Sjorszzz Geplaatst: 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 14 maart 2010 Ik heb nog een klein probleempje.... Ik wil in mijn script een aantal StaticPickup s maken. Om geld mee te kunnen oprapen. Het probleem is alleen dat ik al 2 dagen aan het zoeken ben naar het ID nummer van Money. Kan het nergens vinden, kan iemand me hieraan helpen? Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst: 14 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 14 maart 2010 1. http://wiki.sa-mp.com/wiki/Game_Object_ID_List 2. Ctrl+F 3. "Money" 4. Resultaat: 1212 - money packet Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
sean5874 Geplaatst: 23 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 23 maart 2010 Hallo, Ik heb een raar probleem, de laatste tijd ben ik wat textdraws aan het maken. Gek genoeg geeft hij bij alle textdrawregels 'tag mismatch' als warning: C:\Users\Tol\Desktop\SAMP\gamemodes\IRCmode.pwn(128) : warning 213: tag mismatch C:\Users\Tol\Desktop\SAMP\gamemodes\IRCmode.pwn(533) : warning 213: tag mismatch C:\Users\Tol\Desktop\SAMP\gamemodes\IRCmode.pwn(551) : warning 213: tag mismatch R 128: skin = TextDrawCreate(250, 340,"Select your skin"); R 533: TextDrawShowForPlayer(playerid, skin); R 551: TextDrawHideForPlayer(playerid, skin); Weet iemand wat dit is? Greetz, sean5874 Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst: 23 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 23 maart 2010 Heb je wel bovenaan je script staan: new Text:skin; ?? Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
sean5874 Geplaatst: 24 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 24 maart 2010 (bewerkt) Heb je wel bovenaan je script staan: new Text:skin; ?? Dit is mijn eerste keer met textdraws, ik had dus alleen het symbol skin gedefined :$ Thanks voor hulp. Bewerkt: 24 maart 2010 door sean5874 Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
opacool6 Geplaatst: 4 april 2010 Rapport Share Geplaatst: 4 april 2010 (bewerkt) Om het wat overzichtelijker te maken verwijdert Bewerkt: 22 juli 2010 door opacool6 Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
jimmet Geplaatst: 28 april 2010 Rapport Share Geplaatst: 28 april 2010 (bewerkt) Ik heb dit uit de tutorial over hoe je eigen server maakt if(strcmp("/hoi", cmdtext, true) == 0) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, “***Hoi,”); SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, “*** Welkom in mijn server!”); SendClientMessage(playerid, COLOR_BLUE, “***Ik wens je veel plezier toe!”); return 1; } Ben pas net begonnen, dus als ik pawno open en dan een nieuw ''script'' open, dan plak ik het gewoon onder wat er allemaal al staat. Maar als ik het wil gaan proberen te compilen dan ik deze error: D:\Losse spullen\SAMP SERVER\pawno\Test 2.pwn(235) : error 010: invalid function or declarationD:\Losse spullen\SAMP SERVER\pawno\Test 2.pwn(240) : error 010: invalid function or declaration Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 2 Errors. Wat is er aan de hand?? :$ Alvast bedankt. Bewerkt: 28 april 2010 door jimmet Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 29 april 2010 Rapport Share Geplaatst: 29 april 2010 Wat is er aan de hand?? :$ De quotes. Jij gebruikt deze “ en ”. Die werken niet. Je moet " en " gebruiken. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
