Donwell Geplaatst: 23 maart 2008 Rapport Geplaatst: 23 maart 2008 In dit regeltje.. if(X =< 2691.9631 && X >= 2720.1597 && Y >= -2400.1460 && Y =< -2410.3826 && Z =< 13) ...krijg ik de volgende errors. warning 211: possibly unintended assignment error 029: invalid expression, assumed zero error 022: must be lvalue (non-constant) error 029: invalid expression, assumed zero fatal error 107: too many error messages on one line Ik heb al 't één en ander geprobeerd, maar ik kom er eigenlijk niet helemaal uit..
Sandra Geplaatst: 23 maart 2008 Rapport Geplaatst: 23 maart 2008 :cya:In dit regeltje.. if(X =< 2691.9631 && X >= 2720.1597 && Y >= -2400.1460 && Y =< -2410.3826 && Z =< 13) ...krijg ik de volgende errors. warning 211: possibly unintended assignment error 029: invalid expression, assumed zero error 022: must be lvalue (non-constant) error 029: invalid expression, assumed zero fatal error 107: too many error messages on one line Ik heb al 't één en ander geprobeerd, maar ik kom er eigenlijk niet helemaal uit.. Je moet =< veranderen naar <= dus: if(X <= 2691.9631 && X >= 2720.1597 && Y >= -2400.1460 && Y <= -2410.3826 && Z <= 13)
Donwell Geplaatst: 27 maart 2008 Rapport Geplaatst: 27 maart 2008 Je oplossing heeft geholpen, bedankt daarvoor. Echter, rond hetzelfde stukje krijg ik het niet voor elkaar dat het hek open glijdt. Ik heb de code hieronder even geplaatst. if(X <= 2719.6279 && X >= 2702.3621 && Y >= -2400.0508 && Y <= -2410.2935 && Skin == 48) { MoveObject(Gate1, 2720.5642,-2403.5483,12.4909, 3); Er hoort nog wat meer onder, maar dat is niet van belang. Aangezien de code op één of andere manier niet zó wordt gepakt dat het hek open schuift. De coördinaten heb ik opgenomen, evenals de skin. Ik heb verder ook geen warnings in mijn script, en ook geen errors. How to fix?
Sandra Geplaatst: 27 maart 2008 Rapport Geplaatst: 27 maart 2008 Je oplossing heeft geholpen, bedankt daarvoor. Echter, rond hetzelfde stukje krijg ik het niet voor elkaar dat het hek open glijdt. Ik heb de code hieronder even geplaatst. if(X <= 2719.6279 && X >= 2702.3621 && Y >= -2400.0508 && Y <= -2410.2935 && Skin == 48) { MoveObject(Gate1, 2720.5642,-2403.5483,12.4909, 3); Er hoort nog wat meer onder, maar dat is niet van belang. Aangezien de code op één of andere manier niet zó wordt gepakt dat het hek open schuift. De coördinaten heb ik opgenomen, evenals de skin. Ik heb verder ook geen warnings in mijn script, en ook geen errors. How to fix? Volgens mij checkt je code nu of Y groter is dan -2400 en kleiner dan -2410 dat kan dus niet. probeer dit: if(X <= 2719.6279 && X >= 2702.3621 && Y <= -2400.0508 && Y >= -2410.2935 && Skin == 48)
Donwell Geplaatst: 27 maart 2008 Rapport Geplaatst: 27 maart 2008 Nee, helpt niet. Ik zat zelf ook al even te kijken bij de Y, over welke nou groter was dan de andere. Helaas helpt het niet. Voor alle zekerheid nog even mijn "get's" gepakt, misschien zit daar nog een fout in, hoewel ik ervan uit ga dat er niets mee aan de hand is. new Float:X, Float:Y, Float:Z; new Skin; GetPlayerPos(playerid, X, Y, Z); Skin = GetPlayerSkin(playerid);
Sandra Geplaatst: 27 maart 2008 Rapport Geplaatst: 27 maart 2008 Die ziet er wel goed uit. Probeer anders eens de PlayerToPoint-functie i.p.v IsPlayerInArea stock PlayerToPoint(Float:radi, playerid, Float:x, Float:y, Float:z) { new Float:oldposx, Float:oldposy, Float:oldposz; new Float:tempposx, Float:tempposy, Float:tempposz; GetPlayerPos(playerid, oldposx, oldposy, oldposz); tempposx = (oldposx -x); tempposy = (oldposy -y); tempposz = (oldposz -z); if (((tempposx < radi) && (tempposx > -radi)) && ((tempposy < radi) && (tempposy > -radi)) && ((tempposz < radi) && (tempposz > -radi))) { return 1; } return 0; } En dan verander je if(X <= 2719.6279 && X >= 2702.3621 && Y >= -2400.0508 && Y <= -2410.2935 && Skin == 48) naar: if(PlayerToPoint(10.0, playerid, 2711.0, -2405.0, 12.0) && Skin==48)
Donwell Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 Misschien dat ik het verkeerd heb geplaatst, maar vreemd genoeg opent de poort nog niet. Ik heb niets aangepast in de PlayerToPoint code, misschien dat daar de fout ligt?
