Sandra Geplaatst: 9 februari 2008 Rapport Geplaatst: 9 februari 2008 (bewerkt) volgens mij is het: addstaticvehicle(579, x, y, z, a,-1,-1,-1); opacool6, het is misschien verstandiger om geen codes neer te zetten die sowieso niet werken. Zo komt WackoX alleen maar in de war. - Je bent de hoofdletters van AddStaticVehicle vergeten - AddStaticVehicle heeft geen 8e parameter - WackoX moet wel CreateVehicle gebruiken. WackoX: Heb je wel GetPlayerPos(playerid, x, y, z); gebruik? Bewerkt: 9 februari 2008 door =>Sandra<=
opacool6 Geplaatst: 13 februari 2008 Rapport Geplaatst: 13 februari 2008 sorry daarvoor ik heb iets in elkaar gepuzzelt en het is de bedoelling dat als je //[tekst] in typt dat dan iedereen je tekst in het groot ziet. hier is het script: if(strcmp(cmdtext, "//", true, 5) == 0) if(IsPlayerAdmin(playerid)) { new Variable[256],ID, Index; Variable = strtok(cmdtext, Index); if(!strlen(Variable)) return SendClientMessage(playerid, 0x00ffffff, "* Usage: // [ID]"); ID = strval(Variable); if(IsPlayerConnected(ID)) return GameTextForAll("admin: ID",5000,5); return true; } maar hij doet het niet als ik het in het spel bijv. //blabla intyp dan staat er: unknown command
Sandra Geplaatst: 13 februari 2008 Rapport Geplaatst: 13 februari 2008 (bewerkt) Als je dat nog niet hebt, dan moet je bovenaan OnPlayerCommandText zetten: new cmd[256], tmp[256], idx; cmd = strtok(cmdtext, idx); en dan kan je dit commando gebruiken: if(strcmp(cmd, "//", true)==0) { if(IsPlayerAdmin(playerid)) { new string[128]; format(string, sizeof(string), "Admin: %s", cmdtext[3]); GameTextForAll(string, 6000, 3); return 1; } } Dus om naar iedereen een bericht te sturen, typ je: // <text> Je moet wel een spatie tussen // en de tekst doen. Bewerkt: 13 februari 2008 door =>Sandra<=
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 kan het zijn dat je maar een maximum aantal voertuigen in je server kan zetten? want de client crasht wanneer ik moet spawnen... wanneer wat voertuigen weg doe, dan crasht hij niet :S
Sandra Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 kan het zijn dat je maar een maximum aantal voertuigen in je server kan zetten? want de client crasht wanneer ik moet spawnen... wanneer wat voertuigen weg doe, dan crasht hij niet :S Ja: Generic Limits: * Players - 200 * Vehicle Models - 70 * Vehicles - 700 * Pickups - 100 (dynamic) * Objects - 150 (250 possible but unstable) (dynamic) * Text Draws - 96 (dynamic) * Gang Zones - 1024 (dynamic) * Menus - 128 (dynamic)
Azer Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Ja:Generic Limits: * Players - 200 * Vehicle Models - 70 * Vehicles - 700 * Pickups - 100 (dynamic) * Objects - 150 (250 possible but unstable) (dynamic) * Text Draws - 96 (dynamic) * Gang Zones - 1024 (dynamic) * Menus - 128 (dynamic) Pickup limit is 400.
Sandra Geplaatst: 14 februari 2008 Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Pickup limit is 400. Ohwja, Dan is de General Reference van Samp forum verouderd
Azer Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 14 februari 2008 Ohwja, Dan is de General Reference van Samp forum verouderdInmiddels geupdate
WackoX Geplaatst: 15 februari 2008 Rapport Geplaatst: 15 februari 2008 (bewerkt) - Woeps Bewerkt: 15 februari 2008 door WackoX
Clank Geplaatst: 16 februari 2008 Rapport Geplaatst: 16 februari 2008 (bewerkt) Heej, K ben bezig met zo'n server en ik kom een probleem tegen: public SetPlayerToTeamColor(playerid) { if(gTeam[playerid] == TEAM_CIVILIANS) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_WHITE); } else if(gTeam[playerid] == TEAM_STRIPPERS) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_GRAY); } else if(gTeam[playerid] == TEAM_BLEUGUYS) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_LIGHTBLEU); } else if(gTeam[playerid] == TEAM_AZTEKAS) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_YELLOW); } else if(gTeam[playerid] == TEAM_BALLAS) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_PURPLE); } else if(gTeam[playerid] == TEAM_GROVE) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_GREEN); } else if(gTeam[playerid] == TEAM_COPS) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_BLEU); } else if(gTeam[playerid] == TEAM_ARMY) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_DBLEU); } } Alle regels zeggen precies hetzelfde, maar over die laatste van team_army (regel 226) geeft ie deze errors: (226) : error 001: expected token: ",", but found "-string-" (226) : warning 215: expression has no effect (226) : error 001: expected token: ";", but found ")" (226) : error 029: invalid expression, assumed zero (226) : fatal error 107: too many error messages on one line Het stomme is dat het exact dezelfde code is, alleen andere namen. Ik heb alle teams en kleuren gedefineerd: #include <a_samp> #include <a_players> #include <core> #include <float> #pragma tabsize 0 static gTeam[MAX_PLAYERS]; #define TEAM_CIVILIANS 1 #define TEAM_STRIPPERS 2 #define TEAM_BLEUGUYS 3 #define TEAM_AZTEKAS 4 #define TEAM_BALLAS 5 #define TEAM_GROVE 6 #define TEAM_COPS 7 #define TEAM_ARMY 8 #define COLOR_WHITE 0xFFFFFF #define COLOR_GRAY 0x808080 #define COLOR_LIGHTBLEU 0x40FFFF #define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA #define COLOR_PURPLE 0x800080 #define COLOR_GREEN 0x00C000 #define COLOR_BLEU 0x0000C0 #define COLOR_DBLEU 0x#000080 en ook alle includes die ik nodig heb erbij gezet. HELP! Bewerkt: 16 februari 2008 door Clank
Donwell Geplaatst: 16 februari 2008 Rapport Geplaatst: 16 februari 2008 Je bent achter de ARMY vergeten de callback af te sluiten, op deze manier. else if(gTeam[playerid] == TEAM_ARMY) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_DBLEU); } return 1; } Hierna zal hij het wel moeten doen.
Clank Geplaatst: 16 februari 2008 Rapport Geplaatst: 16 februari 2008 (bewerkt) Nope nog steeds dezelfde errors EDIT:Ik heb gewoon team army en team cops in een gedaan... Bewerkt: 16 februari 2008 door Clank
Sandra Geplaatst: 16 februari 2008 Rapport Geplaatst: 16 februari 2008 ik denk dat het probleem hier aan ligt: #define COLOR_DBLEU 0x#000080 Volgens mij komt het door dat 'hekje' in 0x#000080
Clank Geplaatst: 16 februari 2008 Rapport Geplaatst: 16 februari 2008 OjaXD kan ook wel ik hall het nl van een programma voor het berekenen van hexale waaredenxD
Recommended Posts