Pattypat Geplaatst: 21 mei 2009 Rapport Geplaatst: 21 mei 2009 Oke, Alle Errors zijn in regel 99. Dat is dit : public SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid) { if(classid == 0 || classid == 1 || classid == 2) { 99> gTeam[playerid] = TEAM_TERRORISTEN; } else if(classid == 3 || classid == 4 || classid == 5) { gTeam[playerid] = TEAM_POLITIE; } } Klopt toch gewoon ? En over dit : En over het script zelf:Waarom gebruik je ExitTheGameMode() Nogal ongebruikelijk... Gebruik gewoon OnGameModeExit Wat bedoel je daarmee ? error 029: invalid expression, assumed zeroZal ook wel bij gTeam horen, op welke regel staat hij? Ook op regel 99. Pattypat
Remi-X Geplaatst: 21 mei 2009 Rapport Geplaatst: 21 mei 2009 static gTeam[MAX_PLAYERS]; veranderen in new gTeam[MAX_PLAYERS];.
Big Boss Geplaatst: 21 mei 2009 Rapport Geplaatst: 21 mei 2009 #define TEAM_Terroristen 1 // Team Terroristen #define TEAM_Politie 2 // Team Ballas public SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid) { if(classid == 0 || classid == 1 || classid == 2) { 99> gTeam[playerid] = TEAM_TERRORISTEN; } else if(classid == 3 || classid == 4 || classid == 5) { gTeam[playerid] = TEAM_POLITIE; } } Verander de defines, want in de rest van je script gebruik je ook hoofdletters voor de teams.
Pattypat Geplaatst: 21 mei 2009 Rapport Geplaatst: 21 mei 2009 (bewerkt) Nee werkt niet Bewerkt: 21 mei 2009 door Pattypat
Pattypat Geplaatst: 21 mei 2009 Rapport Geplaatst: 21 mei 2009 Nog maar 1 Error. #include <a_samp> #include <float> #include <core> #if defined FILTERSCRIPT #if defined TEAM_TERRORISTEN 1 // Team Terroristen #if defined TEAM_POLITIE 2 // Team Ballas #if defined gTeam [MAX_PLAYERS] #define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA // Kleur Terroristen. #define COLOR_BLUE 0x0000FFaa // Kleur Politie #define COLOR_GREY 0xAFAFAFAA // Kleur wanneer je inactive bent forward SetPlayerToTeamColor(playerid); // Speler naar teamkleur zetten forward SetupPlayerForClassSelection(playerid); // Speler klaarmaken voor setup forward SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid); // Speler in team zetten forward ExitTheGameMode(); // uit gamemode gaan //------------------------------------------------------------------------------ public OnGameModeInit() { SetGameModeText("Terroristen VS Politie"); SetWorldTime(6); // tijd in uren. ShowNameTags(1); // Spelers namen boven health balk aan of uit. Nu aan ShowPlayerMarkers(1); // Blokjes op radar aan of uit? Nu aan // Vehicles Vagos ---------- Zet hier de autos van de Vagos neer AddStaticVehicle(421,1477.4077,-1622.6343,13.9253,231.1302,36,1); // Antipolitie Auto AddStaticVehicle(421,1478.7965,-1656.3079,13.9290,274.3658,36,1); // Antipolitie Auto AddStaticVehicle(418,1463.9514,-1673.5055,14.1396,216.3499,114,114); // antipolitiebusje // Vehicles Ballas ---------- Zet hier de autos van de Ballas neer AddStaticVehicle(596,1535.8573,-1678.6421,13.1040,359.8362,0,1); // politieauto AddStaticVehicle(596,1535.8933,-1666.2452,13.1041,359.8361,0,1); // politieauto AddStaticVehicle(528,1546.1823,-1651.0183,5.9347,269.8752,0,0); // PolitieautoSAPD AddStaticVehicle(528,1526.9158,-1643.8789,5.9334,2.7981,0,0); // PolitieAutoSAPD AddStaticVehicle(523,1551.7770,-1659.8077,13.1261,358.8032,0,0); // Politiemotor AddStaticVehicle(497,1545.5557,-1608.9572,13.5592,88.3859,0,1); // Politieheli AddStaticVehicle(427,1585.2369,-1667.9401,6.0243,91.0602,0,1); // Politieautobus AddStaticVehicle(427,1585.8784,-1672.1593,6.0264,88.4133,0,1); // Politieautobus AddStaticVehicle(427,1545.1882,-1684.5032,6.0190,89.4224,0,1); // Politieautobus // Vagos Class ------------ Zet hier de classes van de vagos neer waaruit je kan kiezen AddPlayerClass(181,1474.8419,-1638.3766,14.1484,248.8849,34,50,4,0,24,80); // Antipolitie // Ballas Class ----------- Ze hier de classes van de ballas neer waaruit je kan kiezen AddPlayerClass(280,268.3177,77.2302,1001.0391,359.7802,17,120,23,70,25,55); // Politie AddPlayerClass(280,218.4239,75.5513,1005.0391,341.3400,29,50,30,50,26,50); // Politieman return 1; //------------------------------------------------------------------------------ } public OnGameModeExit() { return 1; } //------------------------------------------------------------------------------ public SetupPlayerForClassSelection(playerid) { SetPlayerInterior(playerid,11); SetPlayerPos(playerid,508.7362,-87.4335,998.9609); SetPlayerCameraPos(playerid,508.7362,-83.4335,998.9609); SetPlayerCameraLookAt(playerid,508.7362,-87.4335,998.9609); SetPlayerFacingAngle(playerid,0.0); } //------------------------------------------------------------------------------ public SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid) { if(classid == 0 || classid == 1 || classid == 2) { gTeam[playerid] = TEAM_TERRORISTEN; } else if(classid == 3 || classid == 4 || classid == 5) { gTeam[playerid] = TEAM_POLITIE; } } //------------------------------------------------------------------------------ public SetPlayerToTeamColor(playerid) { if(gTeam[playerid] == TEAM_TERRORISTEN) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_BLUE); // geel } else if(gTeam[playerid] == TEAM_POLITIE) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_YELLOW); // roze/paars } } //------------------------------------------------------------------------------ public OnPlayerRequestClass(playerid, classid) { SetupPlayerForClassSelection(playerid); SetPlayerTeamFromClass(playerid,classid); if(classid == 181 || classid == 181 || classid == 181) { GameTextForPlayer(playerid,"~y~TERRORISTEN",1000,5); } else if(classid == 280 || classid == 280 || classid == 280) { GameTextForPlayer(playerid,"~b~POLITIE",1000,5); } return 1; //------------------------------------------------------------------------------ } public OnPlayerRequestSpawn(playerid) { return 1; } public OnPlayerConnect(playerid) { SetPlayerColor(playerid,COLOR_GREY); // Kleur GameTextForPlayer(playerid,"~y~Terroristen ~w~vs ~b~Politie!",2000,5); // Text return 1; } //------------------------------------------------------------------------------ public OnPlayerDisconnect(playerid, reason) { return 1; } //------------------------------------------------------------------------------ public OnPlayerSpawn(playerid) { SetPlayerToTeamColor(playerid); SetPlayerInterior(playerid,0); if(gTeam[playerid] == TEAM_TERRORISTEN) { SetPlayerWorldBounds(playerid,x_max, x_min, y_max, y_min); GameTextForPlayer(playerid, "Vermoord zoveel mogelijk ~b~Politie's!" 6000,5); } else if(gTeam[playerid] == TEAM_POLITIE) { SetPlayerWorldBounds(playerid,x_max, x_min, y_max, y_min); GameTextForPlayer(playerid, "Vermoord zoveel mogelijk ~y~Terroristen!", 6000,5); } return 1; } //------------------------------------------------------------------------------ public ExitTheGameMode() { GameModeExit(); } //------------------------------------------------------------------------------ public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { if(killerid == INVALID_PLAYER_ID) { SendDeathMessage(INVALID_PLAYER_ID,playerid,reason); } else { if(gTeam[killerid] != gTeam[playerid]) { // Valid kill SendDeathMessage(killerid,playerid,reason); SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1); } else { // Team kill SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1); } } return 1; } return 0; } Error = error 001: expected token: "#endif", but found "-end of file-" Als ik het erachter zet, blijft het zo.. Iemand die hem op het goede plekje kan zettn ?
Remi-X Geplaatst: 21 mei 2009 Rapport Geplaatst: 21 mei 2009 Wat erachter zet? En waarom define je gTeam? En waarom define je een filterscript terwijl het je GM is? En waarom doe je "As het gedifened" is terwijl je niks defined? Volgens mij heb je geen idee waar je mee bezig ebtn, en wil je iets te snel... Overigens, betekent die error, dat je nog op de goede plek in je script #endif moet zetten.
Pattypat Geplaatst: 21 mei 2009 Rapport Geplaatst: 21 mei 2009 En wat is dat plekje dan ? Ik heb geen idee, en heb al veel geprobeerd.
Remi-X Geplaatst: 21 mei 2009 Rapport Geplaatst: 21 mei 2009 Ik zou het ook niet weten om het feit dat het helemaal niet nodig is om de #if defined te gebruiken. Gewoon, normaal #define gebruiken, #define filterscript weghalen, en gTeam word new gTeam[MAX_PLAYERS];.
