specialop Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Geplaatst: 7 september 2010 Beste lezers, Ik heb een gAdmin script en ik heb 1 probleem. Het geld wat een speler heeft bijv. 1.000.000 is ook gelijk je punten diegene heeft dus 1.000.000 punten waar ligt dit aan kunnen jullie het vinden heb er een uur naar gekeken maar vind de fout niet:P pawno Alvast harstikke bedankt voor het helpen, Met vriendelijke groet, Jeffrey aka Special0p ik denk dat er heel wat mensen zijn die je willen helpen maar ik denk niet dat ze zo'n zin hebben om tussen bijna 10.000 regels te gaan zoeken waar jij nou het geld geef, je kan beter gewoon het stukje plaatsen waar je de spelers geld geef. Ik geef de spelers geen geld maar als de spelers bv. 10.000 robben hebben ze ook gelijk 10.000 punten dat bedoel ik ermee, en ik kan het gewoon niet vinden waar het hem in zit mss dat iemand zo kan vertellen dat en dat moet je veranderen omdat ze het weten uit ervaring Groeten jeffrey
specialop Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Geplaatst: 7 september 2010 ik krijg nog 1 foutmelding: error 021: symbol already defined: "sscanf" weetiemand wat ik moet doen, ?? MVG Jeff
BoerTijger Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Geplaatst: 7 september 2010 Volgens mijn mis je plugin of include van sscanff wat het percies weet ik ook niet
Morph1 Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Geplaatst: 7 september 2010 (bewerkt) nee je heb ergens new sscanf; maar dat heb je ergens anders ook nog een keer. je moet er 1 verwijderen Bewerkt: 7 september 2010 door Morph1
specialop Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Geplaatst: 7 september 2010 nee je heb ergens new sscanf; maar dat heb je ergens anders ook nog een keer. je moet er 1 verwijderen ik begrijp niet echt wat je bedoeld morph kun je het iets beter uitleggen heb je anders msn ofzo dat is iets makkelijker communiceren ? of heb je daar geen behoefte aan, Met vriendelijke groet, Jeffrey
specialop Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Geplaatst: 7 september 2010 nee je heb ergens new sscanf; maar dat heb je ergens anders ook nog een keer. je moet er 1 verwijderen ik begrijp niet echt wat je bedoeld morph kun je het iets beter uitleggen heb je anders msn ofzo dat is iets makkelijker communiceren ? of heb je daar geen behoefte aan, Met vriendelijke groet, Jeffrey ik begrijp wel wat je bedoelt ik zit nu ook op lijn 2788 tot en met 2791 waar het probleem zeg maar zit dan haal ik die regels weg en dan stort pawn af } stock right(source[], len) { new retval[MAX_STRING], srclen; srclen = strlen(source); strmid(retval, source, srclen - len, srclen, MAX_STRING); return retval; } new formatPos = 0, stringPos = 0, paramPos = 2, paramCount = numargs(); while (paramPos < paramCount && string[stringPos]) {
Big Boss Geplaatst: 7 september 2010 Rapport Geplaatst: 7 september 2010 (..) mis je plugin of include van sscanf Dit. Als je de plugin gebruikt, heb je de 'oude' sscanf niet meer nodig en kan je die weggooien.
