Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Azer

Recommended Posts

  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ligt eraan hoe het huizenscript is opgebouwd.

Volgens mij word er vaak bij een /exit command gekeken naar het interiorid en dan daaraan vastgekoppeld de coordinaten dat je buiten de deur staat.

Misschien dat het mogelijk is om in plaats daarvan naar zowel interiorid als virtualword te kijken,

dus bijvoorbeeld iemand is in interiorid 7 en in virtualword 2, die word bij /exit in LV gezet en degene met hetzelfde interorid en virtualworld 3 word in SF gezet.

Sowiezo zou ik (als je dat nog niet hebt) de gele markers in de interiors uitschakelen. dit kan door

DisableInteriorEnterExits();

in de public OnGameModeInit te plaatsen.

Andere optie is misschien om iets aan de /enter command te maken. Bijvoorbeeld door bij /enter ieder "huis" een ander getal te geven. Je maakt dan "IsPlayerInHouse" aan, bij huis 1 word dat op 1 gezet, bij huis 2 op 2 enz. enz. En vervolgens bij /exit word gekeken welk nummer de speler heeft en daaraan word bepaald buiten welke deur die speler geknikkerd moet worden.

Ik heb alleen geen flauw idee hoe ver je met die getallen kunt gaan. volgens mij wel behoorlijk ver.

Ikzelf denk dat de eerste optie de beste is

Link to comment
Delen op andere websites

Shit! zo'n script aanpassen is niet niks.

als ik het goed heb zit je daar ook nog weer met config-bestanden die aangepast moeten worden, en bovendien een script van uhm, 30.000 regels ofzo? :puh:

gaat eigenlijk een beetje mn pet te boven, sorry.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het wel eens met Ymosky:

Ik vind het persoonlijk heel onverstandig om als beginner een script zoals Godfather, PenLs of Nitro's Freeroam aan te passen.

In dat soort grote (meer dan 15000 regels) scripts zitten erg ingewikkelde systemen waardoor je als beginner al snel in de war komt.

Vaak ook is de kans groot dat, wanneer je een groot script aanpast, een ander deel van het script niet (goed) meer werkt.

Het is veel verstandiger om 'klein' te beginnen.

Zie het als 'fietsen': Daarmee ben je ook begonnen op een driewieler i.p.v. een mountainbike ;)

Je leert het snelst scripten als je leert om zelf complete gamemodes te maken: Begin met een leeg script, en voeg gewoon zelf dingen toe. Scripten kost nou eenmaal erg veel tijd en geduld.

Tot slotte zijn er maar weinig mensen die verstand hebben van dat soort grote scripts, dus kans is klein dat iemand je met deze vraag kan helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Kun je er in dit geval niet beter een FS bij maken? Dan heb je ook geen gedoe met de GM.

Kan niet, In de Game-mode zit al een huizensysteem, als je daarnaast een tweede systeem erbij gaat zetten krijg je gegarandeerd problemen.

En als het wel lukt ziet het eruit als een aan elkaar gebakken prut-server (waar geen mens komt.) kun je net zo goed de originele GM houden, want meer huizen heb je dan niet nodig :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Als er op het samp-forum een Huizen-filterscript te vinden is wat compatible is met GF ,,,,, uhm,,,,, eet ik mn pet op, met mosterd :puh:

:cry: Ik heb gezocht en idd ik heb geen FS gevonden waarbij stond dat hij compatible is met GF, maar ik heb wel wat anders gevonden. Ik las wel dat GF een config file heeft waarin je gewoon heel simpel huizen kunt adden.

vraag me niet hoe maar kijk maar eens in de map 'scriptfiles' daar zal vast wel een bestand staan van GF en als je dat even doorneemt denk ik dat je zo huizen kunt adden. (Het schijnt makkelijk te zijn)

Enne als iemand toch een FS weet dat compatible is met GF laat het me zo snel mogelijk weten!!!

Bewerkt: door Juwayri
Link to comment
Delen op andere websites

Enne als iemand toch een FS weet dat compatible is met GF laat het me zo snel mogelijk weten!!!
Hij wil graag die Ymosky zijn pet op eet :eten: :eten:
Link to comment
Delen op andere websites

Iemand enig idee hoe ik het gamble systeem uit kan schakelen?

Er is geen standaard functie om dat uit te schakelen.

Je zou wel bijvoobeeld met een CreateObject een hek voor de ingang van de casino's kunnen zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Kan toch ook door de gele markers uit te zetten met DisableInteriorEnterExits(); ?

Volgens mij kun je dan ook niet meer in de casino's komen. tenzij je die markers perse nodig hebt, dan toch maar een hekje zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...