Boris H. Geplaatst: 28 september 2007 Rapport Geplaatst: 28 september 2007 Heey! Ik ga volgende maand een nieuwe computer kopen en nu zat ik te denken aan een laptop. Nu heb ik een vraag die voor mij belangrijk is; Kan ik met een 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT in mijn laptop GTA SA, MTA, MTA:DM en SA:MP goed draaien? Er zit een scherm op met een resolutie van 1440x900. Heeft iemand misschien ervaringen met deze kaart in een laptop en kan GTA SA en MTA er goed en vooral lagloos op draaien? En ook een beetje op een goede kwaliteit? Als iemand mij aan antwoorden kan helpen ben ik diegene zeer dankbaar! Groetjes, Boris H. Reageren
RonaldVC Geplaatst: 28 september 2007 Rapport Geplaatst: 28 september 2007 Als je wat meer informatie kan plaatsen van de laptop die je in gedachten hebt, zou het al een stuk makkelijker worden. De videokaart waar jij het over hebt moet in ieder geval zonder problemen GTA SA kunnen draaien, maar zoals gezegd, de overige specificaties zijn ook niet geheel onbelangrijk. Kan je even een link plaatsen naar de laptop, over in ieder geval even het merk en type.. Je hebt het in ieder geval wel over een dure laptop.. Overigens vindt ik 1440x900 pxl een rare resolutie voor een laptop. Die resolutie komt voor bij 19" breedbeeld schermen, en een laptop heeft over het algemeen een 15,4" of een 17" breedbeeld scherm, waarbij de resolutie lager is.. In de winkel hebben we wel een 20" laptop, maar die heeft een resolutie van 1680x1050.. Reageren
Boris H. Geplaatst: 28 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 september 2007 (bewerkt) Even de precieze specs van de laptop: Hardware: PROCESSOR: Intel® Core 2 Duo Processor T7500 (2.20 GHz, 4 MB L2 cache, 800 MHz FSB). BESTURINGSSYSTEEM: Legitieme Windows Vista® Business - Nederlands. LCD-SCHERM: 17,0-inch WXGA+ (1.440 x 900) TFT-breedbeeldscherm. GEÏNTEGREERDE WEBCAM: Matte Jet Black met camera met 2,0 megapixel. GEHEUGEN: 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]. HARDE SCHIJF: 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm). GRAFISCHE KAART: 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT. DRAADLOZE CONNECTIVITEIT: Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa. BLEUTOOTH: Dell™ Wireless 350 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate, voor Vista. OPTISCH(E) STATION(S): Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software. HOOFDBATTERIJ: 6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h). Services & Software: ONDERSTEUNINGS - SERVICES: 1 Jaar On-Site Hardware Support - Next Business Day. MICROSOFT-SOFTWARE: Microsoft® Works 8.5 - Nederlands. Gedis-pakketreferentie V1700 Silver N1017002 Bestelgegevens Vostro Notebook Order Verzendingsdocumenten Dutch Documentation with Eur Power Cord and English Adobe Systeemmedia CD met hulpbronnen - bevat diagnosemiddelen en stuurprogramma's Voeding 90 W wisselstroomadapter Modem NL - Modem & Adapter Toetsenbord Intern toetsenbord - VS Int. (QWERTY) Standaardondersteuning Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport voor bedrijven Bestelling via internet bij Dell Bestelling via internet bij Dell Ik hoor graag van iemand hoe SA en MTA hieronder zullen draaien. Groetjes, Boris H. Bewerkt: 5 oktober 2007 door Boris H. Reageren
RonaldVC Geplaatst: 30 september 2007 Rapport Geplaatst: 30 september 2007 Deze laptop zal zonder problemen GTA SA draaien. Waarschijnlijk zelfs op de maximale resolutie zal het vloeiend lopen, gezien het spel al wat ouder is. Games zoals Company of Heroes, F.E.A.R., of Supreme Commander zal lekker draaien op een resolutie van 1024x (x) of vergelijkbaar. Hou er wel rekening mee dat het spelen van games op batterijstroom niet lang mogelijk zal zijn, gezien er een 6 cels accu in zit. Geen probleem dus, helemaal gezien de rest van de specs.. Wat kost deze laptop als ik vragen mag? Reageren
