Jump to content

Netwerk

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik wil graag een soort netwerk opzetten met een HD zodat je er met elke computer in ons netwerk op die HD kan.

Wij hebben ongeveer deze opstelling:

opstelling.jpg

PC 1 zit direct aangesloten op het modem met een Ethernet kabel.

PC 2 t/m 4 verbinden met draadloos internet via de router met het modem.

Ik weet niet precies wat voor modem we hebben, maar zou het mogelijk zijn om er voor te zorgen dat al onze computers op die HD kunnen?

Greetz :sigaar:

Geplaatst:

Voor XP weet ik het niet precies, maar ik weet wel hoe het in Vista moet (dat zal wel hetzelfde zijn, maar neem me niet kwalijk als ik het fout heb). Ga naar deze computer en klip met de rechtermuisknop op 'Lokaal Station', en druk dan op 'Eigenschappen'. Dan ga je naar het tabblad, 'delen' en je configureert de schijf.

Dan ga je naar het netwerk centrum en je zet de computer 'delen open'. Hoe dit precies op XP werkt weet ik niet, maar het staat er allemaal wel vrij duidelijk aangegeven. Voor de beginnende gebruiker, je kan het netwerk centrum vinden door naar Configuratiescherm te gaan of direct via de verkenner, deze computer of de zoekmachine er heen te gaan.

Ook moet de PC1 op de router aangesloten zijn, in plaats van alleen het modem. Dus succes! :dans:

Geplaatst: (bewerkt)

Nou ik heb XP dus daar zit het volgens mij iets anders :7

Er is nog wel iets: ik kan een draadloos netwerk opzetten tussen PC2 t/m PC4. Maar niet met PC1 omdat je voor een draadloos netwerk de Windows XP Zero configuratie geactiveerd moet hebben. Zou ik het ook kunnen doen door een normaal netwerk op te zetten?

[edit]Waar moet je dan eigenlijk de HD op aansluiten?

Bewerkt: door Galiorix
Geplaatst:

Als je een externe HD wilt toevoegen in Windows XP alsof het wordt weergeven als een gewone HD, moet je naar Verkenner gaan, rechtermuisknop op Deze Computer en dan Netwerkverbinding maken... selecteren. Kies een stationsletter en selecteer de HD. Nu kan je er vanaf die pc op komen. Dit kan je nu met elke pc doen. Tip: geef op elke pc de HD dezelfde stationsletter, dan is deze makkelijk te herkennen.

Hopelijk is dit wat je bedoelde. :)

Geplaatst:

Niet helemaal :7 Maar dit was toch wel nuttig om te weten dus toch bedankt :)

Ik bedoelde: Ik wil dus dat iedereen constant op die HD kan, maar waar moet ik hem dan op aansluiten zodat iedereen erop kan, maar dat mijn PC niet constant aan hoefd te staan.

Geplaatst:

Wat dacht je van rechtstreeks op de router. Ofwel je router moet over een USB-aansluiting beschikken, of je HD moet over een UTP aansluiting beschikken. Op die manier maak je er een netwerkschijf van.. Om een Externe harde schijf benaderbaar te maken terwijl hij op een pc aangesloten is zal die pc ook aan moeten staan..

Geplaatst:

Nog bedankt Thundercover en RonaldVC voor jullie reacties, ik heb nu een netwerk opgezet tussen PC1 en PC3.

Op het internet heb ik een externe HD met UTP aansluiting gevonden, kan die dan ook in deze aansluitingen:

DSC00348.jpg

En als ik hem dan op die aansluitingen aangesloten heb, hoe moet ik er dan in XP verbinding mee maken?

Geplaatst:

Dat hangt volledig van de HD in kwestie af. Soms word hij gewoon als netwerkapparaat herkend, dan kom je weg met een verwijzing naar bijvoorbeeld: "\\#HD naam#\shared" of zoiets.

Voor andere soorten ben je weer de bijgeleverde sofware nodig.

Geplaatst:

Nouja ik ga van de week naar een lokale computer zaak en ik hoop dat zij me dan verder kunnen helpen.

Zou iemand mij misschien helderheid kunnen verschaffen over pinter delen?

Geplaatst:
Zou iemand mij misschien helderheid kunnen verschaffen over pinter delen?
Precies hetzelfde als een HDD. Beschikt de printer over een UTP-poort (voor in de router) of zelfs een draadloze netwerkkaart, kan deze gewoon aangesloten worden op de router. Heeft de printer dat niet, zijn er kastjes verkrijgbaar die het mogelijk maken de printer alsnog aan te sluiten op de router, bekabeld, en draadloos. Let er echter wel op dat er verschillende soorten te verkrijgen zijn. Ze zijn er namelijk voor de "All-In-One" printers, en voor gewone printers. Prijzen liggen tussen de 40 en 70 Euro, en van verschillende fabrikanten.

Eenmaal correct aangesloten op de router, en na installatie, is de printer benaderbaar voor alle in het netwerk aanwezige computers..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...