[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 ik heb een vraagje... wat is die "VirtualWorld" eigenlijk?
opacool6 Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 ik heb een vraagje... wat is die "VirtualWorld" eigenlijk? waar ben je het tegen gekomen
Ophion Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 Hallo, Ik ben begonnen met PAWN scripten. Alleen het ging goed met de tutorial van Team vs Team basic script alleen nu doe ik compile/run en ik zie 4 errors. Dit zijn ze: C:\Jeroen\Pawn script.pwn(24) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\Jeroen\Pawn script.pwn(24) : error 017: undefined symbol "Ballas" C:\Jeroen\Pawn script.pwn(24) : error 017: undefined symbol "vs" C:\Jeroen\Pawn script.pwn(24) : fatal error 107: too many error messages on one line Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 4 Errors. Dit is de script: public OnGameModeInit() { SetGameModeText(“Ballas vs Vagos"”); SetWorldTime(12); // tijd in uren. ShowNameTags(1); // Spelers namen boven health balk aan of uit. Nu aan ShowPlayerMarkers(1); // Blokjes op radar aan of uit? Nu aan AddStaticVehicle(420,2482.877,-1654.292,13.30307, 44.8214, 1, 2, 3); AddStaticVehicle(420,2498.986,-1682.171,13.3638, 44.8214, 1, 2, 3); AddPlayerClass(70,2512.473,-1671.403,13.49048,44.8214,9,500,25,500,32,500); AddPlayerClass(70,2512.473,-1671.403,13.49048,44.8214,9,500,25,500,32,500); Wat is hier fout aan? Ik zie zelf wel dat het bij regel 24 is. En de naam. Maar wat verder? I dont know. Groetjes Jeroen.
Sandra Geplaatst: 16 januari 2008 Rapport Geplaatst: 16 januari 2008 (bewerkt) Je moet namen tussen aanhalingstekens zetten. SetGameModeText("Ballas vs Vagos"); ik heb een vraagje... wat is die "VirtualWorld" eigenlijk? Een virtual world is een soort van 2e map. De standaard map is virtual world '0' Als een bepaalde speler in virtual world 1 is, kan die niet de auto's, spelers en andere dingen die in virtual world 0 zijn. Volgens mij kan je maximaal 100 virtualworlds gebruiken. (Dus t/m VirtualWorld 99) Je 'teleporteerd' een speler naar eeen virtual world met SetPlayerVirtualWorld(playerid, wereld-nummer); Oeps, sorry voor dubbelpost :$ >>> Door Azer: Voortaan niet meer doen he ^^ posts samengevoegd <<< Bewerkt: 16 januari 2008 door Azer
Ophion Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 Sorry maar het werkt nog niet Ik krijg nu veeeeeel meer error's :/ C:\Jeroen\Pawn script.pwn(25) : warning 217: loose indentation C:\Jeroen\Pawn script.pwn(29) : warning 217: loose indentation C:\Jeroen\Pawn script.pwn(29) : warning 202: number of arguments does not match definition C:\Jeroen\Pawn script.pwn(31) : warning 202: number of arguments does not match definition C:\Jeroen\Pawn script.pwn(36) : warning 209: function "OnGameModeInit" should return a value C:\Jeroen\Pawn script.pwn(49) : warning 217: loose indentation C:\Jeroen\Pawn script.pwn(50) : warning 217: loose indentation C:\Jeroen\Pawn script.pwn(53) : error 010: invalid function or declaration C:\Jeroen\Pawn script.pwn(58) : error 017: undefined symbol "gTeam" C:\Jeroen\Pawn script.pwn(60) : error 017: undefined symbol "gTeam" C:\Jeroen\Pawn script.pwn(80) : error 017: undefined symbol "x_max" C:\Jeroen\Pawn script.pwn(81 -- 83) : error 001: expected token: ",", but found "-integer value-" C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : warning 217: loose indentation C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : warning 215: expression has no effect C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : warning 215: expression has no effect C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : error 001: expected token: ";", but found ")" C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\Jeroen\Pawn script.pwn(83) : fatal error 107: too many error messages on one line Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 8 Errors. public OnGameModeInit() { SetGameModeText("Ballas vs Vagos"); SetWorldTime(12); // tijd in uren. ShowNameTags(1); // Spelers namen boven health balk aan of uit. Nu aan ShowPlayerMarkers(1); // Blokjes op radar aan of uit? Nu aan AddStaticVehicle(420,2482.877,-1654.292,13.30307, 44.8214, 1, 2, 3); AddStaticVehicle(420,2498.986,-1682.171,13.3638, 44.8214, 1, 2, 3); AddPlayerClass(70,2512.473,-1671.403,13.49048,44.8214,9,500,25,500,32,500); AddPlayerClass(70,2512.473,-1671.403,13.49048,44.8214,9,500,25,500,32,500); } //------------------------------------- public OnPlayerConnect(playerid) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_GREY); // Kleur GameTextForPlayer(playerid,"~r~Hello ~w~You ~y~All ~r~Welcome!",2000,5); //He joined! return 1; } //------------------------------------- public SetupPlayerForClassSelection(playerid) { SetPlayerInterior(playerid,11); SetPlayerPos(playerid,508.7362,-87.4335,998.9609); SetPlayerCameraPos(playerid,508.7362,-83.4335,998.9609); SetPlayerCameraLookAt(playerid,508.7362,-87.4335,998.9609); SetPlayerFacingAngle(playerid,0.0); } return 1; //------------------------------------- public SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid) { if(classid == 70 || classid == 71 || classid == 72) { gTeam[playerid] = TEAM_VAGOS; } else if(classid == 73 || classid == 74 || classid == 75) { gTeam[playerid] = TEAM_BALLAS; } } static gTeam[MAX_PLAYERS]; //------------------------------------- public SetPlayerToTeamColor(playerid) { if(gTeam[playerid] == TEAM_VAGOS) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_YELLOW); // geel } else if(gTeam[playerid] == TEAM_BALLAS) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_PINK); // roze/paars } } //----------------------------------------- public OnPlayerSpawn(playerid) { SetPlayerToTeamColor(playerid); SetPlayerInterior(playerid,0); if(gTeam[playerid] == TEAM_VAGOS) { SetPlayerWorldBounds(playerid,x_max, x_min, y_max, y_min); GameTextForPlayer(playerid, "Kill the ~r~Ballas!" 6000,5); } else if(gTeam[playerid] == TEAM_BALLAS) { SetPlayerWorldBounds(playerid,x_max, x_min, y_max, y_min); GameTextForPlayer(playerid, "Kill the ~y~Vagos!", 6000,5); } return 1; } return 1; } //--------------------------------------------- public ExitTheGameMode() { GameModeExit(); } //------------------------------------------ public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { new deathstr[256]; new whodiedname[MAX_PLAYER_NAME+1]; new whokilledname[MAX_PLAYER_NAME+1]; new deathreasonstr[256]; GetPlayerName(playerid,whodiedname,MAX_PLAYER_NAME); GetWeaponName(reason,deathreasonstr,255); if(killerid == INVALID_PLAYER_ID) { if(strlen(deathreasonstr)) { format(deathstr,256,"%s died (%s)",whodiedname,deathreasonstr); } else { format(deathstr,256,"%s died",whodiedname); } SendClientMessageToAll(OBJECTIVE_COLOR, deathstr); } else { GetPlayerName(killerid,whokilledname,MAX_PLAYER_NAME); if(gTeam[killerid] != gTeam[playerid]) { // Valid kill if(strlen(deathreasonstr)) { format(deathstr,256,"%s was killed by %s (%s)",whodiedname,whokilledname,deathreasonstr); } else { format(deathstr,256,"%s was killed by %s",whodiedname,whokilledname); } SendClientMessageToAll(OBJECTIVE_COLOR, deathstr); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1); } else { // Team kill format(deathstr,256,"%s killed team-mate %s (%s)",whokilledname,whodiedname,deathreasonstr); SendClientMessageToAll(OBJECTIVE_COLOR, deathstr); } } return 1; } // This is a comment // uncomment the line below if you want to write a filterscript //#define FILTERSCRIPT #if defined FILTERSCRIPT public OnFilterScriptInit() { print("\n--------------------------------------"); print(" Blank Filterscript by your name here"); print("--------------------------------------\n"); return 1; } public OnFilterScriptExit() { return 1; } #else main() { print("\n----------------------------------"); print(" Blank Gamemode by your name here"); print("----------------------------------\n"); } #endif public OnGameModeInit() { // Don't use these lines if it's a filterscript SetGameModeText("Ballas vs Vagos"); AddPlayerClass(0, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0); return 1; Tjah dan maar een hele stuk code..... HELP!?!?
opacool6 Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 (bewerkt) ik wil graag dat als er spelers in mijn server komen dat er dan staat (speler) has joined the server ik had dit gemaakt maar het is waarschijnlijk niet goed: SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, "%s has joined the server"); dit staat onderandere bij public onplayerconnect Bewerkt: 17 januari 2008 door opacool6
Sandra Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 ik wil graag dat als er spelers in mijn server komen dat er dan staat (speler) has joined the server ik had dit gemaakt maar het is waarschijnlijk niet goed: SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, "%s has joined the server"); dit staat onderandere bij public onplayerconnect Hoe moet de server weten wat '%s' is? new string[128]; new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); format(string, sizeof(string), "%s has joined the server", PlayerName); SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string);
opacool6 Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 ik wil graag dat als er spelers in mijn server komen dat er dan staat (speler) has joined the server ik had dit gemaakt maar het is waarschijnlijk niet goed: SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, "%s has joined the server"); dit staat onderandere bij public onplayerconnect Hoe moet de server weten wat '%s' is? new string[128]; new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; GetPlayerName(playerid, PlayerName, sizeof(PlayerName)); format(string, sizeof(string), "%s has joined the server", PlayerName); SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string); wat moet je er aan veranderen om er voor te zorgen dat als iemand zich uitlogd dat er dan staat: (playernaam)has left the server of(playernaam)heeft zelfmoord gepleegd
Sandra Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 voor het verlaten van de server, verander je de tekst 'joined' in 'left' en zet je de code bij OnPlayerDisconnect voor als je een speler dood gaat, verander je het woordje 'joined' in 'died' en zet je de code bij OnPlayerDeath
opacool6 Geplaatst: 17 januari 2008 Rapport Geplaatst: 17 januari 2008 okee erg bedankt had me server hard nodig
opacool6 Geplaatst: 18 januari 2008 Rapport Geplaatst: 18 januari 2008 (bewerkt) ik ben nou een paar dagen aan het kutten met het volgende: je kan je eigen huis kopen waarbij je eigen auto als je je huis hebt gekocht wordt je er automatisch ingezet als je dood gaat je kan hem kopen en verkopen en je kan bijvoorbeeld pas als je level 6 hebt een vila kopen maar het lukt maar niet ik weet hoe het moet maar het lukt gewoon niet als iemand ook zoiets heeft kan hij het me alsjeblieft versturen. alvast bedankt Bewerkt: 18 januari 2008 door opacool6
Ophion Geplaatst: 20 januari 2008 Rapport Geplaatst: 20 januari 2008 Hallo, Ik heb een vraagje. Als ik een command wil maken.... Die alleen een soort "Team" kan gebruiken. Wat voor script komt er dan bij ? Groetjes Jeroen... @hierboven: Eehhhh Volgens mij is dit het PAWN scripting problemen topic, en niet het Zoek hier je script topic
Remcconen Geplaatst: 20 januari 2008 Rapport Geplaatst: 20 januari 2008 ik ben nou een paar dagen aan het kutten met het volgende:je kan je eigen huis kopen waarbij je eigen auto als je je huis hebt gekocht wordt je er automatisch ingezet als je dood gaat je kan hem kopen en verkopen en je kan bijvoorbeeld pas als je level 6 hebt een vila kopen maar het lukt maar niet ik weet hoe het moet maar het lukt gewoon niet als iemand ook zoiets heeft kan hij het me alsjeblieft versturen. alvast bedankt Wat jij bedoelt is een RPG script Role Play Game. Er zitten wel wat standaart RPG gamemode's bij.
Remcconen Geplaatst: 20 januari 2008 Rapport Geplaatst: 20 januari 2008 ik ben nou een paar dagen aan het kutten met het volgende:je kan je eigen huis kopen waarbij je eigen auto als je je huis hebt gekocht wordt je er automatisch ingezet als je dood gaat je kan hem kopen en verkopen en je kan bijvoorbeeld pas als je level 6 hebt een vila kopen maar het lukt maar niet ik weet hoe het moet maar het lukt gewoon niet als iemand ook zoiets heeft kan hij het me alsjeblieft versturen. alvast bedankt Wat jij bedoelt is een RPG script Role Play Game. Er zitten wel wat standaart RPG gamemode's bij.
Sandra Geplaatst: 20 januari 2008 Rapport Geplaatst: 20 januari 2008 Hallo, Ik heb een vraagje.Als ik een command wil maken.... Die alleen een soort "Team" kan gebruiken. Wat voor script komt er dan bij ? Groetjes Jeroen... if(strcmp(cmdtext, "/commando", true) == 0) { if(gTeam[playerid] == HierDeNaamVanHetTeam) { //hier de rest van het commando } return 1; } Lang leve de if-statements
Recommended Posts