Sandra Geplaatst: 16 februari 2008 Rapport Geplaatst: 16 februari 2008 OjaXD kan ook welik hall het nl van een programma voor het berekenen van hexale waaredenxD Hier heb je ook een pagina met vele kleuren + hexadecimale waarden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_HTML-kleuren
Rivel Geplaatst: 17 februari 2008 Rapport Geplaatst: 17 februari 2008 (bewerkt) Hallo! IK heb een klein probleempje met worldbounds. Zou iemand me precies willen uitwerken hoe ik goed worldbounds kan maken. Ik neem nu via Sandras Script tools de 4 coordinaten af, maar altijd is de Xmax smaller dan de Ymax? Wat moet ik doen? @ hieronder ebdankt! Bewerkt: 17 februari 2008 door Rivel
opacool6 Geplaatst: 17 februari 2008 Rapport Geplaatst: 17 februari 2008 (bewerkt) hoe kan ik er voor zorgen dat als je een mannetje kiest dat je dan tekst in beeld krijgt: bijvoorbeeld bij mannetje 1 komt er te staan: stunter bij mannetje 2 komt er te staan: taxi, chauffeur moet dat dan zo { AddPlayerClass(166,2001.5721,1519.5436,17.0625,69.5488,0,0,26,300,29,400); GameTextForPlayer(playerid,"stunter",5000,5); } ik denk het niet want er gebeurt niks. maar wat moet het dan wel wezen? Bewerkt: 18 februari 2008 door opacool6
WackoX Geplaatst: 19 februari 2008 Rapport Geplaatst: 19 februari 2008 Ik wil een timer zetten dus dit: SetTimer("voorbeeld", 15000, 1); en dit public voorbeeld(playerid) { //Hier gebeurt wat } Maar ik wil dus hebben dat dit na 15 seconde is afgelopen, en dat er na die 15 seconde ook die ''public voorbeeld'' stop, en dat deze timer weer begind als je spawnt
Sandra Geplaatst: 19 februari 2008 Rapport Geplaatst: 19 februari 2008 SetTimer("NaamVanFunctie", tijd in ms, repeat); repeat = engels voor herhalen. Zet 'repeat' dus op '0'. P.s Je kan niet zomaar 'playerid' toevoegen aan een functie. Gebruik daarvoor SetTimerEx
f-16gek Geplaatst: 19 februari 2008 Rapport Geplaatst: 19 februari 2008 Hoe kan ik tekst bij de poppetjes die je uitkiest krijgen? Bv: Poppetje 1 Grove gangster Kill other gangsters and cops. Poppetje 2 Cop Arrest criminals and gangsters. Poppetje 3 Civilian Life the normal life. Hoe krijg ik dit voor mekaar? Alvast bedankt, F-16gek
Donwell Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { gPlayerClass[playerid] = classid; SetPlayerClass(playerid,classid); SetPlayerPos(playerid,X,Y,Z); SetPlayerCameraPos(playerid,X,Y,Z); SetPlayerCameraLookAt(playerid,X,Y,Z); SetPlayerFacingAngle(playerid, A); switch (classid) { case 0: { GameTextForPlayer(playerid,"~g~Grove Gangster~n~~r~Kill other gangsters and cops",2500,4); } case 1: { GameTextForPlayer(playerid,"~b~Cop~n~~r~Arrest criminals and gangsters",2500,4); } case 2: { GameTextForPlayer(playerid,"~y~Civilian~n~~r~Life the normal life",2500,4); } } return 1; } Zoals je ziet heb ik hem alvast voor je klaargemaakt. Je plaatst dat stukje in je script bij 'OnPlayerRequestClass'. In de tekst scheidt de '~n~' de regels van elkaar zodat er een enter tussen komt. Wil je dit werkende krijgen bij de juiste classes, dan moet je de regels verwisselen of de volgorde van de spelers aanpassen, helemaal bovenin bij 'AddPlayerClass'.
f-16gek Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 Oké, bedankt. Hij werkt. Nu is mijn vraag: Waar staat dit voor: 2500,4 Dat 2500 staat zeker voor ms? En waar staat die 4 dan voor?
