David22 Geplaatst: 21 april 2009 Rapport Geplaatst: 21 april 2009 Ben je zeker dat je OnPlayerCommandText hebt afgesloten met een return? Ja. Ik heb zowel return 1 als return 0 gebruikt...
Basssss Geplaatst: 23 april 2009 Rapport Geplaatst: 23 april 2009 (bewerkt) if(strcmp("/cheatkills",cmdtext,true,10) == 0 { if(IsPlayerAdmin(playerid)) { kills[playerid]+10; } else { SendClientMessage(playerid,ColorLBlue,"*Server: Are you crazy?"); } } Als ik dit wil doen, hoe krijg ik dat dan werkelijk zo? Want kills[playerid]+10 werkt niet en ik heb geen flauw idee hoe het dan wel moet. :S Alvast bedankt, Basssss. Bewerkt: 23 april 2009 door Basssss
David22 Geplaatst: 23 april 2009 Rapport Geplaatst: 23 april 2009 if(IsPlayerAdmin(playerid)) { kills[playerid]+=10; }
jorD1 Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 (bewerkt) Even een vraagje: AddPlayerClass(206,-1710.4281,403.0799,7.4190,137.2194,335,1,346,75,355,150); Waarom krijg ik geen wapens tijdens het spawnen? Edit: Het is al gelukt keek in de verkeerde kolom op de samp wiki. Bewerkt: 28 april 2009 door jorD1
Remi-X Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 (bewerkt) if (strcmp("/nrg", cmdtext, true) == 0) { new Interior; new vehicleid; vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); if(VehicleSpawned[playerid] == true) { DestroyVehicle(Vehicle[playerid]); VehicleSpawned[playerid] = false; } VehicleSpawned[playerid] = true; if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1) { GetVehicleZAngle(vehicleid, pr); } else { GetPlayerFacingAngle(playerid,pr); } GetPlayerPos(playerid, px, py, pz); Interior = GetPlayerInterior(playerid); Vehicle[playerid] = CreateVehicle(522, px, py, pz, pr,-1, -1, 60); LinkVehicleToInterior(Vehicle[playerid], Interior); PutPlayerInVehicle(playerid, Vehicle[playerid], 0); SendClientMessage(playerid, GREEN,"Spawned a NRG-500!"); format(string, sizeof(string), "%s (ID %d) Heeft een NRG-500 gespawned. [%02d:%02d:%02d]", Name, playerid, Hour, Minute, Second); print(string); return 1; } Als ik een NRG spawn als ik lopend ben, pakt hij GetPlayerFacingAngle dus goed. Maar zit ik in een voertuig, en spawn ik opnieuw een voertuig, pakt hij de GetVehicleZAngle niet goed. Dat voertuig spawnt dan op de GetPlayerFcingAngle, voordat ik instapte bij een voertuig. Wat is hieraan te doen? Ja, alle news en bools, die hier niet gedefineerd worden heb ik wel bovenaan het script gedefineerd. EDIT: Ik zie nu dat het in een voertuig niet eens de oude GetPlayerFacingAngle pakt, maar als ik dan een nieuw voertuig spawn dat hij altijd naar het noorden zal wijzen. Bewerkt: 28 april 2009 door Remi-X
Crusher!! Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 if (strcmp("/nrg", cmdtext, true) == 0) { new Interior; new vehicleid; vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); if(VehicleSpawned[playerid] == true) { DestroyVehicle(Vehicle[playerid]); VehicleSpawned[playerid] = false; } VehicleSpawned[playerid] = true; if(IsPlayerInAnyVehicle(playerid) == 1) { GetPlayerFacingAngle(playerid,pr); } else { GetPlayerFacingAngle(playerid,pr); } GetPlayerPos(playerid, px, py, pz); Interior = GetPlayerInterior(playerid); Vehicle[playerid] = CreateVehicle(522, px, py, pz, pr,-1, -1, 60); LinkVehicleToInterior(Vehicle[playerid], Interior); PutPlayerInVehicle(playerid, Vehicle[playerid], 0); SendClientMessage(playerid, GREEN,"Spawned a NRG-500!"); format(string, sizeof(string), "%s (ID %d) Heeft een NRG-500 gespawned. [%02d:%02d:%02d]", Name, playerid, Hour, Minute, Second); print(string); return 1; } zo dan?
Remi-X Geplaatst: 28 april 2009 Rapport Geplaatst: 28 april 2009 (bewerkt) Wat is daar anders aan? EDIT: ik zie het al. Dat zal het probleem alleen maar erger maken. Nogmaals het probleem: Als ik loop, en ik spawn een NRG, wijst de NRG naar de kant waar ik keek. Spawn ik een NRG in een voertuig, wijst hij altijd naar het noorden. Hoe kan ik dat oplossen? Bewerkt: 28 april 2009 door Remi-X
jorD1 Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 (bewerkt) Als je een textdraw wilt maken moet je altijd coördinaten invoeren, nu vroeg ik me af is hier ook een tool/trucje voor om deze makkelijk te vinden? Bewerkt: 29 april 2009 door jorD1
Sandra Geplaatst: 29 april 2009 Rapport Geplaatst: 29 april 2009 (bewerkt) Als je een textdraw wilt maken moet je altijd coördinaten invoeren, nu vroeg ik me af is hier ook een tool/trucje voor om deze makkelijk te vinden? Je moet zo denken: Het beeldscherm is 640 coordinaten breed (dus van links naar rechts) en het beeldscherm is 480 coordinaten hoog (van boven naar beneden). Dus de hoek links-bovenin is coordinaat (0,0) en de hoek rechts-onder is (640,480). Je kan ook de textdraw editor gebruiken (filterscript) om makkelijk textdraws te maken. Deze vind je op het officiële samp-forum. Bewerkt: 29 april 2009 door =>Sandra<=
opacool6 Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 Hallo, ik heb een probleem met mijn login systeem Het is een zelfde systeem als die van Godfather mod. het probleem is dat als ik inlog mijn hele server crasht. alvast bedankt!!
Big Boss Geplaatst: 1 mei 2009 Rapport Geplaatst: 1 mei 2009 Zorg dat je de juiste mappen en bestanden hebt aangemaakt in scriptfiles. Een voorbeeld: fopen("Data/Config.cfg", io_read); Deze code vereist dat de gebruiker de map Data heeft aangemaakt in de map scriptfiles. In die map Data moet ook nog het bestand Config.cfg zitten.
opacool6 Geplaatst: 5 mei 2009 Rapport Geplaatst: 5 mei 2009 (bewerkt) Zorg dat je de juiste mappen en bestanden hebt aangemaakt in scriptfiles. Een voorbeeld: fopen("Data/Config.cfg", io_read); Deze code vereist dat de gebruiker de map Data heeft aangemaakt in de map scriptfiles. In die map Data moet ook nog het bestand Config.cfg zitten. Nee dat is jammer genoeg het probleem niet, en er is nog iets, dit probleem had ik in mijn vorige Gm niet die laadde precies op de zelfde manier de accounts. dat account systeem heb ik dus weer gebruikt alleen in mijn nieuwe server werkt hij niet, zou het dan aan een ondersteuning kunnen liggen? En wat nog raarder is, is dat hij wel mijn stats laad waarna hij crasht (voor de rest laad hij alles wel goed uit scriptfiles, de huizen, auto's, etc..) Weer Alvast bedankt! Bewerkt: 6 mei 2009 door opacool6
Pattypat Geplaatst: 18 mei 2009 Rapport Geplaatst: 18 mei 2009 if (strcmp(cmd, "/regels", true, 0) == 0) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Regels : 1. Niet Cheaten. 2. Hou het gezellig :-) 3. Wees eerlijk"); } return 1; } Waarom werkt het niet ? Volgensmij klopt er iets niet. Ik krijg 4 warnings. Maar als ik gewoon /regels doe , gebeurt er niks. Ook niet Unkown Comment.
Remi-X Geplaatst: 18 mei 2009 Rapport Geplaatst: 18 mei 2009 Omdat je de code niet returnd: if (strcmp(cmd, "/regels", true, 10) == 0) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Regels : 1. Niet Cheaten. 2. Hou het gezellig :-) 3. Wees eerlijk"); return 1; } Geef in het vervolg ook eens je warnings en errors, daar kunnen we meer mee.
Pattypat Geplaatst: 18 mei 2009 Rapport Geplaatst: 18 mei 2009 if (strcmp(cmd, "/regels", true, 10) == 0) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Regels : 1. Niet Cheaten. 2. Hou het gezellig :-) 3. Wees eerlijk"); return 1; } nu heb ik dat, en krijg ik deze Warnings / errors. : warning 217: loose indentation : warning 225: unreachable code : error 030: compound statement not closed at the end of file (started at line 40) 1 Error.
Recommended Posts