Wanted Geplaatst: 12 april 2009 Rapport Geplaatst: 12 april 2009 Nogmaals, het probleem zit NIET in dat rekensommetje. Het ligt aan het verschil met float, intrigers etc, maar daar weet ik niet veel vanaf. MVG, Wanted
Sandra Geplaatst: 12 april 2009 Rapport Geplaatst: 12 april 2009 Voila: if(strcmp(cmd, "/test", true)==0) { vehicleid1 = GetPlayerVehicleID(playerid); new Float:CarHealth; new Float:PrijsBr; new VerkoopPr; GetVehicleHealth(vehicleid1, CarHealth); PrijsBr = CarHealth; PrijsBr = floatsub(PrijsBr, 300.0); PrijsBr = floatdiv(PrijsBr, 14.0); VerkoopPr = floatround(PrijsBr); if(CarHealth < 0) { VerkoopPr = 0; } format(string, sizeof(string), "De uitkomst is %d (auto levens: %.0f)", VerkoopPr, CarHealth); SendClientMessage(playerid, YELLOW, string); return 1; }
Wanted Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Voila: if(strcmp(cmd, "/test", true)==0) { vehicleid1 = GetPlayerVehicleID(playerid); new Float:CarHealth; new Float:PrijsBr; new VerkoopPr; GetVehicleHealth(vehicleid1, CarHealth); PrijsBr = CarHealth; PrijsBr = floatsub(PrijsBr, 300.0); PrijsBr = floatdiv(PrijsBr, 14.0); VerkoopPr = floatround(PrijsBr); if(CarHealth < 0) { VerkoopPr = 0; } format(string, sizeof(string), "De uitkomst is %d (auto levens: %.0f)", VerkoopPr, CarHealth); SendClientMessage(playerid, YELLOW, string); return 1; } Bedankt!! Het werkt!
Remi-X Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 (bewerkt) Ik heb een probleem met dit administratie script: Pastebin Zoals je al kan zien heb ik het niet zelf gemaakt, ik heb het van CueBal of CuaCumber gekregen. Maar het script vond ik er wel mooi uitzien, en het is goed uit te breiden. Maar, nu als ik ingame ga, krijg ik de eerste keer een melding dat mijn naam nieuw is, en ik mij kan registreren. Op dat moment word er ook een nieuwe userfile aangemaakt. Ik dus daarne weer de server in, komt er geen melding (ja, heb de // weg gehaald) Nou, dan maar kijken of registreren werkt. Ik registreren, krijg ik een melding dat ik geregistreerd ben en ook gelijk ben ingelogd. Mijn wachtwoord staat er ook bij. Maar verder krijg ik geen geld, niks. Ik naar mijn Userfile gaan, blijkt daar dat ik helemaal niet geregistreerd ben. Komt dit door Vista of is het script niet helemaal goed? Cueball ziet namelijk geen fout, en op het SA:MP forum helpen me ze ook niet erg veel verder Bewerkt: 13 april 2009 door Remi-X
David22 Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Ik had even een snel vraagje: bestaat er ook een include of een andere optie waarmee je e-mails kan verzenden vanuit samp-server.exe? Ik zou dit namelijk erg goed kunnen gebruiken...
Remi-X Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 E-Mails? Bijvoorbeeld naar jan@mail.nl? Volgens mij kan dat niet, want volgens mij zijn alle functies van SA:MP binnen de server, en dus geen mails enzo...
David22 Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 E-Mails? Bijvoorbeeld naar jan@mail.nl? Volgens mij kan dat niet, want volgens mij zijn alle functies van SA:MP binnen de server, en dus geen mails enzo... Ik heb nog eens verder zitten zoeken, maar het is mogelijk! Kijk maar eens naar dit topic.
Big Boss Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Ik heb een probleem met dit administratie script:Pastebin Zoals je al kan zien heb ik het niet zelf gemaakt, ik heb het van CueBal of CuaCumber gekregen. Maar het script vond ik er wel mooi uitzien, en het is goed uit te breiden. Maar, nu als ik ingame ga, krijg ik de eerste keer een melding dat mijn naam nieuw is, en ik mij kan registreren. Op dat moment word er ook een nieuwe userfile aangemaakt. Ik dus daarne weer de server in, komt er geen melding (ja, heb de // weg gehaald) Nou, dan maar kijken of registreren werkt. Ik registreren, krijg ik een melding dat ik geregistreerd ben en ook gelijk ben ingelogd. Mijn wachtwoord staat er ook bij. Maar verder krijg ik geen geld, niks. Ik naar mijn Userfile gaan, blijkt daar dat ik helemaal niet geregistreerd ben. Komt dit door Vista of is het script niet helemaal goed? Cueball ziet namelijk geen fout, en op het SA:MP forum helpen me ze ook niet erg veel verder Ik weet het niet zeker, maar volgens mij klopt dit en alles wat er verder onder staat niet (regel 175): if(!dini_Exists(file)) { Terwijl het bovenaan zo wordt gedefiniëerd: #define PlayerFile "AdminScript/Users/%s.ini"
Remi-X Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Ik heb een probleem met dit administratie script:Pastebin Zoals je al kan zien heb ik het niet zelf gemaakt, ik heb het van CueBal of CuaCumber gekregen. Maar het script vond ik er wel mooi uitzien, en het is goed uit te breiden. Maar, nu als ik ingame ga, krijg ik de eerste keer een melding dat mijn naam nieuw is, en ik mij kan registreren. Op dat moment word er ook een nieuwe userfile aangemaakt. Ik dus daarne weer de server in, komt er geen melding (ja, heb de // weg gehaald) Nou, dan maar kijken of registreren werkt. Ik registreren, krijg ik een melding dat ik geregistreerd ben en ook gelijk ben ingelogd. Mijn wachtwoord staat er ook bij. Maar verder krijg ik geen geld, niks. Ik naar mijn Userfile gaan, blijkt daar dat ik helemaal niet geregistreerd ben. Komt dit door Vista of is het script niet helemaal goed? Cueball ziet namelijk geen fout, en op het SA:MP forum helpen me ze ook niet erg veel verder Ik weet het niet zeker, maar volgens mij klopt dit en alles wat er verder onder staat niet (regel 175): if(!dini_Exists(file)) { Terwijl het bovenaan zo wordt gedefiniëerd: #define PlayerFile "AdminScript/Users/%s.ini" En dan moet het dus worden? if(!dini_Exists(PlayerFile)) { ?