Remcconen Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 (bewerkt) Oké, bedankt. Hij werkt.Nu is mijn vraag: Waar staat dit voor: 2500,4 Dat 2500 staat zeker voor ms? En waar staat die 4 dan voor? Die 4 staat voor letter type. Bewerkt: 20 februari 2008 door Remcconen
f-16gek Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 Alweer een fout :$ : C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\_NL_DM~1.PWN(320) : error 002: only a single statement (or expression) can follow each "case" C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\_NL_DM~1.PWN(320) : warning 215: expression has no effect Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 1 Error. Ik ben bezig geweest om voor mijn gang een 'spawn back to home' teleport te maken, en dan voor elke gang een andere. Maar nu heb ik het zo :S
Remcconen Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 Alweer een fout :$ : C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\_NL_DM~1.PWN(320) : error 002: only a single statement (or expression) can follow each "case" C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\_NL_DM~1.PWN(320) : warning 215: expression has no effect Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 1 Error. Ik ben bezig geweest om voor mijn gang een 'spawn back to home' teleport te maken, en dan voor elke gang een andere. Maar nu heb ik het zo :S Kun je dat commando wara die error's in zitten dan even plaatsen. (Helpt wat makkelijker )
f-16gek Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 Hier is ie: if(strcmp("/ganghome",cmdtext,true) == 0) { switch(gClass[playerid]) { case 0: { SetPlayerPos(playerid, 2495.2266, -1689.0822, 14.2086); SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Welcome back in your hood."); } case 1: { SetPlayerPos(playerid, 1771.0966, -1895.7701, 13.5640); SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Welcome back in your hood."); } case 2: { SetPlayerPos(playerid, 340.9361, -1349.3088, 14.5078); SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "Welcome back in your hood."); } case 3: { SetPlayerPos(playerid, 1580.1732, -1635.0472, 13.5611); SendClientMessage(playerid, COLOR_LIGHTBLUE, "Welcome back on the base."); } return 1; }
Sandra Geplaatst: 20 februari 2008 Rapport Geplaatst: 20 februari 2008 Hier is ie: [....] Nee, dan krijgt hij juist die error, je hebt namelijk 'return 1' nog in de switch staan. Er moet nog een } tussen '}' en 'return 1' if(strcmp("/ganghome",cmdtext,true) == 0) { switch(gClass[playerid]) { // (case 0, 1 en 2) case 3: { SetPlayerPos(playerid, 1580.1732, -1635.0472, 13.5611); SendClientMessage(playerid, COLOR_LIGHTBLUE, "Welcome back on the base."); } } // <<<< DEZE WAS JE VERGETEN return 1; }
f-16gek Geplaatst: 22 februari 2008 Rapport Geplaatst: 22 februari 2008 (bewerkt) Ik heb nu een fout in een /stun command. Hij is nu voor iedereen beschikbaar die geregistreerd is. Maar dat ga ik nog veranderen na ik alle errors er uit heb. iig. Ik heb nu die command en er zitten 4 errors in. (Eerst waren het er 15 maar dat heb ik verholpen): C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\_NL_DM~1.PWN(315) : error 012: invalid function call, not a valid address C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\_NL_DM~1.PWN(315) : warning 215: expression has no effect C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\_NL_DM~1.PWN(315) : warning 215: expression has no effect C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\_NL_DM~1.PWN(315) : error 001: expected token: ";", but found ")" C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\_NL_DM~1.PWN(315) : error 029: invalid expression, assumed zero C:\PROGRA~1\ROCKST~1\GTASAN~1\samp\GAMEMO~1\_NL_DM~1.PWN(315) : fatal error 107: too many error messages on one line Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 4 Errors. Hier de /stun command: if(strcmp("/stun",cmdtext, true) == 0) { new reason[64]; if (AccountInfo[playerid][AdminLevel] >= 0 || IsPlayerAdmin(playerid)) { tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "USAGE: /stun [playerid] [reason]"); SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, "FUNCTION: Will stun the specified player. "); } giveplayerid = ReturnUser(tmp); if(giveplayerid != INVALID_PLAYER_ID) { GetPlayerName(giveplayerid, giveplayer, sizeof(giveplayer)); GetPlayerName(playerid, sendername, sizeof(sendername)); new length = strlen(cmdtext); while ((idx < length) && (cmdtext[idx] <= ' ')) { idx++; } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_FUSCHIA, "You have stunned %s.", pName) TogglePlayerControllable(giveplayerid,0); } } else if(giveplayerid == INVALID_PLAYER_ID) { format(string, sizeof(string), "%d is not an active player.", giveplayerid); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, string); } } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You are not an admin with the required level."); } return 1; } En hier waar de error naar verwijst: cmd = strtok(cmdtext,idx); Ik hoop dat jullie (nog) zin hebben om mij te helpen. Alvast bedankt, F-16gek Bewerkt: 22 februari 2008 door f-16gek
Recommended Posts