specialop Geplaatst: 20 september 2010 Rapport Geplaatst: 20 september 2010 Wat zeg ik nou? Die functies bestaan helemaal niet in 0.2X ... leg me effe uit want ik heb dit script gewoon van het samp forum gepakt en ik wou alleen die MYSQL gegevens veranderen enzo meer niet. ik heb zelf samp 0.3B
Melman Geplaatst: 22 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2010 Ik heb dus de move object tutorial gevolgd van Sandra en ik kan de code met geen enkel probleem compilen. Ik join mijn server op de localhost en dan probeer ik de command /opengate en dan krijg ik SERVER:Unknown Command. Hier zie je mijn code. //Bovenaan de script heb ik dit. new Poort; new Poort1; new Poort2; // Bij OnGameInit heb ik dit. Poort = CreateObject(980, 847.04583740234, -2050.5549316406, 14.640579223633, 0, 0, 0); Poort1 = CreateObject(980, 835.54010009766, -2050.55078125, 14.640579223633, 0, 0, 180); Poort2 = CreateObject(980, 825.55560302734, -2050.5861816406, 14.640579223633, 0, 0, 0); return 1; // De commands if(!strcmp(cmdtext, "/opengate", true, ==0) { MoveObject(Poort,847.04583740234, -2040.5549316406, 14.640579223633, 0); MoveObject(Poort1,835.54010009766, -2040.55078125, 14.640579223633, 0); MoveObject(Poort2,825.55560302734, -2040.5861816406, 14.640579223633, 0); } if(!strcmp(cmdtext, "/closegate", true, ==0) { MoveObject(Poort,847.04583740234, -2050.5549316406, 14.640579223633, 0); MoveObject(Poort1,835.54010009766, -2050.55078125, 14.640579223633, 0); MoveObject(Poort2,825.55560302734, -2050.5861816406, 14.640579223633, 0); } return 0; Ik snap echt niet wat ik fout doe :S De code wordt gewoon goed gecompiled...
Big Boss Geplaatst: 22 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2010 Jouw probleem is een zogenoemde 'Logische fout'. De code wordt normaal gecompileerd, maar als je gaat testen werkt je script niet of maar half. Dat zijn meestal de moeilijkste fouten om op te sporen. Hieronder vallen onder andere: verkeerde berekeningen, verkeerde if-else structures, weg gelaten code, etc. Over een syntaxis fout zal de compiler altijd klagen, en deze fouten zijn dan ook het makkelijkst te verhelpen. Oplossing: Je moet onder je MoveObject's een return 1; zetten (bij beide commands). Dit zorgt er voor dat de server weet dat het commando goed is uitgevoerd. Returning 0 in this callback will pass the command to another script or display 'SERVER: Unknown command' if there are no scripts to pass it on to http://wiki.sa-mp.com/wiki/OnPlayerCommandText
willemnz Geplaatst: 30 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 30 oktober 2010 Hallo, ik heb ook een probleem met een script dat ik heb gedownload. Het heet Carmenu (v1.2) (Link van topic op SA:MP forums) ik heb het .pwn en .amx bestand in de filterscripts map gezet, toegevoegd aan server.cfg en als ik de server start staat er ook dat dat script ingeladen is. als ik nu in de server ga doe ik het command /carmenu, dan komt er een dialog met vehicle categorieen dit is het probleem: als ik 1 van die categorieen aanklik dan gebeurt er niks meer? er zou nog een dialogbox moeten komen met de auto's. wie kan me helpen?
penait1 Geplaatst: 31 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2010 (bewerkt) Hay Ben nogal "Nieuw" in pawno, maar, hoe kan je in een FS Zetten dat alleen een rcon administrator dat commando mag gebruiken #include <a_samp> #include <SpikeStrip> strtok(const string[], &index) { new length = strlen(string); while ((index < length) && (string[index] <= ' ')) { index++; } new offset = index; new result[20]; while ((index < length) && (string[index] > ' ') && ((index - offset) < (sizeof(result) - 1))) { result[index - offset] = string[index]; index++; } result[index - offset] = EOS; return result; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new cmd[256]; new idx; cmd = strtok(cmdtext, idx); if (strcmp(cmd,"/createstrip",true) == 0) { new Float:plocx,Float:plocy,Float:plocz,Float:ploca; GetPlayerPos(playerid, plocx, plocy, plocz); GetPlayerFacingAngle(playerid,ploca); CreateStrip(plocx,plocy,plocz,ploca); return 1; } else if (strcmp(cmd,"/removestrip",true) == 0) { DeleteClosestStrip(playerid); return 1; } else if (strcmp(cmd,"/removeallstrip",true) == 0) { DeleteAllStrip(); return 1; } return 0; } I wil zegmaar dat alleen rcons een strip kunnen droppen... Bewerkt: 31 oktober 2010 door penait1
.Timothy Geplaatst: 31 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2010 Door middel van de IsPlayerAdmin-functie. Voorbeeld: if(IsPlayerAdmin(playerid)) SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Je bent ingelogd als RCON administrator!");
penait1 Geplaatst: 1 november 2010 Rapport Geplaatst: 1 november 2010 Door middel van de IsPlayerAdmin-functie. Voorbeeld: if(IsPlayerAdmin(playerid)) SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFFF, "Je bent ingelogd als RCON administrator!"); Thank you! Heb er nu zelf de else bij gemaakt
willemnz Geplaatst: 1 november 2010 Rapport Geplaatst: 1 november 2010 Hallo, ik heb een kleine error in mijn script. Dit krijg ik als ik probeer te compilen: (let niet op de warnings) C:\Users\willem\Desktop\Scripts SA-MP\My Carmenu\Carmenu.pwn(44) : warning 202: number of arguments does not match definition C:\Users\willem\Desktop\Scripts SA-MP\My Carmenu\Carmenu.pwn(48) : warning 202: number of arguments does not match definition C:\Users\willem\Desktop\Scripts SA-MP\My Carmenu\Carmenu.pwn(163) : warning 217: loose indentation C:\Users\willem\Desktop\Scripts SA-MP\My Carmenu\Carmenu.pwn(256) : warning 217: loose indentation C:\Users\willem\Desktop\Scripts SA-MP\My Carmenu\Carmenu.pwn(541) : error 029: invalid expression, assumed zero Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 1 Error. dit is de pastebin link: http://pastebin.com/9MvRdNxb dit is mijn script ,de error staat dus op regel 541, en is blijkbaar een { of } teken maar ik zie er niks in. als je het nog niet gezien had, het is een vehicle selection menu.
