomstigheid. Dan gaat dat eerste level steeds meer vervelen zodat je met je SCHOOLWERK aan de gang gaat. Krijg je geen tik op je vingers (niet letterlijk ) als je een spel aan het doen bent? Daar ben ik het niet mee eens. Als je een tussenuur hebt is het toch wel fijn als je wat te doen hebt (simpel spelletje op de pc bijv.). In een tussenuur verveel je je echt de pleuris, je kunt naar de stad, c1000, AH of gaan voetballen ofzo, maar dan denk ik toch dat een spelletje op de pc eerder gewaardeerd word door de buurtbewoners die elke dag hordes scholieren voorbij zien trekken op weg naar de c1000, althans zo gaat dat bij ons. Reageren
SummerBase Geplaatst: 29 september 2007 Rapport Geplaatst: 29 september 2007 - Dit moet niet een topic worden waar we gaan discussiëren over het nut van spelletjes spelen op school, want daar heeft iedereen een eigen over en dat is niet van belang voor de oplossing van dit topic. - Het antwoord is inmiddels al voorbij gekomen (ghosting, van server files). - Voor problemen ga naar de systeembeheer, kom niet hier aankloppen, want wij geven geen directe support voor problemen op computers die beheerd worden door een systeembeheerder. Uiteraard kun je het altijd wel proberen hier, maar je kunt altijd beter naar de systeembeheerder gaan. - Kijk eerst de regels na of je wel spellen mag spelen op de school computer, kom dan terug... -- Laat dit topic maar rusten... Tenzij iemand een nuttige bijdrage heeft. -- Reageren
ikt Geplaatst: 29 september 2007 Rapport Geplaatst: 29 september 2007 Ik heb vraag: Op sommige scholen (of alleen de mijne ) hebben scholieren accounts, daar kunnen ze met een ruimte van 10MB opslaan wat ze (we) willen. Als ik nou eens perongeluk iets download/maak op de schoolcomputer op mijn account, kunnen ze er dan achterkomen dat ik op de computer heb zitten kloten? Reageren
MartyCeha Geplaatst: 29 september 2007 Rapport Geplaatst: 29 september 2007 Bij mij kijken ze op een scherm mee wat er op andere computers gebeurd, dus ik neem aan dat ze alleen kunnen zien wat je op dat moment doet met de PC, niet wat je al gedaan hébt. Reageren
Ewoud Geplaatst: 29 september 2007 Rapport Geplaatst: 29 september 2007 Ik heb vraag:Op sommige scholen (of alleen de mijne ) hebben scholieren accounts, daar kunnen ze met een ruimte van 10MB opslaan wat ze (we) willen. Als ik nou eens perongeluk iets download/maak op de schoolcomputer op mijn account, kunnen ze er dan achterkomen dat ik op de computer heb zitten kloten? Lijkt me dat gebruikerslogboeken automatisch worden bijgehouden. Dus ja Reageren
Advancegta Geplaatst: 29 september 2007 Rapport Geplaatst: 29 september 2007 Ik speel ook elke dag een uurtje gta vice city op school, maandag ga ik gta sa en mta installeren, ik zit dan ook niet op een gewone school en hier mag dat gewoon. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.