Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Recommended Posts

  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Dan moet je het knopje links-náást het blauwe driehoekje gebruiken.

dan start hij samp opp iemand een oplossing daarvooor :(

Geplaatst:
Compile knop: F5

Compile/Run knop: F6 - Blauw driehoekje.

Druk gewoon op F5.

Dat is hetzelfde effect .

  • 3 weken later...
Geplaatst:

    public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{

if(strcmp(cmdtext, "/heal", true)==0)
   {
SetPlayerHealth(playerid, 100);
       return 1;
   }

   if(strcmp(cmdtext, "/armour", true)==0)
   {
SetPlayerHealth(playerid, 100);
       return 1;
   }

   if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0)
   {
   SendClientMessage(playerid, 126, "typ hier niet je tekst");
       return 1;
   }

   return 0;
}

Maar dan krijg ik steeds deze foutmelding:

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(232) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerCommandText"

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

1 Error.

Dus er word gezegt dat die commando op die lijn/regel al geactiveerd is.

Ik dus die regel weghalen zodat ik dit krijg:

	if(strcmp(cmdtext, "/heal", true)==0)
   {
SetPlayerHealth(playerid, 100);
       return 1;
   }

   if(strcmp(cmdtext, "/armour", true)==0)
   {
SetPlayerHealth(playerid, 100);
       return 1;
   }

   if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0)
   {
   SendClientMessage(playerid, 126, "typ hier niet je tekst");
       return 1;
   }

   return 0;

Maar dan krijg ik ineens deze foutmeldingen:

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(231) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(234) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(237) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(240) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(243) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(246) : error 010: invalid function or declaration

C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(249) : error 010: invalid function or declaration

Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

7 Errors.

Nu snap ik dr dus helemaal niks meer van. :?

Geplaatst:

Wat jij had, moet je laten staan. Druk dan op CTRL + F en zoek naar 'OnPlayerCommand' Als het goed is, vindt hij nu een callback waar waarschijnlijk niets onder staat. Verwijder deze.

Geplaatst:
Wat jij had, moet je laten staan. Druk dan op CTRL + F en zoek naar 'OnPlayerCommand' Als het goed is, vindt hij nu een callback waar waarschijnlijk niets onder staat. Verwijder deze.

Als ik dit doe dan vind hij nog een:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

En als ik deze verwijder dan krijg ik ineens 26 errors :duh:

Geplaatst:

Je had dus 2x een public OnPlayerCommandText staan, maar bij de 2e hoort waarschijnlijk ook nog een

"}" en een "return 0" heb je die ook verwijderd?

En als in de 2e OnPlayerCommandText nog commando's stonden, dan moet je die wel naar de andere verplaatsen.

Geplaatst:
Je had dus 2x een public OnPlayerCommandText staan, maar bij de 2e hoort waarschijnlijk ook nog een

"}" en een "return 0" heb je die ook verwijderd?

En als in de 2e OnPlayerCommandText nog commando's stonden, dan moet je die wel naar de andere verplaatsen.

Nou nee want die 2e heb ik dr zelf bij gezet omdat deze bij het commando hoort.

En daar staan niet die extra komma's bij. :?

Geplaatst:

Ik heb nu inmiddels dit probleem opgelost.

Het lag aan dat deze regel 2 keer in het script stond:

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])

{

Dus nu heb ik het oude commando weggehaald en de mijne bij de ene die er al stond toegevoegd.

Nu geeft hij aan dat alles klopt en correct is. ^_^

Maar nu ik het spel aanzet en het commando wil uitproberen, komt er te staan unknow server command. :?

Dus nu snap ik dr helemaal niks meer van.

Want het is nu toch goed.

Alleen kent de server het commando niet terwijl die wel goed in het script staat :ch:

Hier kan ik nou zo kwaad om worden.

Al die moeite voor niks :@

Geplaatst:

Kun je die commando's ff posten of op pastebin zetten?

Ik vermoed dat er dan iets niet klopt met je returns 1 en/of 0

ps. en die moeite is zeker niet voor niks, komt allemaal best wel goed. maar het vergt gewoon geduld en precisie ;)

Geplaatst:
Kun je die commando's ff posten of op pastebin zetten?

Ik vermoed dat er dan iets niet klopt met je returns 1 en/of 0

ps. en die moeite is zeker niet voor niks, komt allemaal best wel goed. maar het vergt gewoon geduld en precisie ;)

Ik heb even mijn script geupload.

Zodat jullie hem kunnen downloaden.

En zo kunnen zien wat ik fout heb gedaan. ^_^

download link

http://rapidshare.com/files/148917393/Sjorszzz.pwn.html

Oja en voor de zekerheid hier mijn commando.

