Sandra Geplaatst: 20 december 2007 Rapport Geplaatst: 20 december 2007 Pawno is niet hoofdlettergevoelig Niet mee eens! Pawno is dan wel hoofdletter gevoelig. Je kan inderdaad meerdere varabelen gebruiken met dezelfe naam, maar dan met andere hoofdletters enzo. Maar: if(strcmp(cmdtext, "/testdehoofdlettergevoeligheid", true) == 0) { new test[128]; format(tEsT, sizeof(tEst), "Nu krijg je %d errors over dit stukje script", 4); SendClientMessage(playerid, 0xFF6600AA, tEsT); return 1; } SandraRL.pwn(3901) : error 017: undefined symbol "tEsT"SandraRL.pwn(3901) : error 017: undefined symbol "tEsT" SandraRL.pwn(3901) : error 029: invalid expression, assumed zero SandraRL.pwn(3901) : fatal error 107: too many error messages on one line dus het makkelijkste is dat ik altijd 128 gebruik? (als ik nog meerdere strings toevoeg) of mag ik geen 2x hetzelfde gebruiken? Als je bijvoorbeeld 3 strings moet maken die tegelijkertijd naar bijvoorbeeld de chat moet worden gestuurd, kan je dat best met 1 variabele doen: if(strcmp(cmdtext, "/commando", true) == 0) { new string[128]; format(string, sizeof(string), "Hello %s", playername); SendClientMessage(playerid, 0xFF6600AA, string); format(string, sizeof(string), "You are jailed for %d minutes", jailtime[playerid]); SendClientMessage(playerid, 0xFF6600AA, string); format(string, sizeof(string), "You recieved $%d dollar", money); SendClientMessage(playerid, 0xFF6600AA, string); return 1; }
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 20 december 2007 Rapport Geplaatst: 20 december 2007 oke, bedankt allebij
Rivel Geplaatst: 20 december 2007 Rapport Geplaatst: 20 december 2007 (bewerkt) Nu heb ik eigenlijk meer een vraag, is het mogelijk om bv. (ik heb nu een Hydra Fun) dat degene die dood is word geteleporteerd naar zijn spawnplek en dat als ie bv. uit de hydra stapt hij ook terug word geteleporteerd, en ook dat de winnaar een bepaalde geldsom krijgt? Ik zou geen flauw idee hebben dat te maken. En, nog veen vraag . Ok, hier komt ie. De meeste noobie vraag ooit, hoe maak ik een race? Bedankt alvast! Bewerkt: 20 december 2007 door Rivel
Sandra Geplaatst: 20 december 2007 Rapport Geplaatst: 20 december 2007 Nu heb ik eigenlijk meer een vraag, is het mogelijk om bv. (ik heb nu een Hydra Fun) dat degene die dood is word geteleporteerd naar zijn spawnplek en dat als ie bv. uit de hydra stapt hij ook terug word geteleporteerd, en ook dat de winnaar een bepaalde geldsom krijgt? Ik zou geen flauw idee hebben dat te maken. En, nog veen vraag . Ok, hier komt ie. De meeste noobie vraag ooit, hoe maak ik een race? Bedankt alvast! Als je dood gaat wordt je toch automatisch weer gespawnt op de spawnplek? Als je wilt dat een speler terug gaat naar zijn spawnplek als die uit een hydra stapt: public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid) { if(GetVehicleModel(vehicleid) == 520) { SpawnPlayer(playerid); } return 1; } Ik weet niet hoe je races maakt
Rivel Geplaatst: 20 december 2007 Rapport Geplaatst: 20 december 2007 Nu heb ik eigenlijk meer een vraag, is het mogelijk om bv. (ik heb nu een Hydra Fun) dat degene die dood is word geteleporteerd naar zijn spawnplek en dat als ie bv. uit de hydra stapt hij ook terug word geteleporteerd, en ook dat de winnaar een bepaalde geldsom krijgt? Ik zou geen flauw idee hebben dat te maken. En, nog veen vraag . Ok, hier komt ie. De meeste noobie vraag ooit, hoe maak ik een race? Bedankt alvast! Als je dood gaat wordt je toch automatisch weer gespawnt op de spawnplek? Als je wilt dat een speler terug gaat naar zijn spawnplek als die uit een hydra stapt: public OnPlayerExitVehicle(playerid, vehicleid) { if(GetVehicleModel(vehicleid) == 520) { SpawnPlayer(playerid); } return 1; } Ik weet niet hoe je races maakt Hmm, als ik dit zet, is er iets raars, ik stap dan uit een hydra, maar dan verdwijnt de hydra, en zie ik ekle zijn schaduw + ok alle andere spawns errond verdwijneen en ik kan nieets meer doen met mijn schaduw zelfs niet uitstappen behalve /kill.