Boris H. Geplaatst: 30 september 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 30 september 2007 (bewerkt) Ik ben blij om dat te horen! De laptop koop ik als MKB (midden klein bedrijf) bij Dell voor een prijs van 819 euro ex. btw. Met BTW kost hij naar schatting iets van 950 euro maar die btw kan met de zaak van mijn vader erafgetrokken worden. Best een net prijsje volgens mij. Bedankt! Boris H. Edit: Vanwege een financiele meevaller neem ik een betere processor, de Intel® Core™ 2 Duo Processor T7500 (2.20 GHz, 4 MB L2 cache, 800 MHz FSB). i.p.v. Intel® Core™ 2 Duo Processor T7250 (2.00 GHz, 2 MB L2 cache, 800 MHz FSB). Zal dit mijn prestaties flink verhogen? Bewerkt: 3 oktober 2007 door Boris H. Reageren
Dead-Dodo Geplaatst: 9 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 ik denk als dat niet veel gaat schelen kwa prestaties maar hij is wel wat beter Reageren
Boris H. Geplaatst: 10 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 oktober 2007 (bewerkt) ik denk als dat niet veel gaat schelen kwa prestaties maar hij is wel wat beter Ik kan uit ervaring zeggen dat het gigantisch scheelt in prestaties! Ik ben nu van alles aan het doen, internetten, muziek luisteren, bestanden van een USB-stick overzetten, op de achtergrond heb ik MacAfee en AVG antivirus draaien en mijn cpu usage ligt continu rond de 15%. Naar mijn mening is het die extra 90 euro zeker waard! Edit: Ik heb net GTA: SA ook getest en die draait met alle settings op maximaal en op een resolutie van 1440x900 heel erg soepel. Hier ben ik erg blij mee. Bewerkt: 10 oktober 2007 door Boris H. Reageren
Player66 Geplaatst: 14 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 14 oktober 2007 Als je wat meer informatie kan plaatsen van de laptop die je in gedachten hebt, zou het al een stuk makkelijker worden. De videokaart waar jij het over hebt moet in ieder geval zonder problemen GTA SA kunnen draaien, maar zoals gezegd, de overige specificaties zijn ook niet geheel onbelangrijk. Kan je even een link plaatsen naar de laptop, over in ieder geval even het merk en type.. Je hebt het in ieder geval wel over een dure laptop..Overigens vindt ik 1440x900 pxl een rare resolutie voor een laptop. Die resolutie komt voor bij 19" breedbeeld schermen, en een laptop heeft over het algemeen een 15,4" of een 17" breedbeeld scherm, waarbij de resolutie lager is.. In de winkel hebben we wel een 20" laptop, maar die heeft een resolutie van 1680x1050.. Is dat een Acer Aspire 9810 ?Want die heb ik. Reageren
ifc3 Geplaatst: 19 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2007 ik denk als dat niet veel gaat schelen kwa prestaties maar hij is wel wat beter Ik kan uit ervaring zeggen dat het gigantisch scheelt in prestaties! Ik ben nu van alles aan het doen, internetten, muziek luisteren, bestanden van een USB-stick overzetten, op de achtergrond heb ik MacAfee en AVG antivirus draaien en mijn cpu usage ligt continu rond de 15%. Naar mijn mening is het die extra 90 euro zeker waard! Edit: Ik heb net GTA: SA ook getest en die draait met alle settings op maximaal en op een resolutie van 1440x900 heel erg soepel. Hier ben ik erg blij mee. Volgens is het die 90 euro extra niet waard om een 200mhz snellere Core 2 Duo te nemen, want volgens mij merk je het verschil niet (je zei toch dat het cpu gebruik op zo'n 15% zat?) met een 2,0GHZ Core 2 Duo. Even mijn cpu usages van mijn 2,1GHZ desktop Core 2 Duo: Muziek luisteren: 0-0,5% Muziek+internetten+MSN'en+bestanden kopieeren: 6-10% Betekend dit dat mijn cpu sneller is? Of komt dat omdat je Windows Vista hebt ofzo? Reageren
gtamaster1 Geplaatst: 19 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2007 zoals iedereen al zegt: no problemo,, want ik kan gta nog op mn oude pc draaien met een geforce 2 haha Reageren
Boris H. Geplaatst: 20 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 20 oktober 2007 Volgens is het die 90 euro extra niet waard om een 200mhz snellere Core 2 Duo te nemen, want volgens mij merk je het verschil niet Vergeet niet dat het niet alleen 2 keer 200 MHz is maar ook 4MB L2 Cache i.p.v. 2 MB. Verder draai ik Vista die wel wat meer eist van je hardware. Ik draai Vista met alles op max. dus aero aan etc. Als je vista met alles op normaal draait scheelt dit ook weer heel veel kracht en batterij. Maar ik draai het graag mooi. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.