Pitbull Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 (bewerkt) Het EK voetbal, komende zomer in Oostenrijk en Zwitserland, wordt mogelijk drooggelegd. De Oostenrijkse minister van Binnenlandse Zaken dreigt met een algeheel alcoholverbod bij risicowedstrijden. Zwitserland dreigt nog niet met een alcoholverbod. Dat meldt De Telegraaf.Alcoholarm bier Schnapps, de lokale jenever, is er al helemaal taboe. In de zogeheten 'fanzones', de pleinen van de binnensteden waar grote schermen komen voor supporters, zou er bovendien alleen maar alcoholarm bier met 3,5 procent alcohol geschonken mogen worden. "Als er in Innsbruck iets misgaat en Nederland bijvoorbeeld tegen Duitsland in Salzburg moet spelen, dan komt er mogelijk een algeheel alcoholverbod in Salzburg", zegt Norbert Mair, betrokken bij de organisatie van het EK voor Salzburg. "Dit geldt niet alleen voor Salzburg, maar voor het hele land. Bij kans op ongeregeldheden komt er een alcoholverbod." Carlsberg protesteert Voetbalorganisatie UEFA en bierbrouwer Carlsberg, dat het EK sponsort, zijn het niet eens met de Oostenrijkse overheid. "Hier is het laatste woord nog niet over gezegd. Carlsberg wil niet dat er alcoholarm bier geschonken moet worden en de UEFA ook niet. Er is een stevige discussie over gaande", zegt Mair. "Schnapps zal in ieder geval niet geschonken worden." Cafés buiten de fanzones is het wel toegestaan te schenken wat ze willen. Betwijfeld wordt dan ook of de maatregel effect zal hebben. Zwitserland dreigt nog niet met drooglegging. bron: HLN.be Langs één kant vind ik dit wel een goed initatief...Zo worden er minder rellen voorkomen. Maar buiten de fanzones kan men wel nog dronken worden. Langs de andere kant vind ik het 'slecht' initatief: De goeden worden gestrafd door de 'slechten'... Wat vind jij erover? Bewerkt: 1 oktober 2007 door Pitbull Reageren
Klokkie89 Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 (bewerkt) Terecht, want die zinloze voetbalrellen iedere keer kosten de gemeentes klauwen vol met geld. En miss helpt het om in het vervolg die zinloze rellen te voorkomen En zonder alcohol kan je ook gezelig naar een voetbalwedstrijd kijken Bewerkt: 1 oktober 2007 door Klokkie89 Reageren
RobertSA Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 Wat een onzin, rellen komen er toch wel. Gewoon partybier doen dan, heb je tenminste nog 'bier' (wat dan niet meer te zuipen is). Reageren
Mister.X Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 Zonder alcohol dan maar! Reageren
Groot-Duimpje Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 het word minder gezllig , alleen minder rellen dat zeker , we kijken hoe het uitloopt , misschien gaan ze nu zeker rellen omdat ze geen alcohol hebben. Reageren
NilsHolgersson Geplaatst: 1 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2007 En zonder alcohol kan je ook gezelig naar een voetbalwedstrijd kijken Ze duren alleen wat langer. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 5 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2007 En zonder alcohol kan je ook gezelig naar een voetbalwedstrijd kijken Ze duren alleen wat langer. Gaan we ook nog on-topic? Anyway ik vind een ek/wk zonder alcohol wel een goed initiatief, het voorkomt denk ik grote vechtpartijen ed. Wel vind ik dat er een alternatief geboden moet worden, malt bier of zeer alcohol arm bier. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 5 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2007 Ach, ik kijk wel vanaf de bank met een biertje in m'n rechterhand. Reageren
TomHagen Geplaatst: 9 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 Er zij toch nooooooit rellen bij E- en WK's! Bij het clubvoetbal wel maar ik dacht dat bij nationaal voetbal alleen Familie's komen met kleine kinderen die jellen: "Hup Holland Hup!" Maar als de hooligans komen... Reageren
JasonStatham Geplaatst: 9 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 Er zij toch nooooooit rellen bij E- en WK's! Bij het clubvoetbal wel maar ik dacht dat bij nationaal voetbal alleen Familie's komen met kleine kinderen die jellen: "Hup Holland Hup!"Maar als de hooligans komen... volgens mij zijn er ooit rellen geweest bij zwitserland turkije ofzo en dat ging om de WK - kfalifikatie heet was del aatste ronden wie die won ging naar het WK Reageren
