Sandra Geplaatst: 8 september 2008 Rapport Geplaatst: 8 september 2008 Dan moet je het knopje links-náást het blauwe driehoekje gebruiken.
niekbon123 Geplaatst: 8 september 2008 Rapport Geplaatst: 8 september 2008 Dan moet je het knopje links-náást het blauwe driehoekje gebruiken. dan start hij samp opp iemand een oplossing daarvooor
Big Boss Geplaatst: 8 september 2008 Rapport Geplaatst: 8 september 2008 Compile knop: F5 Compile/Run knop: F6 - Blauw driehoekje. Druk gewoon op F5.
niekbon123 Geplaatst: 9 september 2008 Rapport Geplaatst: 9 september 2008 Compile knop: F5Compile/Run knop: F6 - Blauw driehoekje. Druk gewoon op F5. Dat is hetzelfde effect .
Sjorszzz Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if(strcmp(cmdtext, "/heal", true)==0) { SetPlayerHealth(playerid, 100); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/armour", true)==0) { SetPlayerHealth(playerid, 100); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0) { SendClientMessage(playerid, 126, "typ hier niet je tekst"); return 1; } return 0; } Maar dan krijg ik steeds deze foutmelding: C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(232) : error 021: symbol already defined: "OnPlayerCommandText" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 1 Error. Dus er word gezegt dat die commando op die lijn/regel al geactiveerd is. Ik dus die regel weghalen zodat ik dit krijg: if(strcmp(cmdtext, "/heal", true)==0) { SetPlayerHealth(playerid, 100); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/armour", true)==0) { SetPlayerHealth(playerid, 100); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0) { SendClientMessage(playerid, 126, "typ hier niet je tekst"); return 1; } return 0; Maar dan krijg ik ineens deze foutmeldingen: C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(231) : error 010: invalid function or declaration C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(234) : error 010: invalid function or declaration C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(237) : error 010: invalid function or declaration C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(240) : error 010: invalid function or declaration C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(243) : error 010: invalid function or declaration C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(246) : error 010: invalid function or declaration C:\Users\Sjors\Desktop\Samp server\gamemodes\Sjorszzz.pwn(249) : error 010: invalid function or declaration Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 7 Errors. Nu snap ik dr dus helemaal niks meer van.
Big Boss Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 Wat jij had, moet je laten staan. Druk dan op CTRL + F en zoek naar 'OnPlayerCommand' Als het goed is, vindt hij nu een callback waar waarschijnlijk niets onder staat. Verwijder deze.
Sjorszzz Geplaatst: 26 september 2008 Rapport Geplaatst: 26 september 2008 Wat jij had, moet je laten staan. Druk dan op CTRL + F en zoek naar 'OnPlayerCommand' Als het goed is, vindt hij nu een callback waar waarschijnlijk niets onder staat. Verwijder deze. Als ik dit doe dan vind hij nog een: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { En als ik deze verwijder dan krijg ik ineens 26 errors
Ymosky Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Je had dus 2x een public OnPlayerCommandText staan, maar bij de 2e hoort waarschijnlijk ook nog een "}" en een "return 0" heb je die ook verwijderd? En als in de 2e OnPlayerCommandText nog commando's stonden, dan moet je die wel naar de andere verplaatsen.
Sjorszzz Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Je had dus 2x een public OnPlayerCommandText staan, maar bij de 2e hoort waarschijnlijk ook nog een "}" en een "return 0" heb je die ook verwijderd? En als in de 2e OnPlayerCommandText nog commando's stonden, dan moet je die wel naar de andere verplaatsen. Nou nee want die 2e heb ik dr zelf bij gezet omdat deze bij het commando hoort. En daar staan niet die extra komma's bij.