Big Boss Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Heel het script klopt gewoonweg niet. Bovenaan heb je een enum, met een variabele voor de naam. Bij OnPlayerConnect is er nog een variabele aangemaakt voor de naam ... public OnPlayerConnect(playerid) { print("new"); new Ip[16], file[128]; GetPlayerName(playerid, gPlayerInfo[playerid][PLAYER_NAME], sizeof(gPlayerInfo)); GetPlayerIp(playerid, Ip, sizeof(Ip)); format(file,sizeof(file), PlayerFile, udb_encode(gPlayerInfo[playerid][PLAYER_NAME])); if(!dini_Exists(file)) { print("File doesn't exist"); dini_Create(file); // Rest v/d code
Remi-X Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Ja, oke, maar dat lost helaas niks op. De UserFile word namelijk gewoon naar behoren aangemaakt, alleen het regstreren gaat niet en als je met een UserFile nog eens de server bezoekt dat je dan een melding hoort te krijgen, maar die krijg ik niet.
Sandra Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 Die benaming klopt inderdaad wel, daar is niets mis mee. Het feit dat je geen melding krijgt wanneer je voor de 2e keer connect, komt omdat het verzenden van dat bericht binnen een "if(!dini_Exists(file))"-check zit. De eerste keer dat je binnenkomt, bestaat die file inderdaad niet en word de file aangemaakt en het bericht wordt verzonden. De tweede keer dat je binnenkomt bestaat de file al wél. Dus het bericht wordt niet verzonden.
Remi-X Geplaatst: 13 april 2009 Rapport Geplaatst: 13 april 2009 (bewerkt) Uh, omgwtfbbq, zomaar werkt het script... YEZZZZZZ! Tnx Big Boss, ik denk dat jij hiervan de schuldige bent Bedankt EDIT: Hm, het werkt beter, maar nog niet helemaal goed. Als ik nu register is het goed, dan ga ik uit het spel om nog eens naar mijn UserFile te kijken. Ziet er goed uit. Ik dus weer ingame gaan en daarna er weer uit, kijk nogmaals in m'n UserFile, staat het IP leeg en Registered op 0... Hoe kan dat? Bewerkt: 14 april 2009 door Remi-X
David22 Geplaatst: 21 april 2009 Rapport Geplaatst: 21 april 2009 Hey, ik ben nu bezig aan een spawn-command. De code werkt verder naar behoren, maar als de code goed wordt uitgevoerd verschijnt er in de chat alsog "SERVER: Unknown command", terwijl ik wel in de auto spawn! Dit is de code: dcmd_v(playerid, params[]) { if(!strlen(params)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Gebruik /v [NAAM / ID]!"); return 1; } new veh = GetVehicleModelIDFromName(params); if(veh == -1) { veh = strval(params); if (veh < 400 || veh > 610) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Verkeerd model / ID!"); return 1; } } new Float:px, Float:py, Float:pz, Float:pa, vehid; GetPlayerFacingAngle(playerid,pa); GetPlayerPos(playerid, px, py, pz); vehid = CreateVehicle(veh, px, py, pz, pa,-1, -1, 120000); PutPlayerInVehicle(playerid, vehid, 0); TogglePlayerControllable(playerid, 1); metmenuspawned[vehid] = 1; LinkVehicleToInterior(vehid, GetPlayerInterior(playerid)); new string[128]; format(string, sizeof(string), "Succesvol een %s gespawned!", aVehicleNames[veh]); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, string); return 1; } Tot "metmenuspawned[vehid] = 1;" voert hij alles dus naar behoren uit, maar verder doet hij het niet. Als ik trouwens een verkeerd modelid of naam invoer werkt alles wel naar behoren... Wie kan mij helpen?
Big Boss Geplaatst: 21 april 2009 Rapport Geplaatst: 21 april 2009 Ben je zeker dat je OnPlayerCommandText hebt afgesloten met een return?
Recommended Posts