gm_jerry Geplaatst: 9 september 2010 Rapport Geplaatst: 9 september 2010 Ik heb dit script uit Manhunt LV gekopiëerd zodat ik niet 300 PlayerClasses moet toevoegen. Hij compiled hem zonder errors/warnings, maar als ik m'n server join, dan crasht m'n client. public OnGameModeInit() { // MAIN SetTimer("Timer", 1000, 1); SetGameModeText("Most Shocking"); SetWeather(14); SetGravity(0.008); SetWorldTime(22); AllowAdminTeleport(1); AllowInteriorWeapons(0); ShowNameTags(1); ShowPlayerMarkers(1); // CLASSES new id; for (id=209; id<=253; id++) { AddPlayerClass(id, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 24, 300, 29, 1000, 31, 1000); } // VEHICLES // OBJECTS return 1; } Edit: Opgelost! Foute tab bij de regel AddPlayerClass 300 is best wel veel ik had er maar 299 maar toeen moet ik ook nog de spawn coordinaten veranderen en toen dacht ik laat maar doe er gewoon 27
minkema Geplaatst: 15 september 2010 Rapport Geplaatst: 15 september 2010 hey mensen, ik wil dat als een speler de limousine in gaat, van mijn npc, dat hij een muziekje hoord. nou heb ik het volgende, maar ik weet niet hoe je dat moet noemen.. vehname? vname? ik heb namenlijk al new Stretch; + Stretch = AddStaticVehicle(blahlah public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid, ispassenger) { if(!strcmp(vehname, "Stretch", true)) PlayerPlaySound(playerid, 1076, 0.0, 0.0, 5.0); return 1; }
.Timothy Geplaatst: 15 september 2010 Rapport Geplaatst: 15 september 2010 Als je kijkt in de callback OnPlayerEnterVehicle zie je dat daar drie waarden staan: playerid vehicleid ispassenger Zoals je kunt zien staat vehicleID er ook tussen. VehicleID is, zoals de naam zich al laat verraden, het unieke ID voor een voertuig. Als je dus je voertuig al aanmaakt kun je dat ID ook opslaan: // bovenaan je code, onder de includes en #defines maar buiten alle callbacks new stretch; // maak de variabele aan // dit plaats je in OnGameModeInit stretch = AddStaticVehicle(jouw AddStaticVehicle-parameters hierin); // sla het vehicleID op in de variabele // dit plaats je dan in OnPlayerEnterVehicle if(vehicleid == stretch) // kijk of je vehicleID overeenkomt met degene die we hebben opgeslagen { PlayerPlaySound(playerid, 1076, 0.0, 0.0, 5.0); }
minkema Geplaatst: 15 september 2010 Rapport Geplaatst: 15 september 2010 nu denk ik ohja, lompppp:P thanx man
specialop Geplaatst: 20 september 2010 Rapport Geplaatst: 20 september 2010 C:\Users\Jeffrey\Desktop\pwn1,8\filterscripts\VehicleSystem.pwn(266) : warning 235: public function lacks forward declaration (symbol "OnPlayerUpdate") C:\Users\Jeffrey\Desktop\pwn1,8\filterscripts\VehicleSystem.pwn(3218) : error 021: symbol already defined: "strtok" C:\Users\Jeffrey\Desktop\pwn1,8\filterscripts\VehicleSystem.pwn(3233) : error 047: array sizes do not match, or destination array is too small C:\Users\Jeffrey\Desktop\pwn1,8\filterscripts\VehicleSystem.pwn(3257) : error 017: undefined symbol "GetVehicleVelocity" C:\Users\Jeffrey\Desktop\pwn1,8\filterscripts\VehicleSystem.pwn(3257) : error 017: undefined symbol "GetPlayerVelocity" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 4 Errors. deze foutmeldingen krijg ik bij het compilen kan iemand mij helpen ? http://pawn.pastebin.com/iU5wcJBh alvast bedankt voor het helpen, Jeffrey
Big Boss Geplaatst: 20 september 2010 Rapport Geplaatst: 20 september 2010 Volgens mij zit jij nog op 0.2X of zo .. Zowel OnPlayerUpdate, GetVehicleVelocity en GetPlayerVelocity zijn native functions van SA-MP 0.3.
specialop Geplaatst: 20 september 2010 Rapport Geplaatst: 20 september 2010 Volgens mij zit jij nog op 0.2X of zo .. Zowel OnPlayerUpdate, GetVehicleVelocity en GetPlayerVelocity zijn native functions van SA-MP 0.3. dan is dit script nog van samp x2 zkkr
Big Boss Geplaatst: 20 september 2010 Rapport Geplaatst: 20 september 2010 Wat zeg ik nou? Die functies bestaan helemaal niet in 0.2X ...
Recommended Posts