GTAScripter Geplaatst: 29 mei 2008 Rapport Geplaatst: 29 mei 2008 Daar zat ik zelf ook al aan te denken. Enig idee hoe dit in zijn werk gaat?
Ymosky Geplaatst: 29 mei 2008 Rapport Geplaatst: 29 mei 2008 Ligt eraan hoe het huizenscript is opgebouwd. Volgens mij word er vaak bij een /exit command gekeken naar het interiorid en dan daaraan vastgekoppeld de coordinaten dat je buiten de deur staat. Misschien dat het mogelijk is om in plaats daarvan naar zowel interiorid als virtualword te kijken, dus bijvoorbeeld iemand is in interiorid 7 en in virtualword 2, die word bij /exit in LV gezet en degene met hetzelfde interorid en virtualworld 3 word in SF gezet. Sowiezo zou ik (als je dat nog niet hebt) de gele markers in de interiors uitschakelen. dit kan door DisableInteriorEnterExits(); in de public OnGameModeInit te plaatsen. Andere optie is misschien om iets aan de /enter command te maken. Bijvoorbeeld door bij /enter ieder "huis" een ander getal te geven. Je maakt dan "IsPlayerInHouse" aan, bij huis 1 word dat op 1 gezet, bij huis 2 op 2 enz. enz. En vervolgens bij /exit word gekeken welk nummer de speler heeft en daaraan word bepaald buiten welke deur die speler geknikkerd moet worden. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ver je met die getallen kunt gaan. volgens mij wel behoorlijk ver. Ikzelf denk dat de eerste optie de beste is
GTAScripter Geplaatst: 29 mei 2008 Rapport Geplaatst: 29 mei 2008 (bewerkt) Sorry maar ik snap hier echt heel weinig van. Het gaat hier om GF. Bewerkt: 29 mei 2008 door GTAScripter
Ymosky Geplaatst: 29 mei 2008 Rapport Geplaatst: 29 mei 2008 Shit! zo'n script aanpassen is niet niks. als ik het goed heb zit je daar ook nog weer met config-bestanden die aangepast moeten worden, en bovendien een script van uhm, 30.000 regels ofzo? gaat eigenlijk een beetje mn pet te boven, sorry.
GTAScripter Geplaatst: 29 mei 2008 Rapport Geplaatst: 29 mei 2008 Ja. Ik heb een aantal huizen gemaakt maar omdat er z'n klein limiet aan interiors is moet ik virtualworlds gebruiken.
Sandra Geplaatst: 29 mei 2008 Rapport Geplaatst: 29 mei 2008 Ik ben het wel eens met Ymosky: Ik vind het persoonlijk heel onverstandig om als beginner een script zoals Godfather, PenLs of Nitro's Freeroam aan te passen. In dat soort grote (meer dan 15000 regels) scripts zitten erg ingewikkelde systemen waardoor je als beginner al snel in de war komt. Vaak ook is de kans groot dat, wanneer je een groot script aanpast, een ander deel van het script niet (goed) meer werkt. Het is veel verstandiger om 'klein' te beginnen. Zie het als 'fietsen': Daarmee ben je ook begonnen op een driewieler i.p.v. een mountainbike Je leert het snelst scripten als je leert om zelf complete gamemodes te maken: Begin met een leeg script, en voeg gewoon zelf dingen toe. Scripten kost nou eenmaal erg veel tijd en geduld. Tot slotte zijn er maar weinig mensen die verstand hebben van dat soort grote scripts, dus kans is klein dat iemand je met deze vraag kan helpen.
Juwayri Geplaatst: 31 mei 2008 Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 Kun je er in dit geval niet beter een FS bij maken? Dan heb je ook geen gedoe met de GM.
Ymosky Geplaatst: 31 mei 2008 Rapport Geplaatst: 31 mei 2008 Kun je er in dit geval niet beter een FS bij maken? Dan heb je ook geen gedoe met de GM. Kan niet, In de Game-mode zit al een huizensysteem, als je daarnaast een tweede systeem erbij gaat zetten krijg je gegarandeerd problemen. En als het wel lukt ziet het eruit als een aan elkaar gebakken prut-server (waar geen mens komt.) kun je net zo goed de originele GM houden, want meer huizen heb je dan niet nodig
Juwayri Geplaatst: 1 juni 2008 Rapport Geplaatst: 1 juni 2008 Gewoon een FS erbij dumpen is inderdaad niet slim. Maar er zijn FS die GF compatible zijn. Daarvan zijn er genoeg te vinden op het official samp forum. Official SA-MP forum
Ymosky Geplaatst: 2 juni 2008 Rapport Geplaatst: 2 juni 2008 Als er op het samp-forum een Huizen-filterscript te vinden is wat compatible is met GF ,,,,, uhm,,,,, eet ik mn pet op, met mosterd
Juwayri Geplaatst: 2 juni 2008 Rapport Geplaatst: 2 juni 2008 (bewerkt) Als er op het samp-forum een Huizen-filterscript te vinden is wat compatible is met GF ,,,,, uhm,,,,, eet ik mn pet op, met mosterd Ik heb gezocht en idd ik heb geen FS gevonden waarbij stond dat hij compatible is met GF, maar ik heb wel wat anders gevonden. Ik las wel dat GF een config file heeft waarin je gewoon heel simpel huizen kunt adden. vraag me niet hoe maar kijk maar eens in de map 'scriptfiles' daar zal vast wel een bestand staan van GF en als je dat even doorneemt denk ik dat je zo huizen kunt adden. (Het schijnt makkelijk te zijn) Enne als iemand toch een FS weet dat compatible is met GF laat het me zo snel mogelijk weten!!! Bewerkt: 2 juni 2008 door Juwayri
Remcconen Geplaatst: 2 juni 2008 Rapport Geplaatst: 2 juni 2008 Enne als iemand toch een FS weet dat compatible is met GF laat het me zo snel mogelijk weten!!!Hij wil graag die Ymosky zijn pet op eet :eten:
GTAScripter Geplaatst: 2 juni 2008 Rapport Geplaatst: 2 juni 2008 Iemand enig idee hoe ik het gamble systeem uit kan schakelen?
Sandra Geplaatst: 2 juni 2008 Rapport Geplaatst: 2 juni 2008 Iemand enig idee hoe ik het gamble systeem uit kan schakelen? Er is geen standaard functie om dat uit te schakelen. Je zou wel bijvoobeeld met een CreateObject een hek voor de ingang van de casino's kunnen zetten.
Ymosky Geplaatst: 3 juni 2008 Rapport Geplaatst: 3 juni 2008 Kan toch ook door de gele markers uit te zetten met DisableInteriorEnterExits(); ? Volgens mij kun je dan ook niet meer in de casino's komen. tenzij je die markers perse nodig hebt, dan toch maar een hekje zetten.
Recommended Posts