Pitbull Geplaatst: 9 oktober 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 ja, inderdaad. Bij clubs word er dikwijls meer gevochten dan bij de nationale ploegen. Dat komt deels ook omdat er meer politie en/of secuirity aanwezig is tijdens internationale wedstrijden dan in de competitie e.d. Maar ook omdat de concurrentie veel groter is bij clubs, daar heb je dan derby's... Reageren
TomHagen Geplaatst: 9 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 ja, inderdaad. Bij clubs word er dikwijls meer gevochten dan bij de nationale ploegen. Dat komt deels ook omdat er meer politie en/of secuirity aanwezig is tijdens internationale wedstrijden dan in de competitie e.d.Maar ook omdat de concurrentie veel groter is bij clubs, daar heb je dan derby's... Ik denk dat het vooral door het publiek komt. Naar de clubs gaan veel mensen van jonge leeftijd, naar Nationaal voetbal vooral kinderen en ouders enzo, en minder jongeren. Ten minste ik hoef niet naar een EK. CL wedstrijd van PSV is veel vetter Dus geen alcohol lijkt mij erg overdreven. Dan wordt er gewoon alcohol uit de supermarkt meegenomen denk ik. Reageren
RobertSA Geplaatst: 9 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 Haha wed maar dat er wat afgereld wordt op zo'n EK. Maar dat wordt vaak in de doofpot gestopt. Nederlandse Hooligans zijn niet zo actief omdat als alle hooligans van verschillende clubs samengaan dat nooit goedkomt. Bijv Hooligans van PSV, Ajax en Feyenoord zullen elkaar nooit helpen, omdat ze elkaar keihard haten, net als Vitesse en NEC elkaar haten, en NAC en Willem II etc etc. In landen als Engeland, Duitsland en Turkijë willen ze nog wel eens de onderlinge strijdbijl begraven. Die Engelse bijv operen echt als een leger hoor, grote klasse. Reageren
TomHagen Geplaatst: 9 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 9 oktober 2007 Haha wed maar dat er wat afgereld wordt op zo'n EK. Maar dat wordt vaak in de doofpot gestopt. Nederlandse Hooligans zijn niet zo actief omdat als alle hooligans van verschillende clubs samengaan dat nooit goedkomt. Bijv Hooligans van PSV, Ajax en Feyenoord zullen elkaar nooit helpen, omdat ze elkaar keihard haten, net als Vitesse en NEC elkaar haten, en NAC en Willem II etc etc. In landen als Engeland, Duitsland en Turkijë willen ze nog wel eens de onderlinge strijdbijl begraven. Die Engelse bijv operen echt als een leger hoor, grote klasse. Dit slaat nergens op. Nederlandse hooligans gaan niet in hun clubshirt naar Oranje, dus licht het daar helemaal niet aan, maar aan het feit dat het Nederllands voetbal weinig tot geen hooligans aantrekt. In andere landen misschien wel maar dat weet ik niet. Reageren
RobertSA Geplaatst: 10 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 10 oktober 2007 Haha wed maar dat er wat afgereld wordt op zo'n EK. Maar dat wordt vaak in de doofpot gestopt. Nederlandse Hooligans zijn niet zo actief omdat als alle hooligans van verschillende clubs samengaan dat nooit goedkomt. Bijv Hooligans van PSV, Ajax en Feyenoord zullen elkaar nooit helpen, omdat ze elkaar keihard haten, net als Vitesse en NEC elkaar haten, en NAC en Willem II etc etc. In landen als Engeland, Duitsland en Turkijë willen ze nog wel eens de onderlinge strijdbijl begraven. Die Engelse bijv operen echt als een leger hoor, grote klasse. Dit slaat nergens op. Nederlandse hooligans gaan niet in hun clubshirt naar Oranje, dus licht het daar helemaal niet aan, maar aan het feit dat het Nederllands voetbal weinig tot geen hooligans aantrekt. In andere landen misschien wel maar dat weet ik niet. Tuurlijk gaan ze niet in hun clubshirt, Casual Scene noemen ze dat;) Maar ze weten echt wel welke hooligans bij PSV Ajax Feyenoord of Den Haag horen hoor. Het trekt geen hooligans omdat Nederlandse hooligans door de onderlinge rivaliteit niet samen kunnen werken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.