Sjorszzz Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Ik heb nu inmiddels dit probleem opgelost. Het lag aan dat deze regel 2 keer in het script stond: public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { Dus nu heb ik het oude commando weggehaald en de mijne bij de ene die er al stond toegevoegd. Nu geeft hij aan dat alles klopt en correct is. Maar nu ik het spel aanzet en het commando wil uitproberen, komt er te staan unknow server command. Dus nu snap ik dr helemaal niks meer van. Want het is nu toch goed. Alleen kent de server het commando niet terwijl die wel goed in het script staat Hier kan ik nou zo kwaad om worden. Al die moeite voor niks
Ymosky Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Kun je die commando's ff posten of op pastebin zetten? Ik vermoed dat er dan iets niet klopt met je returns 1 en/of 0 ps. en die moeite is zeker niet voor niks, komt allemaal best wel goed. maar het vergt gewoon geduld en precisie
Sjorszzz Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 Kun je die commando's ff posten of op pastebin zetten?Ik vermoed dat er dan iets niet klopt met je returns 1 en/of 0 ps. en die moeite is zeker niet voor niks, komt allemaal best wel goed. maar het vergt gewoon geduld en precisie Ik heb even mijn script geupload. Zodat jullie hem kunnen downloaden. En zo kunnen zien wat ik fout heb gedaan. download link http://rapidshare.com/files/148917393/Sjorszzz.pwn.html Oja en voor de zekerheid hier mijn commando. public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new string[256]; new playermoney; new sendername[MAX_PLAYER_NAME]; new giveplayer[MAX_PLAYER_NAME]; new cmd[256]; new giveplayerid, moneys, idx; cmd = strtok(cmdtext, idx); if(strcmp(cmd, "/help", true) == 0) { SendPlayerFormattedText(playerid,"Las Venturas Deathmatch: Money Grub Coded By Jax and the SA-MP Team.",0); SendPlayerFormattedText(playerid,"Type: /objective : to find out what to do in this gamemode.",0); SendPlayerFormattedText(playerid,"Type: /givecash [playerid] [money-amount] to send money to other players.",0); SendPlayerFormattedText(playerid,"Type: /tips : to see some tips from the creator of the gamemode.", 0); return 1; } if(strcmp(cmd, "/objective", true) == 0) { SendPlayerFormattedText(playerid,"This gamemode is faily open, there's no specific win / endgame conditions to meet.",0); SendPlayerFormattedText(playerid,"In LVDM:Money Grub, when you kill a player, you will receive whatever money they have.",0); SendPlayerFormattedText(playerid,"Consequently, if you have lots of money, and you die, your killer gets your cash.",0); SendPlayerFormattedText(playerid,"However, you're not forced to kill players for money, you can always gamble in the", 0); SendPlayerFormattedText(playerid,"Casino's.", 0); return 1; } if(strcmp(cmd, "/tips", true) == 0) { SendPlayerFormattedText(playerid,"Spawning with just a desert eagle might sound lame, however the idea of this",0); SendPlayerFormattedText(playerid,"gamemode is to get some cash, get better guns, then go after whoever has the",0); SendPlayerFormattedText(playerid,"most cash. Once you've got the most cash, the idea is to stay alive(with the",0); SendPlayerFormattedText(playerid,"cash intact)until the game ends, simple right ?", 0); return 1; } if(strcmp(cmd, "/givecash", true) == 0) { new tmp[256]; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "USAGE: /givecash [playerid] [amount]"); return 1; } giveplayerid = strval(tmp); tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "USAGE: /givecash [playerid] [amount]"); return 1; } moneys = strval(tmp); //printf("givecash_command: %d %d",giveplayerid,moneys); if (IsPlayerConnected(giveplayerid)) { GetPlayerName(giveplayerid, giveplayer, sizeof(giveplayer)); GetPlayerName(playerid, sendername, sizeof(sendername)); playermoney = GetPlayerMoney(playerid); if (moneys > 0 && playermoney >= moneys) { GivePlayerMoney(playerid, (0 - moneys)); GivePlayerMoney(giveplayerid, moneys); format(string, sizeof(string), "You have sent %s(player: %d), $%d.", giveplayer,giveplayerid, moneys); SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string); format(string, sizeof(string), "You have recieved $%d from %s(player: %d).", moneys, sendername, playerid); SendClientMessage(giveplayerid, COLOR_YELLOW, string); printf("%s(playerid:%d) has transfered %d to %s(playerid:%d)",sendername, playerid, moneys, giveplayer, giveplayerid); } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, "Invalid transaction amount."); } } else { format(string, sizeof(string), "%d is not an active player.", giveplayerid); SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string); } return 1; } if(strcmp(cmd,"/Los Santos",true)==0) { SetPlayerPos(playerid, 2485.812, -1667.308, 13.343); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Je bent nu naar Los Santos geteleporteerd"); SetPlayerFacingAngle(playerid, 182.93); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/heal", true)==0) { SetPlayerHealth(playerid, 100); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/armour", true)==0) { SetPlayerHealth(playerid, 100); return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0) { SendClientMessage(playerid, 126, "typ hier niet je tekst"); return 1; } return 0; }
GTAFreak007 Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 (bewerkt) return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0) klopt al niet Je haakje moet boven if staan Bewerkt: 27 september 2008 door GTAFreak007
Sjorszzz Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 (bewerkt) weet je dit zeker? Want dat haakje wat jij bedoeld is ter afsluiting van de vorige commando Bewerkt: 27 september 2008 door Sjorszzz
GTAFreak007 Geplaatst: 27 september 2008 Rapport Geplaatst: 27 september 2008 return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0) Het moet dit zijn return 1; } if(strcmp(cmdtext, "/tekst", true)==0)
Recommended Posts