janjoosy Geplaatst: 26 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 26 juli 2010 (bewerkt) Hallo allemaal! Ik peins al een tijdje over het volgende stukje code, wat telkens een error geeft welke ik niet weet op te lossen. Ik heb via de tutorial van Sandra het accountsysteem opgezet, maar nu probeer ik er een setlevel functie aan toe te voegen. // ADMIN MAKEN V2 if(strcmp(cmd, "/setlevel", true) == 0) { if(IsPlayerConnected(playerid)) { tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "USAGE: /setlevel [playerid/partofname] [level(0 IS GENERALUSER, 1-3 ARE VIPRANKS, 4-6 ARE ADMINRANKS)]"); return 1; } new para1; new givenlevel; para1 = ReturnUser(tmp); tmp = strtok(cmdtext, idx); givenlevel = strval(tmp); if(level[playerid] == 6) || IsPlayerAdmin(playerid)) { if(IsPlayerConnected(para1)) { if(para1 != INVALID_PLAYER_ID) { GetPlayerName(para1, giveplayer, sizeof(giveplayer)); GetPlayerName(playerid, sendername, sizeof(sendername)); (level[para1] = givenlevel) format(string, sizeof(string), "IMPORTANT MESSAGE: You have been promoted to level %d admin by %s", level, sendername); SendClientMessage(para1, COLOR_ORANGE, string); format(string, sizeof(string), "Server: You have promoted %s to level %d admin.", giveplayer,level); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, string); } } } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You are not a high enough admin!"); } } return 1; } Het blijft op een of andere manier maar error 029 geven op: if(level[playerid] == 6) || IsPlayerAdmin(playerid)) Bewerkt: 26 juli 2010 door janjoosy Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 27 juli 2010 In je formats moet je ook givenlevel of level[para1] gebruiken en niet gewoon level. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
janjoosy Geplaatst: 29 juli 2010 Rapport Share Geplaatst: 29 juli 2010 Oh bigboss ontzettend bedankt! het is gelukt ^^ Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
BoerTijger Geplaatst: 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 5 september 2010 Wie zou mijn even de strings willen uitleggen? Ik snap dat namelijk niet Of een makkelijke tut geven (Hier en wikisamp al gekekeN) Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Big Boss Geplaatst: 5 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 5 september 2010 Een string is een array. Niet meer en niet minder. In elke cel van de array kan je eén ASCII character opslaan. bijvoorbeeld: new MijnArray1[6] = "Hallo"; // kan ook geschreven worden als new MijnArray2[6] = {'H', 'a', 'l', 'l', 'o', '\0'}; // Of zelfs new MijnArray3[6] = {72, 97, 108, 108, 111, 0}; print(MijnArray1); print(MijnArray2); print(MijnArray3); Het hangt er maar net van af waarvoor je het wil gebruiken. De eerste versie kan je gebruiken om gewoon leesbare tekst in op te slaan (bv. voor berichten) en de laatste als je cijfers (bv. geld, kills, deaths, etc) wil opslaan. Het feit dat die cijfers dan 'Hallo' (of enig ander herkenbaar woord) vormen is puur toeval. Geen idee waar de tweede versie echt handig voor is, maar het zal wel te gebruiken zijn voor iets. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
specialop Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 7 september 2010 Beste lezers, Ik heb een gAdmin script en ik heb 1 probleem. Het geld wat een speler heeft bijv. 1.000.000 is ook gelijk je punten diegene heeft dus 1.000.000 punten waar ligt dit aan kunnen jullie het vinden heb er een uur naar gekeken maar vind de fout niet:P pawno Alvast harstikke bedankt voor het helpen, Met vriendelijke groet, Jeffrey aka Special0p Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Morph1 Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Share Geplaatst: 7 september 2010 Beste lezers, Ik heb een gAdmin script en ik heb 1 probleem. Het geld wat een speler heeft bijv. 1.000.000 is ook gelijk je punten diegene heeft dus 1.000.000 punten waar ligt dit aan kunnen jullie het vinden heb er een uur naar gekeken maar vind de fout niet:P pawno Alvast harstikke bedankt voor het helpen, Met vriendelijke groet, Jeffrey aka Special0p ik denk dat er heel wat mensen zijn die je willen helpen maar ik denk niet dat ze zo'n zin hebben om tussen bijna 10.000 regels te gaan zoeken waar jij nou het geld geef, je kan beter gewoon het stukje plaatsen waar je de spelers geld geef. Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts