Jump to content

Een paar vragen over Photoshop!

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo ik heb Photoshop maar ik heb een paar vragen! Namelijk:

1) Hoe maak je een foto kleiner maar dat ie niet uitrekt? Ctrl+T en dan Shift?

2) Kan je Photoshop ook in een eigen taal zetten ik heb hem in het Nederlands.

3) Hoe maak je de letter zo dat ze weerspiegellen.

4) hoe maak je zn plaatje zoals PatrickW ( als voorbeeld ) zijn foto die arubic kubus?

Dit waren tot nu toe mijn vragen als ik er meer heb stewl ik ze :D .

MVG,

gtaman122 -Omar-

Bewerkt: door -Omar-
Geplaatst: (bewerkt)

1: Ctrl-T en dan shift ingedrukt houden en kleiner maken. Het beste is vanuit de hoeken.

2: Weet ik niet.

3: Daar heb je Tutorials over. Hier 1. En Hier nog 1 van .Levi. Ik denk dat de 2e beter is. Maar je kan ze allebij rustig doorkijken. Ps: bij de 2e moet je eerst wat naar beneden scrollen.

4: Dit weet ik ook niet, maar dit kan je misschien het beste aan de maker zelf vragen. In dit geval dus PatrickW.

Of anders kan je terecht in het Tutorial aanvraag topic.

Succes.

Bewerkt: door Twankala
Geplaatst:

Nog even een aanvulling:

2) Er zijn (voor zover ik weet) geen taalpakketen te vinden die Photoshop naar het Engels vertalen. Of je hebt de Engesle versie, of de Nederlandse. Je kunt eventueel wel gebruik maken van deze lijst met vertalingen.

4) Dit kun je zelf doen, echter is dat wel een gepruts en moet het waarschijnlijk vaak overnieuw. Neem een kubus en een plaatje, en verklein het plaatje door middel van [CTRL] + [T]. Klik dan met je RMB (Right Mouse Button) op het plaatje en kies uit één van de opties:

• Scale
  • Rotate
  • Skew
  • Disort
  • Perspective
  • Warp

Met die opties kun je het plaatje zo bewerken dat het lijkt alsof hij op de kubus zelf zit. Zoals ik al zei, het is een lastig werkje. Vaak oefenen dus, en heel veel succes! :tu:

Geplaatst:

Oke bedankt al :tu: .

• Scale
  • Rotate
  • Skew
  • Disort
  • Perspective
  • Warp

Bedankt maar welke tool moet ik hebben op dit te krijgen dat scale en rotate skew enz?

MVG,

gtaman122 -Omar-

Geplaatst:
Bedankt maar welke tool moet ik hebben op dit te krijgen dat scale en rotate skew enz?

MVG,

gtaman122 -Omar-

Het is vooral een kwestie van uitproberen. Ontdek wat je met wat kunt, en compenseer dingen. Ik heb nooit echt veel gebruik gemaakt van de opties, dus echt uitleggen wat wat precies doet kan ik niet. De eerste twee, scale en rotate, hoef je sowieso niet te gebruiken. Scale is om hem groter en kleiner te maken, en rotate is om hem plaatje rond te kunnen draaien. Ik heb dit nog wel even voor je gemaakt, zodat je een beetje een idee krijgt van waar welke optie goed voor is:

Geplaatst:

MVG,

gtaman122 -Omar-

Het is vooral een kwestie van uitproberen. Ontdek wat je met wat kunt, en compenseer dingen. Ik heb nooit echt veel gebruik gemaakt van de opties, dus echt uitleggen wat wat precies doet kan ik niet. De eerste twee, scale en rotate, hoef je sowieso niet te gebruiken. Scale is om hem groter en kleiner te maken, en rotate is om hem plaatje rond te kunnen draaien. Ik heb dit nog wel even voor je gemaakt, zodat je een beetje een idee krijgt van waar welke optie goed voor is:

Hmm bedankt ik zal nog een beter kijken maar zo te zien hebben jullie Photoshop allemaal in het Engels :(

Geplaatst:

MVG,

gtaman122 -Omar-

Hmm bedankt ik zal nog een beter kijken maar zo te zien hebben jullie Photoshop allemaal in het Engels :(

Ik had vroeger zelf ook photoshop elements 5.0 in het Nederlands. Dit kan soms inderdaad heel irritant zijn, maar ik ben zo veel dingen te weten gekomen wat het was:

- Vertaalmachine op internet (voorbeeld: babelfish.altavista.com)

- Woordenboek Engels -> Nederlands.

- Kijken bij tutorials, als je bijvoorbeeld pin light moet doen en er staat een plaatje bij, welk effect er het meeste op lijkt.

Succes!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...