Jump to content

Het Scripting Problemen Topic


Recommended Posts

Geplaatst:

Oke,

Alle Errors zijn in regel 99.

Dat is dit :

public SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid)
{
	  if(classid == 0 || classid == 1 || classid == 2) {
99>	gTeam[playerid] = TEAM_TERRORISTEN;
	  } else if(classid == 3 || classid == 4 || classid == 5) {
	  gTeam[playerid] = TEAM_POLITIE;
}
}

Klopt toch gewoon ?

En over dit :

En over het script zelf:

Waarom gebruik je ExitTheGameMode()

Nogal ongebruikelijk... Gebruik gewoon OnGameModeExit

Wat bedoel je daarmee ?

error 029: invalid expression, assumed zero

Zal ook wel bij gTeam horen, op welke regel staat hij?

Ook op regel 99.

Pattypat

  • Reacties 838
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Sandra

    115

  • opacool6

    79

  • Big Boss

    57

  • Remi-X

    55

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

static gTeam[MAX_PLAYERS]; veranderen in new gTeam[MAX_PLAYERS];.

Geplaatst:
#define TEAM_Terroristen 1 // Team Terroristen
#define TEAM_Politie  2 // Team Ballas

public SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid)
{
	  if(classid == 0 || classid == 1 || classid == 2) {
99>	gTeam[playerid] = TEAM_TERRORISTEN;
	  } else if(classid == 3 || classid == 4 || classid == 5) {
	  gTeam[playerid] = TEAM_POLITIE;
}
}

Verander de defines, want in de rest van je script gebruik je ook hoofdletters voor de teams.

Geplaatst:

Nog maar 1 Error.

#include <a_samp>
#include <float>
#include <core>

#if defined FILTERSCRIPT
#if defined TEAM_TERRORISTEN 1 // Team Terroristen
#if defined TEAM_POLITIE 2 // Team Ballas
#if defined gTeam [MAX_PLAYERS]


#define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA // Kleur Terroristen.
#define COLOR_BLUE 0x0000FFaa // Kleur Politie
#define COLOR_GREY 0xAFAFAFAA // Kleur wanneer je inactive bent




forward SetPlayerToTeamColor(playerid); // Speler naar teamkleur zetten
forward SetupPlayerForClassSelection(playerid); // Speler klaarmaken voor setup
forward SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid); // Speler in team zetten
forward ExitTheGameMode(); // uit gamemode gaan


//------------------------------------------------------------------------------
public OnGameModeInit()
{
   SetGameModeText("Terroristen VS Politie");
           SetWorldTime(6); // tijd in uren.
           ShowNameTags(1); // Spelers namen boven health balk aan of uit. Nu aan
           ShowPlayerMarkers(1); // Blokjes op radar aan of uit? Nu aan

           // Vehicles Vagos ---------- Zet hier de autos van de Vagos neer
           AddStaticVehicle(421,1477.4077,-1622.6343,13.9253,231.1302,36,1); // Antipolitie Auto
		AddStaticVehicle(421,1478.7965,-1656.3079,13.9290,274.3658,36,1); // Antipolitie Auto
		AddStaticVehicle(418,1463.9514,-1673.5055,14.1396,216.3499,114,114); // antipolitiebusje
           // Vehicles Ballas ---------- Zet hier de autos van de Ballas neer
           AddStaticVehicle(596,1535.8573,-1678.6421,13.1040,359.8362,0,1); // politieauto
		AddStaticVehicle(596,1535.8933,-1666.2452,13.1041,359.8361,0,1); // politieauto
		AddStaticVehicle(528,1546.1823,-1651.0183,5.9347,269.8752,0,0); // PolitieautoSAPD
		AddStaticVehicle(528,1526.9158,-1643.8789,5.9334,2.7981,0,0); // PolitieAutoSAPD
		AddStaticVehicle(523,1551.7770,-1659.8077,13.1261,358.8032,0,0); // Politiemotor
		AddStaticVehicle(497,1545.5557,-1608.9572,13.5592,88.3859,0,1); // Politieheli
		AddStaticVehicle(427,1585.2369,-1667.9401,6.0243,91.0602,0,1); // Politieautobus
		AddStaticVehicle(427,1585.8784,-1672.1593,6.0264,88.4133,0,1); // Politieautobus
		AddStaticVehicle(427,1545.1882,-1684.5032,6.0190,89.4224,0,1); // Politieautobus

           // Vagos Class ------------ Zet hier de classes van de vagos neer waaruit je kan kiezen
           AddPlayerClass(181,1474.8419,-1638.3766,14.1484,248.8849,34,50,4,0,24,80); // Antipolitie