Basssss Geplaatst: 22 mei 2009 Rapport Geplaatst: 22 mei 2009 Ik heb een klein probleempje... public OnPlayerRequestSpawn(playerid) { if(Logged[playerid] == 0) { SendClientMessage(playerid,Geel,"Log in voor je spawnt. (/login [wachtwoord])"); } if(Logged[playerid] == 1) { SpawnPlayer(playerid); } return 0; } Als ik op shift druk krijg ik de tekst wel drie of vier keer, met lichte tikjes op shift krijg ik de tekst gewoon één keer. Maar ik wil gewoon dat als je één keer drukt, maakt niet uit hoe hard of hoelang je hem ingedrukt houd, dat je de tekst maar één keer te zien krijgt. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Alvast bedankt!
Big Boss Geplaatst: 22 mei 2009 Rapport Geplaatst: 22 mei 2009 Onder de SendClientMessage doe je return 0; .
Basssss Geplaatst: 22 mei 2009 Rapport Geplaatst: 22 mei 2009 Onder de SendClientMessage doe je return 0; . Ik heb het geprobeerd en het geeft geen enkel effect...
Remi-X Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 (bewerkt) new SB[MAX_PLAYERS]; new bool: BerichtGezonden[MAX_PLAYERS]; forward SpawnBericht(playerid); //Tussen OnPlayerConnect en Disconnect 'BerichtGezonden[playerid] = false;' public OnPlayerRequestSpawn(playerid) { if(Logged[playerid] == 0) { if(BerichtGezonden[playerid] == false) { SendClientMessage(playerid,Geel,"Log in voor je spawnt. (/login [wachtwoord])"); SB[playerid] = SetTimerEx("SpawnBericht", 500, true, "d", playerid); BerichtGezonden[playerid] = true; return 0; } } if(Logged[playerid] == 1) { // SpawnPlayer(playerid); //is niet nodig volgens mij return 1; } } public SpawnBericht(playerid) { BerichtGezonden[playerid] = false; KillTimer(SB[playerid]); } Bewerkt: 23 mei 2009 door Remi-X
Remcconen Geplaatst: 23 mei 2009 Rapport Geplaatst: 23 mei 2009 (bewerkt) Ik heb een heal command gemaakt, alleen heb 3 warnings. Command: if(strcmp(cmd, "/heal", true) ==0) { new HealID; new Float:health; if(PlayerInfo[playerid][Job] ==2) { tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "USAGE: /heal [PLAYERID]"); return 1; } HealID = strval(tmp); if(IsVehicleAmbulance(GetPlayerVehicleID(playerid))) { if(IsPlayerInVehicle(HealID, GetPlayerVehicleID(playerid))) { GetPlayerHealth(HealID, health); if(GetPlayerMoney(HealID) >= 100-health) { format(string, sizeof(string), "You've been healed. It cost you %d$", 100-health); SendClientMessage(HealID, COLOR_GREY, string); SetPlayerHealth(HealID, 100); SetPlayerMoney(playerid, GetPlayerMoney(playerid)+100); SetPlayerMoney(playerid, GetPlayerMoney(playerid)-health);// >>>>>HIER<<<<< SetPlayerMoney(HealID, GetPlayerMoney(HealID)-100); SetPlayerMoney(HealID, GetPlayerMoney(HealID)+health);// >>>>>HIER<<<<< } else { if(GetPlayerHealth(HealID, health)+GetPlayerMoney(HealID) <= 100) { SetPlayerHealth(HealID, GetPlayerHealth(HealID, health)+GetPlayerMoney(HealID)); format(string, sizeof(string), "You've been healed. It cost you %d$. You're now for %d% healed", Money, GetPlayerHealth(HealID, health));// >>>>>HIER<<<<< SendClientMessage(HealID, COLOR_GREY, string); SetPlayerMoney(playerid, GetPlayerMoney(playerid)+GetPlayerMoney(HealID)); SetPlayerMoney(HealID, GetPlayerMoney(HealID)-GetPlayerMoney(HealID)); } } } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "The player who you want to heal, isn't in your car."); } } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "The player who you want to heal, isn't in an ambulance."); } } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_GREY, "You aren't an medic."); } return 1; } Warnings: SAMP\gamemodes\AccountSysteem.pwn(871) : warning 213: tag mismatch SAMP\gamemodes\AccountSysteem.pwn(873) : warning 213: tag mismatch SAMP\gamemodes\AccountSysteem.pwn(880) : warning 213: tag mismatch Jullie kunnen mij vast wel helpen. Bewerkt: 23 mei 2009 door Remcconen
Recommended Posts