[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 Oh bedankt! nu werkt het
Rivel Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 (bewerkt) Aangezien dit een scripting probleem topic is. Een vraagje: Ik heb dus een /dive commando gemaakt. Het lukt perfect. Hij dived op de locatie die ik aanduidde. Maar nu heb ik hier een vraagje rond. Hoe zorg ik ervoor dat hij dived boven de plek waar hijt stond? En nog een vraagje: GivePlayerWeapon(playerid, 371, 1); Ik had dit gebruikt om de speler een parachutte te geven. Maar ingame krijgt ie dit niet. Ik weet niet of dat dit de juiste code hiervoor is. Echter gebruikte ik: GivePlayerMoney(playerid, -2500); Om -2500 te doen, en dat lukte wel. Dus, hoe zorg ik ervoor dat hij juist 1 parachutte kijgt. En dat hij spawnd net boven de plek waar ie niet was? Mvg Rivel @ Sandra, Bedankt! Bewerkt: 17 december 2007 door Rivel
Sandra Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 Je moet voor wapens (en parachute enzo) niet het model-nummer gebruiken (zoals jij hebt gedaan) maar het id. Kijk op >>deze<< site voor de id's van wapens. Je moet dus de nummers aan de linkerkant van de pagina gebruiken. In het geval van de parachute is dat dus 46 Gebruik dus GivePlayerWeapon(playerid, 46, 1); Die model-nummers gebruik je als je een wapen-pickup wilt neerleggen. Hoe laat je iemand skydiven op de plaats dat die staat: //maak eerst 3 nieuwe floats aan: new Float:X new Float:Y new Float:Z GetPlayerPos(playerid, X, Y, Z); SetPlayerPos(playerid, X, Y, (Z+1000));
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 ik heb een probleempje met deze script, en ik weet niet water mis is in die pawno dinges, geeft hij geen fouten, maar de server crasht wel als ik join... public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) // Tele 2 clanhome { if(strcmp(cmdtext, "/explosionkill", true) == 0) { new Float:x, Float:y, Float:z; GetPlayerPos(playerid, x, y, z); CreateExplosion(x,y,z,12,10.0); return 1; } kan iemand me vertellen wat ik mis doe?
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 oh, laar maar... 'k heb het al gevonden 'k had ergens anders aan mijn join messege een verkeerde letter gezet
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 bij: CreateExplosion(Float:X, Float:Y, Float:Z, type, Float:radius) ^ l wat betekent raduis daar??? l l l \ ______________________________ /
Azer Geplaatst: 17 december 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 17 december 2007 bij: CreateExplosion(Float:X, Float:Y, Float:Z, type, Float:radius) ^ l wat betekent raduis daar??? l l l \ ______________________________ / Hoe de groot de explosie zal wezen.
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 maar dat is toch al die type dan is dat 2x hetzelfde :S
Donwell Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 De X, Y en Z beslissen waar de explosie plaatsvind. Het type spreekt al voor zich, het type explosie. En de radius geeft dus de grootte aan, de reiking van de explosie. Als je deze 4 geeft, zal hij groter zijn dan dat je hem 2 geeft.
Sandra Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 Het type is meer de vorm van de explosie.
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 ok, ty ah, en nog een probleempje (weeral xD) deze command werkt wel, maar toch zegt de server "unknown command" :S is er soms een mannier om dat te voorkomen? if(strcmp(cmdtext, "/fullhealth", true) == 0) { SetPlayerHealth(playerid,100.0); SendClientMessage(playerid,0xFF6600AA,"Your health is full now."); }
Ymosky Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 (bewerkt) Volgens mij moet er "return 1;" nog onder dus if(strcmp(cmdtext, "/fullhealth", true) == 0) { SetPlayerHealth(playerid,100.0); SendClientMessage(playerid,0xFF6600AA,"Your health is full now."); return 1; } Bewerkt: 17 december 2007 door Ymosky
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 is het mogelijk om een text te onderlijnen in samp? vb: wanneer je /commands typt, dan komt er op: List of commands: ---> deze onderlijnd krijgen... - ... - ... - ... ...
Ymosky Geplaatst: 17 december 2007 Rapport Geplaatst: 17 december 2007 (bewerkt) Als ik het goed heb kan gewoon onderstreepte tekst niet. Volgens mij moet je dan de lijn eronder apart aangeven met streepjes: _ if(strcmp(cmdtext, "/commands", true) == 0) { SendClientMessage(playerid,0xFF6600AA,"List of Commands"); SendClientMessage(playerid,0xFF6600AA,"_______________"); return 1; } Ik weet alleen niet of het zo werkt, bijvoorbeeld deze streepjes "-------" is misschien mooier, maar dan is het weer niet echt een aparte lijn. mvg, Ymosky Bewerkt: 17 december 2007 door Ymosky
Recommended Posts