Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Recommended Posts

Geplaatst:

maar voor dat geld, dat werkt niet...

wanneer ik het geld opraap, dan gebeurd er niets

ik had dan bij onplayerpickuppickup, geplaatst, dat hij dan 1000$ krijgt, maar dat werkt niet :N

ps, thx voor die cirkel :puh:

Dan moet je even die code hier posten, zal ik kijken of ik je ermee kan helpen ;)

  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

bovenaan:

new Money_Pickup;

ergens tussen script:

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
   GameTextForPlayer(playerid,"~w~LOL, YOU DIED",1000,1);
   SendDeathMessage(killerid, playerid, reason);
   GameTextForPlayer(killerid,"~r~You Murderer!",4000,3);

   new Float:MoneyX, Float:MoneyY, Float:MoneyZ;
   GetPlayerPos(playerid, MoneyX, MoneyY, MoneyZ);
   Money_Pickup=CreatePickup(1212, 3, MoneyX, MoneyY, MoneyZ);
   return 1;
}

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
   if(pickupid==1212)
   {
   	GivePlayerMoney(playerid,Money_Pickup);
   }
}

//---------------------------------------------------------

ps, waarom is die 1ste codebox zo groot? xD

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Geplaatst:
[...]
Je wilt geld geven, maar Money_Pickup is een pickup bij jou, en geen geldsom. Als je geld wilt geven moet je
GivePlayerMoney(playerid,1000);

doen. Let wel, alle bankbiljet-pickups geven nu 1000. De reden waarom je niks krijgt is dat je bij het maken van je pickup geen geld hoeft in te voeren, maar bij het oppakken wel. Jij geeft eigenlijk 'Money_Pickup' aan de speler, maar 'Money_Pickup' is de pickup zelf.

De reden waarom je codebox zo groot is is omdat de codebox vaste groottes heeft, en de

-tag niet. Voor kleine codes raad ik je dus aan om de [code]-tag te gebruiken.
Geplaatst: (bewerkt)

thx, maar het werkt nog steeds niet :/

dus dan mag die

Money_Pickup=

van bij

Money_Pickup=CreatePickup(1212, 3, MoneyX, MoneyY, MoneyZ);

weg?

en de

new Money_Pickup;

ook?

maar dan werkt net ook niet

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Geplaatst: (bewerkt)

bovenaan:

new Money_Pickup;

ergens tussen script:


//---------------------------------------------------------

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
   if(pickupid==1212)
   {
   	GivePlayerMoney(playerid,Money_Pickup);
   }
}

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid==Money_Pickup)
{
GivePlayerMoney(playerid, 1000);
}
return 1;   
}

ps, waarom is die 1ste codebox zo groot? xD

Omdat je [ codebox ] (zonder spaties gebruikt, gebruik voortaan [ code ]

De maak je door op # te klikken in de werkbalk ;)

Bewerkt: door Sandra18[NL]
Geplaatst: (bewerkt)

er is iets raar, ik kan maar 1x die pickup nemen, en daarna niet meer

en elke keer als ik spawn, dan gaat er 100$ weg :?

dat is echt raar, want dat staat nergens in mijn script

als ik dat stukje van die drop weg doen, gaat er geen 100$ af

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Geplaatst:

ik moet wel even waarschuwen dat als er veel pickups in het spel komen, pickupid behoorlijk in de war raakt (slaat verkeerde IDs op), het is dus beter om in OnPlayerPickUpPickup() te kijken waar iemand precies staat, in plaats van het id van de pickup te gebruiken!

Geplaatst: (bewerkt)

ik moet wel even waarschuwen dat als er veel pickups in het spel komen, pickupid behoorlijk in de war raakt (slaat verkeerde IDs op), het is dus beter om in OnPlayerPickUpPickup() te kijken waar iemand precies staat, in plaats van het id van de pickup te gebruiken!

maar de enige geld pickups die ik gebruik, zijn die dat een speler achterlaat wanneer hij sterft

maar hoe los ik dat probleem dan op? (zonder met de plaats van de speler te werken)

Bewerkt: door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Geplaatst:

Hallo, Ik heb nog steeds een probleem met /blablabla ID scripten.. Die maar één soort team kan gebruiken. Ik heb wiki samp gebruikt en dit is mijn code:

if(strcmp(cmd, "/sayhello", true) == 0)
{
   if(gTeam[playerid] == TEAM_KIDNAP)
	{
	new tmp[30];
	// assign the id (written by the user) to tmp
	tmp = strtok(cmdtext, idx);

	// convert the id to an integer using strval (this is essential)
	// and assign to otherplayer
	new otherplayer = strval(tmp);

	if(IsPlayerConnected(otherplayer))
	{
		SendClientMessage(otherplayer, 0xFFFF00AA, "Hi, hello!");
	}
	return 1;
}

En dit daar onder:

strtok( const string[], &index, const seperator[] = " " )
{
new
	index2,
	result[ 30 ];

index2 =  strfind(string, seperator, false, index);


if(index2 == -1)
{
	if(strlen(string) > index)
	{
		strmid(result, string, index, strlen(string), 30);
		index = strlen(string);
	}
	return result; // This string is empty, probably, if index came to an end
}
if(index2 > (index + 29))
{
	index2 = index + 29;
	strmid(result, string, index, index2, 30);
	index = index2;
	return result;
}
strmid(result, string, index, index2, 30);
index = index2 + 1;
return result;
}

Kan iemand even kijken wat hier fout aan is?

Dat zou geweldig zijn!

Volgens mij ben ik iets met: Else if(gTeam [playerid] vergeten

Groetjes Jeroen! :dans:

Geplaatst:

Heb je error's dan? Zo ja zet ze er bij. Dan wordt het een stuk makkelijker

Geplaatst:
Heb je error's dan? Zo ja zet ze er bij. Dan wordt het een stuk makkelijker

Eigenlijk, Denk ik niet dat dat er iets toe doet.

Omdat ik weet dat ik iets mis, en niet dat ie errors aangeeft.

Ik vraag dus als iemand kan kijken wat ik nou mis,

Groetjes Jeroen.

Geplaatst:

ik heb een probleme

al ik een mannetje kies in me server dan valt server uit

en dat gebeurt bijna bij allee mannetjes

Geplaatst:

Ik heb een probleem, ik gebruik dit:

CreateVehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1);

En dit daar boven:

new Float:x, Float:y, Float:z, Float:a;

Maar als ik de auto spawn, dan gebeurt er niks?

ik wil dus hebben dat er dan een auto spawn op de plek waar jij bent.

Geplaatst:
Ik heb een probleem, ik gebruik dit:

CreateVehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1);

En dit daar boven:

new Float:x, Float:y, Float:z, Float:a;

Maar als ik de auto spawn, dan gebeurt er niks?

ik wil dus hebben dat er dan een auto spawn op de plek waar jij bent.

volgens mij is het:

addstaticvehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1);

in plaats van:

CreateVehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1);

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...