Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Azer

Recommended Posts

Je hebt er waarschijnlijk een 'return 1;' te veel in staan. In het midden zie ik er zo ééntje. Een return 1; geeft aan dat een command is afgelopen, in dit geval. Bij jou komt er óf geen nieuwe command, óf je hebt een code zomaar afgebroken. Je kunt dit probleem oplossing door een nieuw commando aan te maken, of door de overbodige return weg te halen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

er zit in ene een error in me "core"

/* Core functions
*
* (c) Copyright 1998-2005, ITB CompuPhase
* This file is provided as is (no warranties).
*/
#if defined _core_included
#endinput
#endif
#define _core_included
#pragma library Core

native heapspace();

native funcidx(const name[]);

native numargs();
native getarg(arg, index=0);
native setarg(arg, index=0, value);

native tolower(c);
native toupper(c);
native swapchars(c);

native random(max);

native min(value1, value2);
native max(value1, value2);
native clamp(value, min=cellmin, max=cellmax);

native getproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin, string[]="");
native setproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin, const string[]="");
native deleteproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin);
native existproperty(id=0, const name[]="", value=cellmin);

errors:

error 013: no entry point (no public functions)

wat moet ik hier nou tegen doen

hier heb ik nog noooit last van gehad en ik heb er niks mee gedaan

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even in mijn core.inc gekeken en vergeleken. Het enige verschil dat ik tegenkwam:

#if defined _core_included
 #endinput	  // <-- hier moeten twee spaties voor staan
#endif
#define _core_included
#pragma library Core

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe bedoel je ''vallen vaak weg'' bedoel je lost conect/timeout?

Dat je vaak een timeout krijgt kan beteken:

1. Je hebt veel te veel voertuigen (modellen).

2. Er zijn te veel players.

3. Te veel objecten (op 1 plek).

4. Je server ping is veel te hoog (msn, xfire, limewire, andere download staan aan)

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe bedoel je ''vallen vaak weg'' bedoel je lost conect/timeout?

Dat je vaak een timeout krijgt kan beteken:

1. Je hebt veel te veel voertuigen (modellen).

2. Er zijn te veel players.

3. Te veel objecten (op 1 plek).

4. Je server ping is veel te hoog (msn, xfire, limewire, andere download staan aan)

nou ik denk wel allebij want ik heb vaak msn aan en ik HAD veel spullen in me server

Link to comment
Delen op andere websites

C:\Program Files\Rockstar Games\samp\gamemodes\Moviescript.pwn(288) : error 076: syntax error in the expression, or invalid function call
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


1 Error.

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(strcmp(cmdtext, "/actie", true, 6)==0)
{
	SendClientMessageToAll(COLOR_RED, "* ACTIE");
	SetTimer("record", 2000, 1);
	return 1;
	}

if(strcmp(cmdtext, "/cut", true, 6)==0)
{
SendClientMessageToAll(COLOR_RED, "* CUT");
KillTimer(record);		  // <-- deze regel
	return 1;
	}
return 0;
}

forward record();
public record()
{
SendClientMessageToAll(COLOR_RED, "RECORDING");
return 1;
}

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet het ID van de timer 'killen' niet de naam van de functie:

new RecordTimer;

RecordTimer = SetTimer("record", 2000, 1);

KillTimer(RecordTimer);

P.s. Zoals je code is, krijgen alle spelers elke 2 seconden dat bericht "RECORDING"

want je hebt 'repeat' op '1' staan.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een probleem. Het zijn vast hele domme foutjes, maar ik weet niet wat ik hier mee moet.

errors:

C:\jeroen\PTPM.pwn(763) : error 017: undefined symbol "playerid"
C:\jeroen\PTPM.pwn(764) : error 017: undefined symbol "playerid"
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


2 Errors.

script:

public Slapped()
{
GameTextForPlayer(playerid, "You are slapped by the server", 1.5, 5);
SetPlayerHealth(playerid, -1);
return 1;
}

Groetjes , Jeroen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een probleem. Het zijn vast hele domme foutjes, maar ik weet niet wat ik hier mee moet.

errors:

C:\jeroen\PTPM.pwn(763) : error 017: undefined symbol "playerid"
C:\jeroen\PTPM.pwn(764) : error 017: undefined symbol "playerid"
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


2 Errors.

script:

public Slapped()
{
GameTextForPlayer(playerid, "You are slapped by the server", 1.5, 5);
SetPlayerHealth(playerid, -1);
return 1;
}

public Slapped(playerid)

zou het moeten doen.

Bewerkt: door VWO-er
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...