           // Ballas Class ----------- Ze hier de classes van de ballas neer waaruit je kan kiezen
           AddPlayerClass(280,268.3177,77.2302,1001.0391,359.7802,17,120,23,70,25,55); // Politie
		AddPlayerClass(280,218.4239,75.5513,1005.0391,341.3400,29,50,30,50,26,50); // Politieman


   return 1;
//------------------------------------------------------------------------------
}
public OnGameModeExit()
{
return 1;
}
//------------------------------------------------------------------------------
public SetupPlayerForClassSelection(playerid)
{
   SetPlayerInterior(playerid,11);
   SetPlayerPos(playerid,508.7362,-87.4335,998.9609);
           SetPlayerCameraPos(playerid,508.7362,-83.4335,998.9609);
   SetPlayerCameraLookAt(playerid,508.7362,-87.4335,998.9609);
   SetPlayerFacingAngle(playerid,0.0);
}
//------------------------------------------------------------------------------
public SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid)
{
   if(classid == 0 || classid == 1 || classid == 2) {
   gTeam[playerid] = TEAM_TERRORISTEN;
   } else if(classid == 3 || classid == 4 || classid == 5) {
   gTeam[playerid] = TEAM_POLITIE;
   }
}
//------------------------------------------------------------------------------

public SetPlayerToTeamColor(playerid)
{
   if(gTeam[playerid] == TEAM_TERRORISTEN) {
       SetPlayerColor(playerid,COLOR_BLUE); // geel
   } else if(gTeam[playerid] == TEAM_POLITIE) {
       SetPlayerColor(playerid,COLOR_YELLOW); // roze/paars
   }
}
//------------------------------------------------------------------------------
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
   SetupPlayerForClassSelection(playerid);
   SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid);

   if(classid == 181 || classid == 181 || classid == 181) {
       GameTextForPlayer(playerid,"~y~TERRORISTEN",1000,5);
   } else if(classid == 280 || classid == 280 || classid == 280) {
       GameTextForPlayer(playerid,"~b~POLITIE",1000,5);
   }

   return 1;
//------------------------------------------------------------------------------
}
public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
return 1;
}

public OnPlayerConnect(playerid)
{
SetPlayerColor(playerid,COLOR_GREY); // Kleur
GameTextForPlayer(playerid,"~y~Terroristen ~w~vs ~b~Politie!",2000,5); // Text
return 1;
}

//------------------------------------------------------------------------------
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
return 1;
}
//------------------------------------------------------------------------------
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
   SetPlayerToTeamColor(playerid);
   SetPlayerInterior(playerid,0);

   if(gTeam[playerid] == TEAM_TERRORISTEN) {
       SetPlayerWorldBounds(playerid,x_max, x_min, y_max, y_min);
       GameTextForPlayer(playerid,
          "Vermoord zoveel mogelijk ~b~Politie's!"
          6000,5);
   }
   else if(gTeam[playerid] == TEAM_POLITIE) {
               SetPlayerWorldBounds(playerid,x_max, x_min, y_max, y_min);
       GameTextForPlayer(playerid,
          "Vermoord zoveel mogelijk  ~y~Terroristen!",
          6000,5);
   }

   return 1;
}
//------------------------------------------------------------------------------
public ExitTheGameMode()
{
   GameModeExit();
}
//------------------------------------------------------------------------------
public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
if(killerid == INVALID_PLAYER_ID) {
       SendDeathMessage(INVALID_PLAYER_ID,playerid,reason);
} else {
       if(gTeam[killerid] != gTeam[playerid]) {
    	// Valid kill
    	SendDeathMessage(killerid,playerid,reason);
		SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1);
    	}
	else {
	    // Team kill
	    SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1);
	}
}
	return 1;
}
return 0;
}

Error =

error 001: expected token: "#endif", but found "-end of file-"

Als ik het erachter zet, blijft het zo..

Iemand die hem op het goede plekje kan zettn ?

Geplaatst:

Wat erachter zet? En waarom define je gTeam? En waarom define je een filterscript terwijl het je GM is? En waarom doe je "As het gedifened" is terwijl je niks defined? Volgens mij heb je geen idee waar je mee bezig ebtn, en wil je iets te snel...

Overigens, betekent die error, dat je nog op de goede plek in je script #endif moet zetten.

Geplaatst:

En wat is dat plekje dan ?

Ik heb geen idee, en heb al veel geprobeerd.

Geplaatst:

Ik zou het ook niet weten om het feit dat het helemaal niet nodig is om de #if defined te gebruiken. Gewoon, normaal #define gebruiken, #define filterscript weghalen, en gTeam word new gTeam[MAX_PLAYERS];.

