Sandra Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 maar voor dat geld, dat werkt niet... wanneer ik het geld opraap, dan gebeurd er niets ik had dan bij onplayerpickuppickup, geplaatst, dat hij dan 1000$ krijgt, maar dat werkt niet ps, thx voor die cirkel Dan moet je even die code hier posten, zal ik kijken of ik je ermee kan helpen
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 (bewerkt) bovenaan: new Money_Pickup; ergens tussen script: //--------------------------------------------------------- public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { GameTextForPlayer(playerid,"~w~LOL, YOU DIED",1000,1); SendDeathMessage(killerid, playerid, reason); GameTextForPlayer(killerid,"~r~You Murderer!",4000,3); new Float:MoneyX, Float:MoneyY, Float:MoneyZ; GetPlayerPos(playerid, MoneyX, MoneyY, MoneyZ); Money_Pickup=CreatePickup(1212, 3, MoneyX, MoneyY, MoneyZ); return 1; } //--------------------------------------------------------- public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid==1212) { GivePlayerMoney(playerid,Money_Pickup); } } //--------------------------------------------------------- ps, waarom is die 1ste codebox zo groot? xD Bewerkt: 2 februari 2008 door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
.Timothy Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 [...] Je wilt geld geven, maar Money_Pickup is een pickup bij jou, en geen geldsom. Als je geld wilt geven moet je GivePlayerMoney(playerid,1000); doen. Let wel, alle bankbiljet-pickups geven nu 1000. De reden waarom je niks krijgt is dat je bij het maken van je pickup geen geld hoeft in te voeren, maar bij het oppakken wel. Jij geeft eigenlijk 'Money_Pickup' aan de speler, maar 'Money_Pickup' is de pickup zelf. De reden waarom je codebox zo groot is is omdat de codebox vaste groottes heeft, en de -tag niet. Voor kleine codes raad ik je dus aan om de [code]-tag te gebruiken.
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 (bewerkt) thx, maar het werkt nog steeds niet :/ dus dan mag die Money_Pickup= van bij Money_Pickup=CreatePickup(1212, 3, MoneyX, MoneyY, MoneyZ); weg? en de new Money_Pickup; ook? maar dan werkt net ook niet Bewerkt: 2 februari 2008 door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Sandra Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 (bewerkt) bovenaan: new Money_Pickup; ergens tussen script: //--------------------------------------------------------- public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid==1212) { GivePlayerMoney(playerid,Money_Pickup); } } //--------------------------------------------------------- public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid==Money_Pickup) { GivePlayerMoney(playerid, 1000); } return 1; } ps, waarom is die 1ste codebox zo groot? xD Omdat je [ codebox ] (zonder spaties gebruikt, gebruik voortaan [ code ] De maak je door op # te klikken in de werkbalk Bewerkt: 2 februari 2008 door Sandra18[NL]
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 (bewerkt) er is iets raar, ik kan maar 1x die pickup nemen, en daarna niet meer en elke keer als ik spawn, dan gaat er 100$ weg dat is echt raar, want dat staat nergens in mijn script als ik dat stukje van die drop weg doen, gaat er geen 100$ af Bewerkt: 2 februari 2008 door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
[FA]Raven Geplaatst: 2 februari 2008 Rapport Geplaatst: 2 februari 2008 ik moet wel even waarschuwen dat als er veel pickups in het spel komen, pickupid behoorlijk in de war raakt (slaat verkeerde IDs op), het is dus beter om in OnPlayerPickUpPickup() te kijken waar iemand precies staat, in plaats van het id van de pickup te gebruiken!
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 3 februari 2008 Rapport Geplaatst: 3 februari 2008 (bewerkt) ik moet wel even waarschuwen dat als er veel pickups in het spel komen, pickupid behoorlijk in de war raakt (slaat verkeerde IDs op), het is dus beter om in OnPlayerPickUpPickup() te kijken waar iemand precies staat, in plaats van het id van de pickup te gebruiken! maar de enige geld pickups die ik gebruik, zijn die dat een speler achterlaat wanneer hij sterft maar hoe los ik dat probleem dan op? (zonder met de plaats van de speler te werken) Bewerkt: 3 februari 2008 door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Ophion Geplaatst: 4 februari 2008 Rapport Geplaatst: 4 februari 2008 Hallo, Ik heb nog steeds een probleem met /blablabla ID scripten.. Die maar één soort team kan gebruiken. Ik heb wiki samp gebruikt en dit is mijn code: if(strcmp(cmd, "/sayhello", true) == 0) { if(gTeam[playerid] == TEAM_KIDNAP) { new tmp[30]; // assign the id (written by the user) to tmp tmp = strtok(cmdtext, idx); // convert the id to an integer using strval (this is essential) // and assign to otherplayer new otherplayer = strval(tmp); if(IsPlayerConnected(otherplayer)) { SendClientMessage(otherplayer, 0xFFFF00AA, "Hi, hello!"); } return 1; } En dit daar onder: strtok( const string[], &index, const seperator[] = " " ) { new index2, result[ 30 ]; index2 = strfind(string, seperator, false, index); if(index2 == -1) { if(strlen(string) > index) { strmid(result, string, index, strlen(string), 30); index = strlen(string); } return result; // This string is empty, probably, if index came to an end } if(index2 > (index + 29)) { index2 = index + 29; strmid(result, string, index, index2, 30); index = index2; return result; } strmid(result, string, index, index2, 30); index = index2 + 1; return result; } Kan iemand even kijken wat hier fout aan is? Dat zou geweldig zijn! Volgens mij ben ik iets met: Else if(gTeam [playerid] vergeten Groetjes Jeroen!
Remcconen Geplaatst: 4 februari 2008 Rapport Geplaatst: 4 februari 2008 Heb je error's dan? Zo ja zet ze er bij. Dan wordt het een stuk makkelijker
Ophion Geplaatst: 4 februari 2008 Rapport Geplaatst: 4 februari 2008 Heb je error's dan? Zo ja zet ze er bij. Dan wordt het een stuk makkelijker Eigenlijk, Denk ik niet dat dat er iets toe doet. Omdat ik weet dat ik iets mis, en niet dat ie errors aangeeft. Ik vraag dus als iemand kan kijken wat ik nou mis, Groetjes Jeroen.
Sandra Geplaatst: 4 februari 2008 Rapport Geplaatst: 4 februari 2008 Als er geen errors komen, waarom test je het dan niet eerst? Misschien werkt het wel
opacool6 Geplaatst: 6 februari 2008 Rapport Geplaatst: 6 februari 2008 ik heb een probleme al ik een mannetje kies in me server dan valt server uit en dat gebeurt bijna bij allee mannetjes
WackoX Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Ik heb een probleem, ik gebruik dit: CreateVehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1); En dit daar boven: new Float:x, Float:y, Float:z, Float:a; Maar als ik de auto spawn, dan gebeurt er niks? ik wil dus hebben dat er dan een auto spawn op de plek waar jij bent.
opacool6 Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 Ik heb een probleem, ik gebruik dit: CreateVehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1); En dit daar boven: new Float:x, Float:y, Float:z, Float:a; Maar als ik de auto spawn, dan gebeurt er niks? ik wil dus hebben dat er dan een auto spawn op de plek waar jij bent. volgens mij is het: addstaticvehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1); in plaats van: CreateVehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1);
Recommended Posts