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
new string[256];
new playermoney;
new sendername[MAX_PLAYER_NAME];
new giveplayer[MAX_PLAYER_NAME];
new cmd[256];
new giveplayerid, moneys, idx;

cmd = strtok(cmdtext, idx);

if(strcmp(cmd, "/help", true) == 0) {
	SendPlayerFormattedText(playerid,"Las Venturas Deathmatch: Money Grub Coded By Jax and the SA-MP Team.",0);
	SendPlayerFormattedText(playerid,"Type: /objective : to find out what to do in this gamemode.",0);
	SendPlayerFormattedText(playerid,"Type: /givecash [playerid] [money-amount] to send money to other players.",0);
	SendPlayerFormattedText(playerid,"Type: /tips : to see some tips from the creator of the gamemode.", 0);
   return 1;
}
if(strcmp(cmd, "/objective", true) == 0) {
	SendPlayerFormattedText(playerid,"This gamemode is faily open, there's no specific win / endgame conditions to meet.",0);
	SendPlayerFormattedText(playerid,"In LVDM:Money Grub, when you kill a player, you will receive whatever money they have.",0);
	SendPlayerFormattedText(playerid,"Consequently, if you have lots of money, and you die, your killer gets your cash.",0);
	SendPlayerFormattedText(playerid,"However, you're not forced to kill players for money, you can always gamble in the", 0);
	SendPlayerFormattedText(playerid,"Casino's.", 0);
   return 1;
}
if(strcmp(cmd, "/tips", true) == 0) {
	SendPlayerFormattedText(playerid,"Spawning with just a desert eagle might sound lame, however the idea of this",0);
	SendPlayerFormattedText(playerid,"gamemode is to get some cash, get better guns, then go after whoever has the",0);
	SendPlayerFormattedText(playerid,"most cash. Once you've got the most cash, the idea is to stay alive(with the",0);
	SendPlayerFormattedText(playerid,"cash intact)until the game ends, simple right ?", 0);
   return 1;
}

	if(strcmp(cmd, "/givecash", true) == 0) {
    new tmp[256];
	tmp = strtok(cmdtext, idx);

	if(!strlen(tmp)) {
		SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "USAGE: /givecash [playerid] [amount]");
		return 1;
	}
	giveplayerid = strval(tmp);

	tmp = strtok(cmdtext, idx);
	if(!strlen(tmp)) {
		SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "USAGE: /givecash [playerid] [amount]");
		return 1;
	}
		moneys = strval(tmp);

	//printf("givecash_command: %d %d",giveplayerid,moneys);


	if (IsPlayerConnected(giveplayerid)) {
		GetPlayerName(giveplayerid, giveplayer, sizeof(giveplayer));
		GetPlayerName(playerid, sendername, sizeof(sendername));
		playermoney = GetPlayerMoney(playerid);
		if (moneys > 0 && playermoney >= moneys) {
			GivePlayerMoney(playerid, (0 - moneys));
			GivePlayerMoney(giveplayerid, moneys);
			format(string, sizeof(string), "You have sent %s(player: %d), $%d.", giveplayer,giveplayerid, moneys);
			SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string);
			format(string, sizeof(string), "You have recieved $%d from %s(player: %d).", moneys, sendername, playerid);
			SendClientMessage(giveplayerid, COLOR_YELLOW, string);
			printf("%s(playerid:%d) has transfered %d to %s(playerid:%d)",sendername, playerid, moneys, giveplayer, giveplayerid);
		}
		else {
			SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Invalid transaction amount.");
		}
	}
	else {
			format(string, sizeof(string), "%d is not an active player.", giveplayerid);
			SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string);
		}
	return 1;
}

if(strcmp(cmd,"/Los Santos",true)==0)
{
   SetPlayerPos(playerid, 2485.812, -1667.308, 13.343);
   SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent nu naar Los Santos geteleporteerd");
SetPlayerFacingAngle(playerid, 182.93);
   return 1;
}

if(strcmp(cmdtext, "/heal", true)==0)
{
   SetPlayerHealth(playerid, 100);
return 1;
}
   if(strcmp(cmdtext, "/armour", true)==0)
{
   SetPlayerHealth(playerid, 100);
return 1;
}    if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0)

{
   SendClientMessage(playerid, 126, "typ hier niet je tekst");
return 1;
}
return 0;
}

Geplaatst: (bewerkt)

	return 1;
}	if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0)

klopt al niet

Je haakje moet boven if staan

Bewerkt: door GTAFreak007
Geplaatst: (bewerkt)

weet je dit zeker?

Want dat haakje wat jij bedoeld is ter afsluiting van de vorige commando

Bewerkt: door Sjorszzz
Geplaatst:

	return 1;
}	if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0)

Het moet dit zijn

	   return 1;
}
if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0)

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...