Geplaatst:

Ik heb een klein probleempje...

public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
if(Logged[playerid] == 0)
{
	SendClientMessage(playerid,Geel,"Log in voor je spawnt. (/login [wachtwoord])");
}

if(Logged[playerid] == 1)
{
	SpawnPlayer(playerid);
}
return 0;
}

Als ik op shift druk krijg ik de tekst wel drie of vier keer, met lichte tikjes op shift krijg ik de tekst gewoon één keer. Maar ik wil gewoon dat als je één keer drukt, maakt niet uit hoe hard of hoelang je hem ingedrukt houd, dat je de tekst maar één keer te zien krijgt. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?

Alvast bedankt! _O_

Geplaatst:
Onder de SendClientMessage doe je return 0; .

Ik heb het geprobeerd en het geeft geen enkel effect... :N

Geplaatst: (bewerkt)
new SB[MAX_PLAYERS];

new bool: BerichtGezonden[MAX_PLAYERS];

forward SpawnBericht(playerid);

//Tussen OnPlayerConnect en Disconnect 'BerichtGezonden[playerid] = false;'

public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
if(Logged[playerid] == 0)
{
	if(BerichtGezonden[playerid] == false)
	{
		SendClientMessage(playerid,Geel,"Log in voor je spawnt. (/login [wachtwoord])");
		SB[playerid] = SetTimerEx("SpawnBericht", 500, true, "d", playerid);
		BerichtGezonden[playerid] = true;
		return 0;
	}
}

if(Logged[playerid] == 1)
{
//		SpawnPlayer(playerid); //is niet nodig volgens mij
	return 1;
}
}

public SpawnBericht(playerid)
{
BerichtGezonden[playerid] = false;
KillTimer(SB[playerid]);
}

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb een heal command gemaakt, alleen heb 3 warnings.

Command:

if(strcmp(cmd, "/heal", true) ==0)
{
	new HealID;
	new Float:health;
	if(PlayerInfo[playerid][Job] ==2)
	{
		tmp = strtok(cmdtext, idx);
		if(!strlen(tmp))
		{
			SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "USAGE: /heal [PLAYERID]");
			return 1;
		}
		HealID = strval(tmp);
		if(IsVehicleAmbulance(GetPlayerVehicleID(playerid)))
  			{
			if(IsPlayerInVehicle(HealID, GetPlayerVehicleID(playerid)))
			{
				GetPlayerHealth(HealID, health);
				if(GetPlayerMoney(HealID) >= 100-health)
				{
					format(string, sizeof(string), "You've been healed. It cost you %d$", 100-health);
					SendClientMessage(HealID, COLOR_GREY, string);
					SetPlayerHealth(HealID, 100);
					SetPlayerMoney(playerid, GetPlayerMoney(playerid)+100);
					SetPlayerMoney(playerid, GetPlayerMoney(playerid)-health);// >>>>>HIER<<<<<
					SetPlayerMoney(HealID, GetPlayerMoney(HealID)-100);
					SetPlayerMoney(HealID, GetPlayerMoney(HealID)+health);// >>>>>HIER<<<<<
				}
				else
				{
					if(GetPlayerHealth(HealID, health)+GetPlayerMoney(HealID) <= 100)
	 				{
						SetPlayerHealth(HealID, GetPlayerHealth(HealID, health)+GetPlayerMoney(HealID));
						format(string, sizeof(string), "You've been healed. It cost you %d$. You're now for %d% healed", Money, GetPlayerHealth(HealID, health));// >>>>>HIER<<<<<
						SendClientMessage(HealID, COLOR_GREY, string);
						SetPlayerMoney(playerid, GetPlayerMoney(playerid)+GetPlayerMoney(HealID));
						SetPlayerMoney(HealID, GetPlayerMoney(HealID)-GetPlayerMoney(HealID));
					}
				}
			}
			else
			{
				SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "The player who you want to heal, isn't in your car.");
			}
		}
		else
		{
			SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "The player who you want to heal, isn't in an ambulance.");
		}
	}
	else
	{
		SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "You aren't an medic.");
	}
	return 1;
}

Warnings:

SAMP\gamemodes\AccountSysteem.pwn(871) : warning 213: tag mismatch
SAMP\gamemodes\AccountSysteem.pwn(873) : warning 213: tag mismatch
SAMP\gamemodes\AccountSysteem.pwn(880) : warning 213: tag mismatch

Jullie kunnen mij vast wel helpen.

Bewerkt: door Remcconen
Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...