Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Recommended Posts

Geplaatst:

Je hebt er waarschijnlijk een 'return 1;' te veel in staan. In het midden zie ik er zo ééntje. Een return 1; geeft aan dat een command is afgelopen, in dit geval. Bij jou komt er óf geen nieuwe command, óf je hebt een code zomaar afgebroken. Je kunt dit probleem oplossing door een nieuw commando aan te maken, of door de overbodige return weg te halen. :)

  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Bedankt, goed gezien. Die had de error niet eens aan gegeven :puh: Maar ik zit dus met dit probleem dat de Function Call(?) niet werkt :?

Geplaatst:

Hm, jij geeft als fout aan:

	 cmd = strtok(cmdtext,idx);

Maar in je stuk code is de 'cmd' een 'tmp', misschien ligt de fout hier? ;)

Geplaatst:
Hm, jij geeft als fout aan:

	 cmd = strtok(cmdtext,idx);

Maar in je stuk code is de 'cmd' een 'tmp', misschien ligt de fout hier? ;)

Nope.. dat is het ook niet.

Geplaatst:

er zit in ene een error in me "core"

/* Core functions
*
* (c) Copyright 1998-2005, ITB CompuPhase
* This file is provided as is (no warranties).
*/
#if defined _core_included
#endinput
#endif
#define _core_included
#pragma library Core

native heapspace();

native funcidx(const name[]);

native numargs();
native getarg(arg, index=0);
native setarg(arg, index=0, value);

native tolower(c);
native toupper(c);
native swapchars(c);

native random(max);

native min(value1, value2);
native max(value1, value2);
native clamp(value, min=cellmin, max=cellmax);

native getproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin, string[]="");
native setproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin, const string[]="");
native deleteproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin);
native existproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin);

errors:

error 013: no entry point (no public functions)

wat moet ik hier nou tegen doen

hier heb ik nog noooit last van gehad en ik heb er niks mee gedaan

Geplaatst:

Ik heb even in mijn core.inc gekeken en vergeleken. Het enige verschil dat ik tegenkwam:

#if defined _core_included
 #endinput	  // <-- hier moeten twee spaties voor staan
#endif
#define _core_included
#pragma library Core

Geplaatst: (bewerkt)

in mijn server vallen de spelers erg vaak

weg wat kan hier de oorzaak van zijn

Bewerkt: door opacool6
Geplaatst:

Hoe bedoel je ''vallen vaak weg'' bedoel je lost conect/timeout?

Dat je vaak een timeout krijgt kan beteken:

1. Je hebt veel te veel voertuigen (modellen).

2. Er zijn te veel players.

3. Te veel objecten (op 1 plek).

4. Je server ping is veel te hoog (msn, xfire, limewire, andere download staan aan)

Geplaatst:
Hoe bedoel je ''vallen vaak weg'' bedoel je lost conect/timeout?

Dat je vaak een timeout krijgt kan beteken:

1. Je hebt veel te veel voertuigen (modellen).

2. Er zijn te veel players.

3. Te veel objecten (op 1 plek).

4. Je server ping is veel te hoog (msn, xfire, limewire, andere download staan aan)

nou ik denk wel allebij want ik heb vaak msn aan en ik HAD veel spullen in me server

Geplaatst:

C:\Program Files\Rockstar Games\samp\gamemodes\Moviescript.pwn(288) : error 076: syntax error in the expression, or invalid function call
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


1 Error.

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(strcmp(cmdtext, "/actie", true, 6)==0)
{
	SendClientMessageToAll(COLOR_RED, "* ACTIE");
	SetTimer("record", 2000, 1);
	return 1;
	}

if(strcmp(cmdtext, "/cut", true, 6)==0)
{
SendClientMessageToAll(COLOR_RED, "* CUT");
KillTimer(record);		  // <-- deze regel
	return 1;
	}
return 0;
}

forward record();
public record()
{
SendClientMessageToAll(COLOR_RED, "RECORDING");
return 1;
}

Geplaatst: (bewerkt)

Je moet het ID van de timer 'killen' niet de naam van de functie:

new RecordTimer;

RecordTimer = SetTimer("record", 2000, 1);

KillTimer(RecordTimer);

P.s. Zoals je code is, krijgen alle spelers elke 2 seconden dat bericht "RECORDING"

want je hebt 'repeat' op '1' staan.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Geplaatst:

Ok, bedankt. Het moet juist herhaald worden. ^_^ Dat wil ik net, zodat je goed kan zien dat we aan het filmen zijn en dat we niet gestoord willen worden. ^_^ Ik heb het ondertussen wel al op 10 seconden gezet. :cya:

Geplaatst:

Ik heb een probleem. Het zijn vast hele domme foutjes, maar ik weet niet wat ik hier mee moet.

errors:

C:\jeroen\PTPM.pwn(763) : error 017: undefined symbol "playerid"
C:\jeroen\PTPM.pwn(764) : error 017: undefined symbol "playerid"
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


2 Errors.

script:

public Slapped()
{
GameTextForPlayer(playerid, "You are slapped by the server", 1.5, 5);
SetPlayerHealth(playerid, -1);
return 1;
}

Groetjes , Jeroen.

Geplaatst: (bewerkt)
Ik heb een probleem. Het zijn vast hele domme foutjes, maar ik weet niet wat ik hier mee moet.

errors:

C:\jeroen\PTPM.pwn(763) : error 017: undefined symbol "playerid"
C:\jeroen\PTPM.pwn(764) : error 017: undefined symbol "playerid"
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


2 Errors.

script:

public Slapped()
{
GameTextForPlayer(playerid, "You are slapped by the server", 1.5, 5);
SetPlayerHealth(playerid, -1);
return 1;
}

public Slapped(playerid)

zou het moeten doen.

Bewerkt: door VWO-er
Geplaatst:
GameTextForPlayer(playerid, "You are slapped by the server", 1.5, 5);

Let er wel op dat die tekst nu maar 1,5 miliconde in beeld zal zijn he?

(1 1000e van een seconde)

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...