Big Boss Geplaatst: 1 november 2010 Rapport Geplaatst: 1 november 2010 Je mist een afsluitend haakje ')' op regel 540. Nog een tip: het is in dit geval veel beter om een switch functie te gebruiken. switch(listitem) { case 0: CreateVehicleEx(playerid,499, X,Y,Z+1, Angle, random(126), random(126), -1); // Benson case 1: CreateVehicleEx(playerid,498, X,Y,Z+1, Angle, random(126), random(126), -1); // Boxville case 2: CreateVehicleEx(playerid,524, X,Y,Z+1, Angle, random(126), random(126), -1); // Cement Truck // etc. }
willemnz Geplaatst: 2 november 2010 Rapport Geplaatst: 2 november 2010 (bewerkt) oke, bedankt. Alles werkt nu hoe kan ik het command van /carmenu trouwens veranderen naar simpeler /v? Bewerkt: 2 november 2010 door willemnz
GTAguillaume Geplaatst: 2 november 2010 Rapport Geplaatst: 2 november 2010 oke, bedankt. Alles werkt nu hoe kan ik het command van /carmenu trouwens veranderen naar simpeler /v? Op lijn 18 verander je: dcmd(carmenu, 7, cmdtext); naar dcmd(v, 1, cmdtext); en op lijn 21 verander je: dcmd_carmenu(playerid, params[]) naar dcmd_v(playerid, params[]) Dat was alles, het zou wel kunnen dat ik nog iets over het hoofd heb gezien, ik heb het scriptje niet 100% gelezen. :$
willemnz Geplaatst: 2 november 2010 Rapport Geplaatst: 2 november 2010 volgensmij had ik die twee al geprobeerd, verder zou ik ook niet weten waar ik het anders moet veranderen. ik zal nog wel even verder zoeken straks, maar vanaf regel 150 tot 800 ofzo is alleen maar categorieën enzo dus daar zal het waarschijnlijk niet tussen staan.
penait1 Geplaatst: 5 november 2010 Rapport Geplaatst: 5 november 2010 Hoi, Ik heb een filterscript gedownload voor een carmenu (van garsino). Maar bij de RC vehicles word je naast het voertoeg gespawnt, vanplaats in het voertuig. Hoe kan je zorgen dat je in het voertuig meteen word gespawnt? Dat is de FS (Dat van edited by mubarrak staat er omdat hij alle gevechts voertuigen er uit heeft gehaald) http://pastebin.com/56Euaqnx Kan iemand me een voorbeeld bij 1 voertuig geven hoe je dat doet? Dan kan ik de rest wel zelf doen
Morph1 Geplaatst: 6 november 2010 Rapport Geplaatst: 6 november 2010 (bewerkt) ik weet niet precies hoe je dat doet maar ik weet wel dat sandra daar ooit een FS van heeft gemaakt met RC vehicles waar je wel in kon. echter heeft dat geloof ik nog het oude menu. maar ik weet zeker dat he hier wel wat uit kunt halen;) >=-Klikkie-=< edit: sommige info in de uitleg van die pagina klopt niet, zoals "Je kan maximaal 70 verschillende voertuig-types in je server hebben, want anders zal je game crashen." dit limiet is oneindig geworden, al moet je er wel op letten dat je niet alle verschillende voertuigen heb.(tegenspraak maar ik bedoel dat als je alle vehicle models in je server heb dat er wel een mogelijkheid is tot lagging of met een langzame, slechte host zelfs wel een crash. ps : lol de edit is nog meer dan de info zelf:P ps : de downloadlink in die tut is dood. hier is precies dezelfde tut van sandra in het engels op het sa-mp forum, daar doet de downloadlink het nog wel >Klik< edit: ik hoop dat je wel wat scriptervaring heb anders heb je hier ook niet zoveel aan:P Bewerkt: 6 november 2010 door Morph1
Recommended Posts