kevboy09 Geplaatst: 28 maart 2008 Rapport Geplaatst: 28 maart 2008 (bewerkt) Vreemd, het zal eigenlijk zo moeten werken. Mischien moet je ff kijken of je wel alles goed afsluit enzo. Ik zal ook ff kijken wat ik voor je kan doen mvg, kevboy09 Bewerkt: 28 maart 2008 door kevboy09
opacool6 Geplaatst: 5 april 2008 Rapport Geplaatst: 5 april 2008 (bewerkt) ik heb een admin menu gemaakt waarbij ze de commands kunnen zien en wapens kunnen kiezen om dit menu in beeld te laten komen moet je intyppen: /admin menu maar als ik dat doe sluit hij de hele server af wat kan ik hier tegen doen??????? hier is het script: dit staat boven aan het script: new row; new granaat; new adminmenu; new commands; new wapens; new minigun; new granaten; new vuurfles; new rookgranaat; new rcbom; new sniper; new micro; new tec9; new microMP5; new MP5; new shotguns; new shotgun; new combatshotgun; new sawnoffshotgun; new infarood; // menu's // new Menu:admin menu; new Menu:commands; new Menu:wapens; // minigun // new Menu:minigun; ///////////// granaten menu //////// new Menu:granaten; new Menu:granaat; new Menu:vuur fles; new Menu:rook granaat; new Menu:op afstand bestuurbare bom; ////////////// sniper menu //////// new Menu:sniper; ///////// micro menu /////// new Menu:micro; new Menu:tec9; new Menu:micro-MP5; new Menu:MP5; ///////// shotguns menu /////// new Menu:shotguns; new Menu:shotgun; new Menu:combat shotgun; new Menu:sawn-off shotgun; //// infarood brillen /////// new Menu:infarood; dit bij onfilterscript init: admin menu = CreateMenu("admin menu:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(admin menu, 0, "wapens"); // 1e keuze AddMenuItem(admin menu, 0, "commands"); //2e keuze wapens = CreateMenu("admin wapens:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(wapens, 0, "granaten"); AddMenuItem(wapens, 0, "minigun"); AddMenuItem(wapens, 0, "sniper"); AddMenuItem(wapens, 0, "micro"); AddMenuItem(wapens, 0, "shotguns"); AddMenuItem(wapens, 0, "infarood"); commands = CreateMenu("admin commands:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(commands, 0, "/death [id]"); AddMenuItem(commands, 0, "/heal[id]"); AddMenuItem(commands, 0, "/kick[id]"); AddMenuItem(commands, 0, "/ban[id]"); AddMenuItem(commands, 0, "// [tekst]"); AddMenuItem(commands, 0, "/freeze [id]"); AddMenuItem(commands, 0, "/unfreeze[id]"); AddMenuItem(commands, 0, "/rcon players"); AddMenuItem(commands, 0, "/rcon wheater [id]"); ///////////// granaten granaten = CreateMenu("soorten granaten:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(granaten, 0, "granaat"); AddMenuItem(granaten, 0, "vuur fles"); AddMenuItem(granaten, 0, "rook granaat"); AddMenuItem(granaten, 0, "op afstand bestuurbare bom"); //// hiervoor wapens: 39, 40 granaat = CreateMenu("aantal granaten:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(granaat, 0, "10"); AddMenuItem(granaat, 0, "100"); AddMenuItem(granaat, 0, "1000"); AddMenuItem(granaat, 0, "10000"); vuur fles = CreateMenu("aantal vuurflessen:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(vuur fles, 0, "10"); AddMenuItem(vuur fles, 0, "100"); AddMenuItem(vuur fles, 0, "1000"); AddMenuItem(vuur fles, 0, "10000"); rook granaat = CreateMenu("aantal rook granaten:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(rook granaat, 0, "10"); AddMenuItem(rook granaat, 0, "100"); AddMenuItem(rook granaat, 0, "1000"); AddMenuItem(rook granaat, 0, "10000"); op afstand bestuurbare bom = CreateMenu("aantal rc bommen:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(op afstand bestuurbare bom, 0, "10"); AddMenuItem(op afstand bestuurbare bom, 0, "100"); AddMenuItem(op afstand bestuurbare bom, 0, "1000"); AddMenuItem(op afstand bestuurbare bom, 0, "10000"); ////////////////// minigun /////////////// minigun = CreateMenu("kogels voor minigun:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(minigun, 0, "10"); AddMenuItem(minigun, 0, "100"); AddMenuItem(minigun, 0, "1000"); AddMenuItem(minigun, 0, "10000"); ////////// sniper //////// sniper = CreateMenu("kogels voor sniper:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(sniper, 0, "10"); AddMenuItem(sniper, 0, "100"); AddMenuItem(sniper, 0, "1000"); AddMenuItem(sniper, 0, "10000"); ///////// micro ///////////// micro = CreateMenu("soorten micro's:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(micro, 0, "tec9"); AddMenuItem(micro, 0, "micro-MP5 "); AddMenuItem(micro, 0, "MP5"); tec9 = CreateMenu("aantal kogels voor tec9:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(tec9, 0, "10"); AddMenuItem(tec9, 0, "100"); AddMenuItem(tec9, 0, "1000"); AddMenuItem(tec9, 0, "10000"); micro-MP5 = CreateMenu("aantal kogels voor micro-MP5:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(micro-MP5, 0, "10"); AddMenuItem(micro-MP5, 0, "100"); AddMenuItem(micro-MP5, 0, "1000"); AddMenuItem(micro-MP5, 0, "10000"); MP5 = CreateMenu("aantal kogels voor MP5:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(MP5, 0, "10"); AddMenuItem(MP5, 0, "100"); AddMenuItem(MP5, 0, "1000"); AddMenuItem(MP5, 0, "10000"); /////// shotguns //////// shotguns = CreateMenu("soorten shotguns:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(shotguns, 0, "shotgun"); AddMenuItem(shotguns, 0, "combat shotgun"); AddMenuItem(shotguns, 0, "sawn-off shotgun"); shotgun = CreateMenu("aantal kogels voor shotgun:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(shotgun, 0, "10"); AddMenuItem(shotgun, 0, "100"); AddMenuItem(shotgun, 0, "1000"); AddMenuItem(shotgun, 0, "10000"); combat shotgun = CreateMenu("aantal kogels voor combat shotgun:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(combat shotgun, 0, "10"); AddMenuItem(combat shotgun, 0, "100"); AddMenuItem(combat shotgun, 0, "1000"); AddMenuItem(combat shotgun, 0, "10000"); sawn-off shotgun = CreateMenu("aantal kogels voor sawn-off shotgun:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(sawn-off shotgun, 0, "10"); AddMenuItem(sawn-off shotgun, 0, "100"); AddMenuItem(sawn-off shotgun, 0, "1000"); AddMenuItem(sawn-off shotgun, 0, "10000"); ///// infarood ////// infarood = CreateMenu("soorten infarood brillen:",3,200,200,400,35); AddMenuItem(infarood, 0, "hitte bril"); AddMenuItem(infarood, 0, "nacht kijker"); en dit bij onplayercommandtext: if (strcmp("/admin menu", cmdtext, true) == 0) { TogglePlayerControllable(playerid, 0); ShowMenuForPlayer(admin menu,playerid); return 1; } en dit onderin me scriptt: public OnPlayerSelectedMenuRow(playerid, row) { TogglePlayerControllable(playerid, 1); // laat de speler weer bewegen SetCameraBehindPlayer(playerid); // zet de camera achter de speler new Menu:Current = GetPlayerMenu(playerid); if (Current == admin menu) // check in welke menu je zit { switch(row) { case 0: {ShowMenuForPlayer(wapens, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 1: {ShowMenuForPlayer(commands, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //commands } } if (Current == wapens) { switch(row) { case 0: {ShowMenuForPlayer(granaten, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 1: {ShowMenuForPlayer(minigun, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 2: {ShowMenuForPlayer(sniper, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 3: {ShowMenuForPlayer(micro, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 4: {ShowMenuForPlayer(shotguns, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 5: {ShowMenuForPlayer(infarood, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens } } if (Current == granaten) { switch(row) { case 0: {ShowMenuForPlayer(granaat, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 1: {ShowMenuForPlayer(vuur fles, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 2: {ShowMenuForPlayer(rook granaat, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 3: {ShowMenuForPlayer(op afstand bestuurbare bom, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens } } if (Current == granaat) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,16,10 );} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,16,100 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,16,1000 );} case 3: {GivePlayerWeapon(playerid,16,10000 );} } } if (Current == vuur fles) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,18,10);} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,18,100 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,18,1000 );} case 3: {GivePlayerWeapon(playerid,18,10000);} } } if (Current == rook granaat) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,17,10);} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,17,100);} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,17,1000);} case 3: {GivePlayerWeapon(playerid,17,10000);} } } if (Current == op afstand bestuurbare bom) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,39,10);} case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,39,100);} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,39,1000);} case 3: {GivePlayerWeapon(playerid,39,10000);} case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,40,1);} case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,40,1);} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,40,1);} case 3: {GivePlayerWeapon(playerid,40,1);} } } if (Current == minigun) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,38,10 );} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,38,100);} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,38,1000);} case 3: {GivePlayerWeapon(playerid,38,10000);} } } if (Current == sniper) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,34,10 );} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,35,100 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,35,1000);} case 3: {GivePlayerWeapon(playerid,35,10000);} } } if (Current == micro) { switch(row) { case 0: {ShowMenuForPlayer(tec9, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 1: {ShowMenuForPlayer(micro-MP5, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 2: {ShowMenuForPlayer(MP5, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens } } if (Current == tec9) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,32,10 );} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,32,100 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,32,1000);} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,32,10000);} } } if (Current == micro-MP5) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,28,10 );} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,28,100 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,28,1000 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,28,10000);} } } if (Current == MP5) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,29,10 );} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,29,100 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,29,1000 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,29,10000 );} } } if (Current == shotguns) { switch(row) { case 0: {ShowMenuForPlayer(shotgun, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 1: {ShowMenuForPlayer(combat shotgun, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens case 2: {ShowMenuForPlayer(sawn-off shotgun, playerid); TogglePlayerControllable(playerid, 0);} //wapens } } if (Current == shotgun) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,25,10);} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,25,100 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,25,1000 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,25,10000);} } } if (Current == combat shotgun) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,27,10 );} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,27,100 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,27,1000 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,27,10000);} } } if (Current == sawn-off shotgun) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,26,10);} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,26,100 );} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,26,1000);} case 2: {GivePlayerWeapon(playerid,26,10000);} } } if (Current == infarood) { switch(row) { case 0: {GivePlayerWeapon(playerid,45,1);} //wapens case 1: {GivePlayerWeapon(playerid,44,10;} //wapens } } if (Current == commands) { switch(row) { case 0: {GivePlayerMoney(playerid, -1);} case 1: {GivePlayerMoney(playerid, -1);} case 2: {GivePlayerMoney(playerid, -1);} } } return 1; } //////// dit moet er ook extra bij ////////// public OnPlayerExitedMenu(playerid) { new Menu:Current = GetPlayerMenu(playerid); if (Current == wapens || commands) { TogglePlayerControllable(playerid, 0); ShowMenuForPlayer(TeleportMenu, playerid); } else { TogglePlayerControllable(playerid, 0); } return 1; } Bewerkt: 5 april 2008 door opacool6
Remcconen Geplaatst: 5 april 2008 Rapport Geplaatst: 5 april 2008 "admin menu" kent hij niet als een naam. je moet er dan "adminmenu" of "AdminMenu" van maken.
Sandra Geplaatst: 5 april 2008 Rapport Geplaatst: 5 april 2008 Inderdaad geen spaties tussen die woorden doen.
opacool6 Geplaatst: 5 april 2008 Rapport Geplaatst: 5 april 2008 (bewerkt) ik heb alle spatie's weg gehaald maar als in nu het command in typ valt nog steed de server uit Bewerkt: 5 april 2008 door opacool6
Jack-IV Geplaatst: 5 april 2008 Rapport Geplaatst: 5 april 2008 waar bedoel je in het command of in het script?? Je hebt verscheidene menu's die een spatie hebben, bijvoorbeeld 'new Menu:admin menu;'. Dit moet 'new Menu:adminmenu;' worden. (vergeet ook niet de rest van je script aan te passen!).
opacool6 Geplaatst: 5 april 2008 Rapport Geplaatst: 5 april 2008 ik heb overal de spatie's uit gehaald maar het werkt nog steeds niet
Ymosky Geplaatst: 9 april 2008 Rapport Geplaatst: 9 april 2008 Ik weet niet of het uitmaakt, maar je hebt bij de Createmenu's in Onfilterscript niet het aantal menu-items aangegeven, maar alles op 3 laten staan. Dit moet volgens mij veranderd worden naar het aantal menu-items in het menu. Kan ik me tenminste herinneren van Sandra's Tutorital Verder zie ik bij: public OnPlayerExitedMenu(playerid) Heb je bijna alles letterlijk overgenomen uit Sandra's Tutorital zo te zien. Dat zou ik ff aanpassen, zeker waar er staat "teleportmenu" terwijl je helemaal geen teleportmenu hebt. Of als je geen zin hebt om dat aan te passen vervang het door onderstaande code: Misschien makkelijk om die eerst te gebruiken om fouten uit te sluiten. public OnPlayerExitedMenu(playerid) { TogglePlayerControllable(playerid, 1); return 1; } Verder kan ikzelf niks vinden eigenlijk. Kzou zeggen check sowiezo alles op spaties, typefoutjes etc.
Recommended Posts