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 20 december 2007 Rapport Geplaatst: 20 december 2007 weet iemand hoe het kan komen dat als ik in Los Santos kom, dat gta dan crasht? (dit gebeurd alleen in sa:mp en niet in de gewone gta)
Sandra Geplaatst: 20 december 2007 Rapport Geplaatst: 20 december 2007 weet iemand hoe het kan komen dat als ik in Los Santos kom, dat gta dan crasht? (dit gebeurd alleen in sa:mp en niet in de gewone gta) Is dat gebeurt nadat je iets aan je script had toegevoegd?
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 (bewerkt) ik weet het niet echt... maar voorlopig staan er in los santos alleen maar een paar parachutes op een flatgebouw; dat is alles en volgens mij is daar niets mis mee: AddStaticPickup( 371,2,1544.5156,-1374.4933,330.0560); // LSTower Parashute 1 AddStaticPickup( 371,2,1531.0636,-1370.1206,330.0497); // LSTower Parashute 2 AddStaticPickup( 371,2,1523.8779,-1359.0205,330.0493); // LSTower Parashute 3 AddStaticPickup( 371,2,1526.4482,-1346.4216,330.0518); // LSTower Parashute 4 AddStaticPickup( 371,2,1537.4034,-1338.1161,330.0526); // LSTower Parashute 5 AddStaticPickup( 371,2,1551.7889,-1338.1819,330.0501); // LSTower Parashute 6 AddStaticPickup( 371,2,1562.7330,-1346.4830,330.0493); // LSTower Parashute 7 AddStaticPickup( 371,2,1565.2675,-1359.0555,330.0542); // LSTower Parashute 8 AddStaticPickup( 371,2,1558.0649,-1370.1418,330.0524); // LSTower Parashute 9 Bewerkt: 21 december 2007 door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Sandra Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 ik weet het niet echt... maar voorlopig staan er in los santos alleen maar een paar parachutes op een flatgebouw; dat is alles en volgens mij is daar niets mis mee: AddStaticPickup( 371,2,1544.5156,-1374.4933,330.0560); // LSTower Parashute 1 AddStaticPickup( 371,2,1531.0636,-1370.1206,330.0497); // LSTower Parashute 2 AddStaticPickup( 371,2,1523.8779,-1359.0205,330.0493); // LSTower Parashute 3 AddStaticPickup( 371,2,1526.4482,-1346.4216,330.0518); // LSTower Parashute 4 AddStaticPickup( 371,2,1537.4034,-1338.1161,330.0526); // LSTower Parashute 5 AddStaticPickup( 371,2,1551.7889,-1338.1819,330.0501); // LSTower Parashute 6 AddStaticPickup( 371,2,1562.7330,-1346.4830,330.0493); // LSTower Parashute 7 AddStaticPickup( 371,2,1565.2675,-1359.0555,330.0542); // LSTower Parashute 8 AddStaticPickup( 371,2,1558.0649,-1370.1418,330.0524); // LSTower Parashute 9 Als je die pickup's weghaalt, crasht je spel dan nog steeds?
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 ja; dan nog steeds
Sandra Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Missschien is het dan een fout in het spel zelf. Probeer eens om SA en sa:mp opnieuw te installeren
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 maar aan sa-mp ligt het niet, want op andere servers kan ik wel in ls komen en aan gta sa ligt het ook niet; want in single player werkt het wel het zal aan m'n script liggen, maar ik vind geen fout
Sandra Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Gebruik je een object-streamer?
[wwg] Pulverizer_Be [ldr] Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 (bewerkt) neen wat is dat? (sorry, mar ik ken er nog niet zo veel van) Bewerkt: 21 december 2007 door [wwg] Pulverizer_Be [ldr]
Simbad Geplaatst: 21 december 2007 Rapport Geplaatst: 21 december 2007 Dit is misschien heel raar, maar heb je een nieuw soort auto's bij je server in gezet? test je gamemode is zonder voertuigen.
Recommended Posts